Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
er dette vanlig ved import? tenker da på f.eks en seriøs bmw forhandler i tyskland. kunne de gått med på å gjøre sånt? og hvis dette skulle blitt oppdaget, går det bare utover kjøper? eller selger også ?

Ja, det er ekstremt vanlig, vil gå så langt som å si at det er uvanlig å ikke gjøre dette.

Alt innen fornuftige grenser selvsagt, det er lite tollvesenet kan gjøre når man viser salgskontrakt.

Det man gjør er at man bruker to kontrakter, en offentlig og en under bordet (den reele)

Skrevet
Hmm, dette har jeg også tenkt litt på, tenkte nemlig kanskje å kjøpe min kamerat sin e36 320ci 93mod og importere til norge. (Fra svergie)

La oss si at jeg gir 35k til han for bilen, og vi skriver 20k i salgskontrakten. De restrerende 15k for han kontant.

Hvor mye koster det å ta inn den bilen til norge da?

Importere en 93 320i :-k

Det bør i tilfelle være en meget bra 320i om det skal være noen som helst mening i det.

Blir en 70-75k inn uansett hvordan du gjør det. Ikke at jeg er så inne i E36 priser, men det skal vel la seg gjøre å finne en grei 320i til en mindre sum enn det her på bjerget, eller hur??!

Blir det så mye??? Å faen, da trur jeg dropper den planen om det skulle bli aktuelt, kankke koste så mye, høres helt mongo dyrt ut. Og den 320"en han har er strøken. Men dette var bare noe jeg tenkte på. Kanksje jeg heller skulle ha sett på en M3 E36, der kan man vel spare rundt 50k eller?

Skrevet
Svært lite å spare på import av sånne biler. Men utvalget (og bilene) er ofte mye bedre.

Det er sant. I Tyskland kan man nok finne en rimelig strøken E36 med grei kilometerstand og historie uten å lete i åresvis. Det er vel ikke bare bare her hjemme.. Så om man absolutt skal ha en sånn bil i topp stand så kan det jo svare seg. Ikke økonomisk, men muligens følelsesmessig :D

Skrevet

Momsen er jo bare en liten del av summen uansett. er jo motoravgiftene som er no dritt.

Men det er vel uansett sånn at om man kjøper en bil som har gått som leie/leasingbil i tyskland får man igjen den tyske momsen på den?

Derfor man må huke av for MwSt. ausweisbar på f.eks. mobile.de

Skrevet
":1o72pq86]Momsen er jo bare en liten del av summen uansett. er jo motoravgiftene som er no dritt.

Men det er vel uansett sånn at om man kjøper en bil som har gått som leie/leasingbil i tyskland får man igjen den tyske momsen på den?

Stemmer det, det er 19% av salgssummen.

:wink:

Skrevet
":o3wim7qj]Momsen er jo bare en liten del av summen uansett. er jo motoravgiftene som er no dritt.

Moms er det på bilen hvis den er eid av et firma. Ofte har disse bilene høyere salgspris så det går opp i opp.

Skrevet
er dette vanlig ved import? tenker da på f.eks en seriøs bmw forhandler i tyskland. kunne de gått med på å gjøre sånt? og hvis dette skulle blitt oppdaget, går det bare utover kjøper? eller selger også ?

Ja, det er ekstremt vanlig, vil gå så langt som å si at det er uvanlig å ikke gjøre dette.

Alt innen fornuftige grenser selvsagt, det er lite tollvesenet kan gjøre når man viser salgskontrakt.

Det man gjør er at man bruker to kontrakter, en offentlig og en under bordet (den reele)

Forhandleren er jo IKKE seriøs da!

Tror aldri en SERIØS BMW forhandler vil gjøre seg kriminell for at kunden skal kunne spare par tusen kroner. Blir dette ferkset får også selger en smekk.

En useriøs bakgårdssjappe som selger jalla e36 vil sikkert hjelpe deg med noe sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...