Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Tsja.. Jeg har en 318is, og er egentlig veldig fornøyd. Betalte 48 for en som hadde gått 155, så og si orginal, minimalt med kosmetiske feil, skinnint, minste kjørecomp, el. speil/vindu/takluke, alarm og fjernstyrt sentrallås (ettermontert)

Den går ikke noe superfort, men er søren meg ikke noe særlig tregere enn en 320. Dessuten så har jeg den oppfattelsen av at 318is'ene er tatt bedre vare på enn 320'ene, iom at 320'ene som regel er grisekjørt av oss ungdommen. Med tiden så tenker jeg at det blir et 325/328 swap ned i min bil, siden den er i så god stand fra før av. Jeg hadde valgt en fin 318is istedet for en ''ok'' 320. Og kjøper du 318is, så er du 99% garantert at det er en coupe, som er litt mer snasent enn sedan. Veldig få is'er kom som sedan.

Forskjellen er lyden, og det at BMW = sekser.

Skrevet

Får vel vente å se om jeg finner noe jeg liker.. 318IS eller 320.. Vi får se.. Komme ann på hva jeg finner! Finner jeg en 320 som er strøken kjøper jeg det, finner jeg en 318IS, så kjøper jeg det.. :)

Skrevet

Ville nesten tro at 320en er billigere iom at 318is blir snakket om i alle kriker og kroker. Sekser er oppskryt så lenge du har annlegg i bilen og ikke hører på motorlyden. Er noe forskjell på draget også.. bla bla.

Skrevet
Hvordan er det med kjørecomputer på disse bilene? mulig å se hvor mye bensin jeg bruker i snitt osv?

Ja, med store computeren har du bl.a. gjennomsnittsforbruk, gjennomsnittsfart, køyrelengde igjen på tanken, utetemp, gong-gong viss du kjem over ein viss fart, osv :)

Skrevet

Cruisecontrol er jo ikke et must.. Men kjekt er det jo..

Går an å ettermontere også.. det tar jo ikke all verden med tid.. eller kunnskap..

I tillegg så blir den kanskje lettere å selge..? hvis man møter på slike som feks deg, som helst vil ha cruise control..

Jeg synes kanskje du bør gå for en 320.. At man har 6'ern synes jeg har litt å si.. det ser mye penere ut(når man har panseret åpent) og høres mye bedre ut..

Skrevet

320 er latterlig treig.

Hvor i all verden er de 150 hestekreftene?

Låter nydelig, men det er det hele.

Jeg endte opp med en 318.

Regner med at den bruker litt mindre drivstoff.

Har "vanlige" skinnseter.

Føles som om en skal skli ut av de så fort en prøver å holde litt hastighet gjennom en sving.

Skrevet
Jeg har en is som jeg vurderer å selge!

har de absolutt ikke travelt med å bli kvitt denne for de er en super bil, men vuderer kjøp av nyere bil

1993 mod

km.stand. 167 000

Sort strøkent sportskinn, stor kjørekomputer, aircondition,og mye mere! sjekk denne linken så finner du den.

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=49006

'

Skal tenke litt på den ;) Men skulle gjerne ha hvert en med M44 maskinen.. Men vi får se.. FInner ikke så mange 318is til salgs..

Skrevet
Sekser er oppskrytt. :twisted:

Det er det... sier jeg som har hatt tre BMW´er... der to har vært med sekser og en med dieselfirer... sportseter er forøvrig heller ikke et must... :wink:

Skrevet
320 er latterlig treig.

Hvor i all verden er de 150 hestekreftene?

Låter nydelig, men det er det hele.

De 150 hestekreftene viser seg først ved 5900 rpm... og det i kombinasjon med 1300 Kg og maksimalt 190 Nm ved 4200 rpm gjør en E36 320i alt annet enn hurtig. Da er det bedre med en Porsche 944 Turbo... 1280 Kg... 220 HK ved 5800 rpm og 330 Nm ved 3500 rpm. En rekkefirer på 2479 cm3 inkl. en turbo gjorde at 944 Turbo klarte 0-100 Km/t på 6,3 sekunder og en topphastighet på 245 Km/t... allerede i 1985... 8)

944_Turbo.jpg

Skrevet

Hvis jeg måtte velge av 320 og 318is hadde jeg gått for 318is!

Men hvorfor ikke gå for en 323, 325 eller 328??

De bruker ikke noe spes mer i bensin enn 320, men effekten er jo noe helt annet :wink:

Forsikringen tror jeg ikke trenger å være så mye dyrere heller!

Vet jo ikke hvor gammel du er og hvor mye bonus du har osv, men før damen min krasjet 328'n kostet den meg 5200 i året med full kasko...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...