Gå til innhold

Skifte bremserør, det over bensintanken. alternative veier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei der!

http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /12008.gif

(nr 4 og 5)

driver å skifter bremserør bak, de som går over bensintanken. Har skifta på venstre side, men høyre side er litt verre da det er en lenger tur for røret bak tanken der jeg ikke ser en dritt. Er det lov å ta en annen vei? under tanken? noen som har gjort det før og kan komme med tips?

alternativet er å plukke ned eksosanlegget helt fram, diverse deksel, mellomakslingen, handbrekkwire begge sider og bensintanken for å skfite bremserøret.. er en del jobb for så lite..

takker for svar

Skrevet

Hvis du ikke får til å tre det gjennom så må du nok av med det ja. Er en grunn til at det ligger akkurat der vettu.

Skrevet

Jeg hadde en 318is på eu kontroll og fikk beskjed om å skifte disse!

Mekanikeren sa at det bare var å gå en annen vei, så slapp jeg mye arbeid.

Skrevet

Jeg vet ikke om det er lov eller ikke!

Men jeg skulle tro det iom at han sa det til meg.

Mekanikere kan jo ta feil de også...

Skrevet

yess, jeg har nå vært under bilen i ca 8 timer, banna, svetta og blødd. ALDRI om jeg skal skifte noe slikt igjen. klarte å trede på plass det røret over bensintanken på mirakuløst vis, så er alle glade å fornøyde.

Skrevet

Kan bare legge det et annet sted om det passer seg bedre. Om du ikke er så altfor redd for bilen bruker du bremserørsklemmer og fester der det passer seg med selvborrende skruer. Regelen helt etter boka er 25cm maks mellom hver innfestning

• 2 months later...
Skrevet
yess, jeg har nå vært under bilen i ca 8 timer, banna, svetta og blødd. ALDRI om jeg skal skifte noe slikt igjen. klarte å trede på plass det røret over bensintanken på mirakuløst vis, så er alle glade å fornøyde.

Pass på å gjøre jobben proft, hvis ikke vil du ikke få det godkjent. Det skal være utført på en fagmessig korrekt måte. Husk at røret ikke skal berøre noe annet et klamra sine

Skrevet

Jeg var så heldig å traff på en sånn. Noen få uker etter eu-kontroll, sprakk bremserøret som går bak.

De burde heller bry seg om bremserøra enn å gi meg toerfeil for farlig rust i gulv. Var jekkfestene forran som var borte.

Skrevet
Jeg var så heldig å traff på en sånn. Noen få uker etter eu-kontroll, sprakk bremserøret som går bak.

De burde heller bry seg om bremserøra enn å gi meg toerfeil for farlig rust i gulv. Var jekkfestene forran som var borte.

Helt enig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...