Hans Thomas Skrevet Juni 24, 2007 Skrevet Juni 24, 2007 Dette er muligens et dumt spørsmål, men må bare spørre etter å ha hørt mye forskjellig! Selv vasker jeg bilen 1-3 ganger i uken, og jeg bruker autoglym carshampoo. Til å spyle med bruker jeg som regel hageslangen, og når dritten sitter ordentlig godt bruker jeg høytrykkspyler. (dritten pleier som regel å bare skli av) Så hva sier dere?
mowz Skrevet Juni 24, 2007 Skrevet Juni 24, 2007 Det går helt fint, slitasjen er så minimal at det har ingen ting og si.... bare fortsett og vask
Yngvejos Skrevet Juni 24, 2007 Skrevet Juni 24, 2007 Så lenge du bruker ordentlig utstyr til vaskingen, bør det ikke være noe problem. Men hvis du bruker billig svamp, vil du få flere av disse pene "solene" i lakken som du kan se når det er solskinn. "Swirls" heter det på fagspråket. Bytt ut biltemasvampen i en microfiber- eller ullsvamp og tørk med Meguiars water magnet towel. Jeg vasker bilen min nesten hver dag, og jeg synes den bare blir bedre i lakken.
Hans Thomas Skrevet Juni 24, 2007 Forfatter Skrevet Juni 24, 2007 Så lenge du bruker ordentlig utstyr til vaskingen, bør det ikke være noe problem.Men hvis du bruker billig svamp, vil du få flere av disse pene "solene" i lakken som du kan se når det er solskinn. "Swirls" heter det på fagspråket. Bytt ut biltemasvampen i en microfiber- eller ullsvamp og tørk med Meguiars water magnet towel. Jeg vasker bilen min nesten hver dag, og jeg synes den bare blir bedre i lakken. Jeg har svamp fra statoil til 20kr, og sånn vanlig pusseklut derfra? hvor får man bra svamper? eller holder den?
Yngvejos Skrevet Juni 24, 2007 Skrevet Juni 24, 2007 Statoilsvampen er nok av den kjipe typen som ikke trekker til seg dritten. Microfiber og ullsvamper trekker dritten inn i fibrene, slik at støv og dritt ikke skrapes mellom svampen og lakken. Pusseskinn eg også lakkdødare, her vil du også dra sanden over lakken. Jeg bruker en sånn vaskehanske istedefor svamp: Myk vaskevott i ultramyk chenille. Meget godt egnet for ripefri håndvask av din bil. Vaskevotten kan vaskes i maskin etter bruk. Unngå skyllemidler. Og dette håndkleet til å tørke den: Meguiar Water Magnet Drying Towel. NOK 190.00 Pris eks. mva NOK 152.00 Meguiar's pusseskinn absorberer opptil 3 ganger så mye vann, som tradisjonelle pusseskinn. Testet 24 mars 2006: Dette pusseskinnet skuffer absolutt ikke. Størrelsen er bra og absorberingsevnen er over all forventning! Undertegnedes bil er en Opel Astra og det var ikke nødvendig å tømme pusseskinnet for vann en eneste gang ved tørking av bilen. Anbefales! Teksten er klippet ut fra Jegard Handel AS, og jeg er 100% enig med det dem skriver. Dette er typiske WOW produkter som gjør at du klør i fingrene etter å vaske bilen. (Tørking blir nesten morsomt) Hvis du skal bestille litt mer bilpleie, kan det lønne seg å ta turen til utlandet, siden meguiars produkter er sterkt overpriset i norge. (jeg betalte $5 for min vaskehanske) www.autogeek.net er en bra side å bestille fra.
geddi Skrevet Juni 24, 2007 Skrevet Juni 24, 2007 Hvor mye koster frakten fra autogeek på: 1) en pakke på ca.0,2Kg? 2) en pakke på ca.1,0Kg?
Yngvejos Skrevet Juni 24, 2007 Skrevet Juni 24, 2007 Når du har plassert bestillingen, får du en mail om hvor mye frakten kommer på. Denne mailen må du svare på og si om du skal ha pakken eller ikke.
oyvin Skrevet Juni 24, 2007 Skrevet Juni 24, 2007 har mye meguiars produkter som jeg er kjempefornøyd med, men akkurat det "pusseskinnet" der vil jeg absolutt ikke anbefale. Syns rett og slett der fungerer kjempedårlig. Vil jo ikke suge til seg en ml vann, drar bare vannet utover.
oyvin Skrevet Juni 24, 2007 Skrevet Juni 24, 2007 og når det gjelder vasking. Prøv å polere bilen ofte med skikkelig polish(meguiars NXT), så setter ikke dritten seg.
Yngvejos Skrevet Juni 24, 2007 Skrevet Juni 24, 2007 har mye meguiars produkter som jeg er kjempefornøyd med, men akkurat det "pusseskinnet" der vil jeg absolutt ikke anbefale. Syns rett og slett der fungerer kjempedårlig. Vil jo ikke suge til seg en ml vann, drar bare vannet utover. Det fungerer dårligere i begynnelsen, men når det har blitt ordentlig bløtt, fungerer det supert.
Hans Thomas Skrevet Juni 24, 2007 Forfatter Skrevet Juni 24, 2007 Det var jo sykt mye produkter fra Meguiars, funker alt like bra? Det er jo nesten en ny verden som har åpnet seg her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå