Gå til innhold

Min '98 Z3 Coupe

Share

Anbefalte innlegg

Jeg har masse plass, men jeg er jo ikke så høy og er praktisk bygget for bil. Andre i samme høyde, men med lang rygg får jo nesten ikke plass uten hjelm engang..

Bøttestolen er montert mye lavere enn orginalt, så det hjelper jo selvsagt. Min har ikke soltak, men soltak på Z3 coupe kan jo kun vippes, så usikker på om det stjeler så mye plass. Uansett er dette biler som burde prøvesittes, da de er relativt trange..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

må vel prøvesitte en snart. Prøver å holde igjen så lenge som mulig!!Jeg får mest sannsynlig plass. ikke har jeg lange bein eller lang overkropp så det bør gå greit.

Har noen flere spørsmål som du gjerne kan svare på pm hvis du heller ønsker det.

Hva anser du som nødvendige oppgraderingen for å få det til en bra banebil? Og hva koster det i deler?

hvis jeg ender opp med en z3 så haster det ikke, skal ikke jage rundetidere med en gang!

Med tanke på seter så har jeg tittet etter en z3 med BMW performance setene. Har ikke funnet en bil enda. Har du sett noen? Har i så fall veldig lyst på dette!!

dwviywi0mtu3woe8w0z6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med Z3 er at svært få stoler passer, pga bredden. Ender opp med at det krasjer i dørene.

Men bøttestol må på plass for en god banebil, og noen oppgraderte bremseklosser. De trenger også litt understellsoppgraderinger, men hvor dyrt det blir er jo litt hvor mye du vil legge i det. Litt forskjell i pris på understell fra öhlins og lingpjong.. Ellers er jo mye på plass orginalt; kort styring, diffbrems osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

a5791hbroxwlidaml62t.jpg

Da har jeg vært to dager på våler. Førerkurset og lørdagen på BMW-dagene. Ikke så mye kjøring som jeg hadde trodd, men det ble vel rundt 60 runder på hele banen + kjøringen ellers på førerkurset.

En av øvelsene på førerkurset var kjegleinnsamling, eller autoslalom som det også kalles. Det var morsomt, og Z3n gikk relativt greit rundt banen. Tiden ble 27.10 og video av kjøringen er

Bilen fungerte fint ellers, bortsett fra at airbaglampa kom på igjen - ledningen til beltestrammeren har vel monget seg. I tilegg knakk en stud! Heldigvis var mitt private mekaniker- og besserwisserteam - Hans Wilhelm og Gunnar - klare til å løse oppgaven. Etter noen minutter med intens krangel om hvordan en tang fungerer var restene av studen fjernet! Stor takk til begge to!

Stor takk også til Even S. som stilte med en hjulbolt slik at kjøringen kunne fortsette uten at jeg var redd for at hjulet skulle dette av. :lol:

i9hgebmyxuoxh6klxh22.jpg

Knekt stud.

glq993f621lx5e1dwjkm.jpg

Gunnar in action!

Overraskende mye bremser igjen, og bortsett fra venstre forhjul (som nå er høyre) er det mer enn nok dekk til et par treff også.. Vi får se hva som dukker opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...