Søreng Skrevet Juni 26, 2007 Share Skrevet Juni 26, 2007 Har nå begynnt å lete i utlandet etter ny bil og har funnet meg en som jeg har utrolig lyst på som har alt! Men jeg har ingen erfaring med å gå i gang med handel fra "mobile.de".. Er det noen som har erfaringer som gjærne kunne gitt meg tips om hvordan dere gikk fram..? (Sikkert andre enn meg som lurer på dette også!) Også, kan man stole på importkalkulatoren til dinside? Prisen på bilen er 7600 euro og jeg har regnet med "8" får å få norske kroner.. Bilen er en 320i 95 modell.. Kan det da stemme med Total kostnad inkl. kjøp av bil: 115 886 Sikkert mer spørsmål som jeg ikke kommer på i farten! Blir veldig takknemlig om noen med erfaringer kan svare på denne tråden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Juni 26, 2007 Share Skrevet Juni 26, 2007 Du har regnet nogenlunde riktig, men om du ikke tar hentinga som ferie, så må du nok legge til minimum 6.000,- i fraktkostnader pluss en 5-6 hundre for ece dokumenter fra Tüv eller Dekra også. Da er du oppe i ca.123.000,- noe som er en veldig kostbar 1995 320i, med mindre den er ekstremt godt utstyrt og har ekstremt lav kilometerstand. Listepris på en snipp snau 95 320i er ifølge rødboka Kr.52.000,- Da med 205.000 kjørte kilometer. Mulig det kan bli gunstigere å bruke alternativ beregningsmetode, men siden jeg ikke aner kilometerstand på den aktuelle bilen så kan jeg ikke vite det. Edit: Fant den bilen jeg tror du tenker på, og tok et regnestykke på alternativ metode. Om jeg ikke har gjort noe alvorlig galt så ble den faktisk ca.20.000 billigere da. Da kan det svare seg, for bilen så jo skikkelig pen ut, og utstyret var det ikke noe å utsette på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Juni 26, 2007 Share Skrevet Juni 26, 2007 Vel, hvis det ikke er noe penger å tjene, ser jeg vel ikke helt vitsen med det...? Som det blir sagt her, 120.000.- for en 12 år gammel E36 høres litt mye ut, da skal det være et spesielt objekt, så vær nøktern. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Juni 26, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2007 Espen M33: Takk for infoen!! Bilen var en svart 320i e36 coupe med ALT utstyr, til og med diffsprerre! I tilegg til lav km stand! Så ufattelig strøken ut.. Ja, er mye for en E36.. Men tror også jeg får igjen for pengene! Ron Jeremy: Vitsen er at det er et ufattelig mye bedre utvalg der nede, så jeg bruker heller noen ekstra kroner på det får å få et strøkent eksemplar derifra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Juni 26, 2007 Share Skrevet Juni 26, 2007 www.tyskland.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Juni 26, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2007 Takk tommy, skal se om jeg finner noe lurt der Trur jeg kommer til å satse på importering, er jo så mye bedre utvalg der nede! EDIT: Aiiii... Den siden din var ikke mye snill, eller så gjør jeg veldig feil i beregningene Total sum for bil og avgifter = 132838 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Juni 26, 2007 Share Skrevet Juni 26, 2007 Bruk kalkulatoren på toll.no- så blir det riktig Jeg brukte 1350 kg, 150 hk, 1995 ccm og regdato 01.05.1995 og fikk 41 328 i avgift - i tillegg kommer kjøpesum + mva... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Juni 26, 2007 Share Skrevet Juni 26, 2007 Bruk kalkulatoren på toll.no- så blir det riktig Jeg brukte 1350 kg, 150 hk, 1995 ccm og regdato 01.05.1995 og fikk 41 328 i avgift - i tillegg kommer kjøpesum + mva... Tror det korrekte er 1325Kg og 1991ccm. Men tror bilen var registrert sent i 95, så da drar det litt på seg. Men jeg er 93,7% sikker på at alternativ beregningsmåte er tingen på E36. For de står jo vannvittig lavt i rødboka, samtidig som de slett ikke var billige som nye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Juni 26, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2007 Føler du har funnet den jeg ser på Espen.. Men ville ikke gi ut mer enn nødvendig her så ingen stikker av med den Har komt frem til priser fra 115.000 til 123.000 ca med forskjellige kalkulatorer.. Dette er jo igrunnen dyrt for E36, men som du sikkert ser så er det jo ingenting å si på utstyret på denne bilen, samt km stand og alt annet! Pluss, aldri kjørt på saltede veier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Juni 26, 2007 Share Skrevet Juni 26, 2007 Føler du har funnet den jeg ser på Espen.. Men ville ikke gi ut mer enn nødvendig her så ingen stikker av med den Har komt frem til priser fra 115.000 til 123.000 ca med forskjellige kalkulatorer.. Dette er jo igrunnen dyrt for E36, men som du sikkert ser så er det jo ingenting å si på utstyret på denne bilen, samt km stand og alt annet! Pluss, aldri kjørt på saltede veier Hehe, har nok det jeg tror den havner på ca.115.000,- Men om dette er en bil du har lyst på, og som du har tenkt å ha en liten stund, så tror jeg verditapet vil være relativt lavt. For det er en kjensgjerning at godt utstyrte biler med lav kilometerstand er en god del mer attraktiv en snaue biler med +200.000Km. Så føler du at dette er bilen for deg, så er det bare å starte forhandlingen om pris. Vi som er utenfor EU trenger ikke å få med noe garanti, så det er som regel noe prutningsmonn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Juni 26, 2007 Share Skrevet Juni 26, 2007 stemmer med 120 tusen for den bilen, i tillegg kommer 234,- i a/c avgift samt moms på stipulert fraktkost om du henter selv.(idiotisk avgift). Du synes ikke det er litt mye selv om bilen bare er gått 120tkm? du kan nok spare noen tusen på å skrive dobbel faktura. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Juni 27, 2007 Share Skrevet Juni 27, 2007 Vitsen er at det er et ufattelig mye bedre utvalg der nede, så jeg bruker heller noen ekstra kroner på det får å få et strøkent eksemplar derifra Jeg vet det, det er derfor jeg har hentet endel biler selv, og min neste bil kommer til å være derfra. Da med den nye beregninsmetoden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Juni 27, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2007 Hehe, har nok det jeg tror den havner på ca.115.000,- Men om dette er en bil du har lyst på, og som du har tenkt å ha en liten stund, så tror jeg verditapet vil være relativt lavt. For det er en kjensgjerning at godt utstyrte biler med lav kilometerstand er en god del mer attraktiv en snaue biler med +200.000Km. Så føler du at dette er bilen for deg, så er det bare å starte forhandlingen om pris. Vi som er utenfor EU trenger ikke å få med noe garanti, så det er som regel noe prutningsmonn. Hehe, vertfall betraktelig mindre enn om den hadde vert fra her i landet Ja, har planer om å ha neste bil en stund forhåpentligvis! Dermed vil jeg ha en med litt utstyr og lav km som jeg kan få noe igjen for! Jeg må også spør hva du mener av vi ikke trenger å få med noen garanti, siden jeg ikke vet så mye om dette stemmer med 120 tusen for den bilen, i tillegg kommer 234,- i a/c avgift samt moms på stipulert fraktkost om du henter selv.(idiotisk avgift).Du synes ikke det er litt mye selv om bilen bare er gått 120tkm? du kan nok spare noen tusen på å skrive dobbel faktura. Ja, denne avgiften er jo helt på trynet.. Men er jo ikke så mye å gjør med det! Jo, er kanskje mye for E36, men er nok villig til å legge i såpass for en strøken utgave! Hva mener du med dobbel faktura? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Juni 27, 2007 Share Skrevet Juni 27, 2007 Det kan være greit å ha ett par eksemplarer å velge mellom før du drar nedover. Det er ikke alltid bilen er som selger/annonse sier, og da kan det være greit å ha sett seg ut 2-3 biler på forhånd. Bilen kan jo også være solgt før du kommer ned, så sant du ikke skriver en kontrakt på forhånd e.l. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanstiig Skrevet Juni 27, 2007 Share Skrevet Juni 27, 2007 Fin bil. bare dumt det var trelist Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå