Gå til innhold

Min '98 Z3 Coupe

Share

Anbefalte innlegg

Dermed endte jeg opp med karbonstolene til gs. Jeg er skeptisk til k-sport, men stolene er jo kopier av porsche gt3-stolene - som igjen er like som recaro pole position nede - og det er jo stoler som er veldig gode å sitte i. Og jeg sitter godt jeg, men foreløpig står det bare en på stuegulvet her..

Og der blir den tydeligvis stående også! Jeg har sett bilder av denne stolen i Z3 så jeg trodde det skulle gå sånn passe greit, men den gang ei. Jeg bruker sparco (speedware motorsports) sine adapterplater, ettersom man enkelt kan bruke orginale belter med dem, så det er mulig å få en slik stol inn med bruk av andre fester, men da det verre med beltene, og de må jeg nesten ha..

Slik jeg har det nå så skal den gå inn uten å ta i dørtrekket, må den enten monteres så langt frem at kun dverger kan kjøre bilen, eller så høyt at jeg måtte sett ut av soltaket som jeg ikke har. Kutte i stolen eller dørtrekket blir litt for jall.

Rett og slett helt utrolig. Dette er en stol som på det bredeste er 56cm, altså ikke spesielt bred til bøtte å være, men likevel går den ikke inn på en brukbar måte. Z3 er komisk trang. Så da blir det nok en litt mindre fancy stol...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen mottok jeg det andre stolunderstellet jeg hadde bestilt, fra VAC Motorsports. Dette er bare noen adapterplater som jo gjør det vanskeligere å koble opp orginale belter kontra speedware sitt understell og de krever også litt tilpassning med vinkelsliper for i det hele tatt passe inn i bilen. Men de greier også å flytte stolen mer sideveis enn jeg fikk til med de andre platene. Og da gikk også stolen inn!

Selv om.. større plundrejobb har jeg aldri vært borti. Nå har jeg en viss anelse hva som må til og skal klare få inn en stol relativt greit, men kombinasjonen av ekstremt trang bil og masse deler som egentlig ikke er laget for å fungere sammen er direkte håpløs. Enormt mye frem og tilbake og tilpasning og jeg vet ikke hva. Jeg var nære på å gi opp hele prosjektet flere ganger...

Menneh; slik ser det ut: (... åja, Dr_S, det er bare én stol foreløpig. Faktisk er ikke orginal-passasjerstolen i bilen engang, men det kommer senere. Første stolen ble mer jobb enn jeg trodde, så passasjerstolen og 4-punkts belter får vente litt..)

sete1.jpg

sete2.jpg

sete3.jpg

Resultatet ble enormt bra! Er jo som en helt annen bil når man sitter fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble nice!:) Fornøyd med stolen og passformen?

Ja, jeg sitter veldig godt, og med dette understellet fikk jeg jo godt med plass også. En ulempe... jeg har en veldig liten garasje, så jeg får ikke døra helt opp, og da er det utrolig vanskelig å komme seg ut av bilen.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble nice!:) Fornøyd med stolen og passformen?

Ja, jeg sitter veldig godt, og med dette understellet fikk jeg jo godt med plass også. En ulempe... jeg har en veldig liten garasje, så jeg får ikke døra helt opp, og da er det utrolig vanskelig å komme seg ut av bilen.. :lol:

Det høres bra ut ja :) Porr design på de stola gitt

gå ut av bilen ute/inne og trill den inn/ut av garasjen.. :santa:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå ut av bilen ute/inne og trill den inn/ut av garasjen.. :santa:

Jeg triller den ut, hehe, men det er en bakke, så jeg greier ikke dytte den inn. :lol:

Tror de har vinsj på biltema :lol: .

Ble bra dette hagenisse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...