Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tror du må ta teori, er ikke sikker siden det bare dreier seg om 3mnd.

Har ikke noe å si hvor lenge han mister lappen, han må kjøre opp på nytt uansett siden han ikke var ferdig med prøvetiden. Desverre.

Da har de gjort endringer. Mins det var 3-4mnd regel.. At hvis du var over denne måtte du ta teori og oppkjøring på nytt..

Du har en prøvetid på 2 år. Mister du lappen før den tida er gått, må du kjøre opp ++ på nytt. Mener det er uansett om du bare mister 3 mnd.

• Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

du kan takke deg selv. ingen andre enn din egen skyld. ikke vits i å si at de andre er dumme og at du syns du får streng straff.. beklager for harde meninger her men jeg har vært i samme situasjon selv. selvfølgelig er det meget irriterende men man har seg selv å takke! selv var jeg oppe i 145 i 100 sona og var uten i 5 mnd. 9500 i bot. kjedelige greier. men jeg kan love deg at du lærer av det! når du får den igjen kommer du til å kjøre som din bestefar en stund! du ser liksom sivilbiler "overalt". så bit i det sure eplet og vær uten litt. prøvetiden din var ikke over så du må ta alt på nytt ja.

Skrevet
du kan takke deg selv. ingen andre enn din egen skyld. ikke vits i å si at de andre er dumme og at du syns du får streng straff.. beklager for harde meninger her men jeg har vært i samme situasjon selv. selvfølgelig er det meget irriterende men man har seg selv å takke! selv var jeg oppe i 145 i 100 sona og var uten i 5 mnd. 9500 i bot. kjedelige greier. men jeg kan love deg at du lærer av det! når du får den igjen kommer du til å kjøre som din bestefar en stund! du ser liksom sivilbiler "overalt". så bit i det sure eplet og vær uten litt. prøvetiden din var ikke over så du må ta alt på nytt ja.

Er ikke sure på noen andre enn meg selv jeg. Men uansett synes jeg straffen er hard. Denger du en kar slipper du unna med 3laken i bot.

Skrevet

Er ikke sure på noen andre enn meg selv jeg. Men uansett synes jeg straffen er hard. Denger du en kar slipper du unna med 3laken i bot.

ja man kan si at det er litt feil prioriteringer i blandt. at det er dyrt. pisse på gata er lissom 3lapper. hva om jeg pisser i buksa på gata, får jeg bot da?

Skrevet
No sympati.

Viser bare at du ikke respekterer reglene.

Nesten 90 i en 60 sone -> Helt passende straff.

Var en helt øde vei, og har aldri vært noe purk der så lenge jeg har levd. Var langt ute på bygda, ingen unger eller hus i nerheten. Og viss du mener at du aldri har bryti ei grense juger du. Det har ALLE gjort. Men blir 316 neste gang for da er det umulig og bryte grensa!

det er ikke umulig nei :rompe: har vært oppe i ca 150 med min(åpen langstrekke hvor det er fobudt å ferdes til fots eller på sykke)

Jeg har hatt 200km/t med min, nå er det jo 316(1.9l), 106hk.. Men kan si det tok litt tid, hehe

Skrevet

Hjelper ikke å kjøpe en 316 nei... er ikke noe kunststykke å miste lappen i den heller (snakker av erfaring).

Men kjipt det, men 3mnd er ikke sååå lenge da.

Skrevet

Mista lappen i 3mnd i prøvetiden og måtte ta teorieksamen og kjøringa på nytt igjen.. Vet det er jævli surt, men litt av dette må du ta på egen kappe :lol:

E36 316i er oppgidd til 192km/t etter boka ;)

Skrevet

Jeg mistet lappen i ett år av medisinske grunner. Det er kjedelig det! Så synes ikke synd på deg i det heletatt!

Btw, jeg får igjen lappen på lørdag!! Det blir sykt å endelig kjøre bil igjen :wink: Kribler i magen!

Skrevet

Du får sympati av meg, Jeg ble målt til 84 i 50 sona. 7 mnd til fot`s og 11 laken i bot. Men ett lite hint, (som funka for meg) Er du god venn med sjefen din, så spør du han om han kan skrive ett brev der han henviser til at du er avhengi av lappen i yrket ditt (hvis du er det da? Noe jeg er) og legger dette frem for saksbehandleren. med litt flaks så kan du få redusert straff. min ble satt ned til 4 mnd til fods, men samme bota.

Men det skal legges til at jeg har blitt mye mer forsiktig i trafikken etter denne hendelsen, de største farts etappene blir unnagjort på bane.

Skrevet
Er du god venn med sjefen din, så spør du han om han kan skrive ett brev der han henviser til at du er avhengi av lappen i yrket ditt (hvis du er det da? Noe jeg er) og legger dette frem for saksbehandleren. med litt flaks så kan du få redusert straff. min ble satt ned til 4 mnd til fods, men samme bota.

.

???? Å det er hvor lenge siden?

Jeg la fram et sånt brev, men det brydde dem fint lite at jeg var avheng av lappen i jobben var ikke dems problem de ga ikke mindre straff pga noe som helst, fantes vist ikke formidlende omstendigheter bare skjerpede. Når de sa det ikke gikk ann til meg (sånn jeg tolka det verdtfall), ikke at jeg bare ikke fikk det. så blir jeg litt forbanna når jeg leser at det funka for andre, for da har de jugi og forskjellsbehandla å det som er

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...