Bernt Skrevet Juni 22, 2007 Share Skrevet Juni 22, 2007 I går var jeg og kikket på en bmw E36 328. Jeg var førnøyd med bilen, jeg og selger avtalte at jeg skulle komme dagen etterpå med pengene i hånd og hente bilen. Dagen etterpå var jeg nede i banken og lånte pengene til bilen. Når jeg var på vei ut døren for å hente bilen fikk jeg en tekstmelding og selger sier at han solgte bilen til en annen person tidligere på morgenen for et par tusen kroner ekstra. Bryter ikke selger en muntlig avtale her? Har ikke jeg krav på bilen? Er så irritert at jeg har nesten lyst til å kjøre opp og gi selger noen gloser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Juni 22, 2007 Share Skrevet Juni 22, 2007 Selvfølgelig har han brutt en muntlig avtale her,så det er bare og ringe og kjefte han opp. Men bilen kan du sikkert se langt etter... I sånne tilfeller som dette her så SKRIV kontrakt med en gang dere er enige om salgsbetingelser,så unngår man sånne kjedelige tilfeller som dette.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pusikatta Skrevet Juni 22, 2007 Share Skrevet Juni 22, 2007 bryter jo en avtale selfølgelig Men du har nok ikke så mye du skulle ha sagt, med mindre du og han har skrevet under på en kjøpskontrakt..... edit: ojj en før meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bernt Skrevet Juni 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2007 Ja, er ny på bil fronten. Skulle ha blitt første bilen. Vet i allefall det at jeg ikke skal stole på noen selger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juni 22, 2007 Share Skrevet Juni 22, 2007 Når man selger bil så er det førstemann med penger som gjelder. Hvis dere hadde avtalt henting er det likevel litt drøyt å selge den til noen andre. Kan iallefall gi deg mulighet til å by over.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bernt Skrevet Juni 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2007 Det var ikke det faktum at bilen ble solgt jeg er sint for. Men at selger sier ifra en halv time før jeg skulle hente den. Jeg var jo vanvittig gira og gledet meg noe sykt. Og ikke for å snakke om alt arbeidet jeg gjorde for å få tak i pengene til bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Juni 22, 2007 Share Skrevet Juni 22, 2007 han bør si ifra at han har fått et høyere bud før han bare selger den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet Juni 22, 2007 Share Skrevet Juni 22, 2007 Ja det er noe han burde ha gjort både for å være grei, -og for at han selv kanskje kunne tjent noen ekstra lapper. For du hadde nok vært så sugen på å få bilen at du kanskje hadde bydd litt over igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Juni 22, 2007 Share Skrevet Juni 22, 2007 han bør si ifra at han har fått et høyere bud før han bare selger den. Han har inngått en muntlig avtale, og den er juridisk bindende. Derfor skal han si til han andre som byr "beklager, men bilen er solgt". Jeg ble selv utsatt for en lignende situasjon, bare at jeg aldri fikk tak i selger igjen. Slutta å svare på telefon, sms, e-post og jeg har ikke fått tak i han enda. Men når en kamerat ringte, fortalte han at bilen var solgt. Det er det kjipeste jeg noen gang har vært borti, jeg hadde gått rundt i halvsvima i flere dager og drømt om at det skulle stå en 325i m-tech2 i tunet, og siden han aldri sa ifra, gikk jeg glipp av en annen m-tech2 bil som var til salgs. (Siden jeg hadde inngått en avtale, ville jeg ikke kjøpe en annen bil før jeg fikk bekreftet at den var solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet Juni 23, 2007 Share Skrevet Juni 23, 2007 En avtale er en avtale. Muntlig avtale er like gjeldene som skriftlig, men skriftlig står mye sterkere. Dette kan du jo klage på til selger. Men hjelper vel lite, om du ikke hadde noen vitner med da når dere inngikk avtalen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet Juni 23, 2007 Share Skrevet Juni 23, 2007 Du har ingen meldinger eller e-poster som kan bevise at dere hadde en avtale da? Tilogmed den siste meldingen du fikk om at han hadde solgt den til en annen person, kan muligens brukes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet Juni 23, 2007 Share Skrevet Juni 23, 2007 Det er sinnsykt dårlig... kunne også solgt forrige bilen jeg solgte for mer enn hva jeg fikk, men da hadde jeg allerede sagt at den første som kom skulle få den, og da er jo saken klar! Er bare noen som ikke eier sunn fornuft og samvittighet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marararius Skrevet Juni 23, 2007 Share Skrevet Juni 23, 2007 Var sånn med en bil jeg skulle kjøpe å.. Dagen da jeg skulle hente bilen, og levere pengene sier han at han ikke kan det, fordi han måtte få alle pengene.. Men avtalen var at han fikk 75% av pengene da, og 25% noen dager etterpå, når han kom med anlegget til den.. Var ganske rått anlegg.. Og da sa han nei, og at vi venter heller, og det var greit for meg, og siden det hørte jeg ikke mer fra han, før jeg hadde kjøpt meg en annen bil.. Og jeg prøvde å få tak i han i fler dager, og ringte og alt mulig.. Noen er så tette, off.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå