Gå til innhold

Håndvasking i Osloområdet?

larserso
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om noen kjenner til steder i Osloområdet der man kan vaske for hånd?

Jeg mener ikke vanlige selvvask anlegg, men et sted der det ikke er store skilt som sier "svamp forbudt" og null muligheter for vann utover høytrykk. Har blitt forbudt å vaske bil i borettslaget her (hurra! Utrolig hva folk skal klage over...), så må prøve å finne et sted der jeg kan kose meg med bilvask, tørke godt etterpå og polere om ønskelig. Helt greit om det er vaskebåser der man kan vaske med svamp for så å kjøre bilen til en oppstillingsplass på siden der man kan tørke og bruke litt tid med polering.

Om ikke dette finnes, hvordan i all verden får folk polert bilen i byen? Er for sjelden hjemme i Gudbrandsdalen til at jeg vil vaske bil der.

Hilsen "bonde i byen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere ganger brukt bøtte og svamp i tillegg til høytrykk på de vanlige selvvaskanleggene. Hvis du gjør dette utenom de travleste periodene, så tror jeg ikke du får noe stress med det. Men er det derimot kø så er det nok ikke like populært.

Enkelte arbeidsplasser har også vaskemuligheter i parkeringskjellere. Det synes jeg er et hyggelig tilbud til ansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere ganger brukt bøtte og svamp i tillegg til høytrykk på de vanlige selvvaskanleggene. Hvis du gjør dette utenom de travleste periodene, så tror jeg ikke du får noe stress med det. Men er det derimot kø så er det nok ikke like populært.

Enkelte arbeidsplasser har også vaskemuligheter i parkeringskjellere. Det synes jeg er et hyggelig tilbud til ansatte.

bruker også bøtte og svamp på selvvask anlegg når det er lite folk der..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å vaske bilen på U-wash som ligger i Bedriftsveien rett ved Konghelle Bil. Rett ved jobben min også, så det passer ofte greit å ta det på vei hjem en kveld. Litt utpå kvelden er det lite trafikk der, og null problem å vaske med svamp etc. Greit med plass til å shine bilen etterpå også. Høyttrykken er kanskje ikke byens beste, men det blir da ganske bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å ta selve vasken med svamp, og når jeg er ferdig, begynner jeg med tørkingen, hvis det da kommer folk å stiller seg i kø, rygger jeg ut og fortsetter tørkingen utenfor.

Men forbud mot å vaske bil i boretslaget. Det hadde vært god nok grunn til å flytte for min del.

Det skulle heller vært forbud mot å skjemme ut boretslaget med skittne biler.

Hva med å ta opp på et møte at de må sette opp en liten vaskehall hvor medlemmene kan vaske bilen sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statoil på Bjerke har innendørs selvvask som sjelden er i bruk. Der kan man sikkert stå noen timer. Ellers er det jo mange mindre vaskestasjoner i oslos utkant, f. eks på Langhus. Her går det an å ta bilen til siden om man f. eks skal polere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dessverre ikke så veldig mye på Storo, men selv-vasken der er helt super. Bilen blir veldig ren og pen takket et helt nytt anlegg som ikke kan sammenliknes med den gammle dritten de fleste statoil-stasjoner har. Hvem skal egentlig kontrollere om du bruker svamp eller ikke? Så lenge du ikke blir tatt eller skaper unødvendig lang ventetid for andre er det helt lov spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv vært på noen av de nevnte anleggene (skal prøve U-wash). Problemet er at selv om man det i praksis ikke er noe problem å vaske med svamp utenom travle perioder, så er det ofte ikke tilrettelagt for dette på den måten at det f.eks. ikke finnes annet vannuttak enn høyttrykken. Og den håper jeg flere enn meg har prøvd i bøtta med blanda hell;)

Har U-wash vanlig vannkran som man kan bruke til å blande såpevann i bøtte?

Angående borettslag og forbud mot bilvask: :evil:

Grunnen var at så mange hadde hatt problemer med vann i inngangen til oppgangen etc. Har enda ikke sett andre enn meg vaske bilen her i løpet av de to årene vi har bodd, så veldig stort kan da ikke problemet være... :o

Savner å kose meg med bilvask, slik man kan gjøre om man har hus og hage. (og det er det lenge til jeg har råd til på denne kanten) Føler nesten jeg mishandler bilen når jeg vasker på f.eks. Økern: fint anlegg og god høytrykk, men 1 minutt såpe og 5 minutter avspyling ?? "Stakkar bilen..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...