Maskin Tveito Skrevet Juli 1, 2007 Share Skrevet Juli 1, 2007 Jeg vurderer å selge min 91 modell Nissan Primera og kjøpe meg en BMW 520 til rundt 50 lapper. Jeg veit egentlig alt for lite om BMW, men regner med at det er en del her som kan litt. Noen som har en formening om hvilken type jeg bør kjøpe for ca 50 000 og fortell litt om åssen BMW er i seg sjøl. Slitesterk? Utsatt for rust? Åssen er de å kjøre? Håper på skikkelige svar:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juli 1, 2007 Share Skrevet Juli 1, 2007 For det første så er Bmw veldig gode biler å kjøre ja, Ruster gjør jo alle biler, selv har jeg hatt 3 Bmw'er og det har ikke vært noe særlig rust på de, først hadde jeg en 520I (E28) 1985 modell, den hadde litt rust ved støtdemper tårnene og under dørken på passasjer sida, så kjøpte jeg en 92 modell 520IA (E34) og den er det ikke rust på så å si, noen minimale flekker med overflaterust, nå har jeg en 100% rustfri 523I 96 modell (E39) som jeg er meget fornøyd med, BMW sine karosserier er Galvaniserte. Ja jeg synes de er slitesterke, en feil som går igjen på alle Bmw'er er viskose koplingen på kjøleviften, den bruker å ryke etter en 100000km til 200000km men det er ikke noe dyr affære å lett å skifte. Ellers så er det vel understellsdeler som bør skiftes, dette kommer vel av at de fleste som har BMW trør litt ekstra på gasspedalen enn andre billister Hva du skal kjøpe for 50 000,- kan jeg ikke si deg da du har 3,5,6 og 7 serie BMW. 1 serie = Liten bil, omtrent som Fiesta i størrelse, men du får ikke en sånn til 50 000,- 3 Serie Ungdomsbil kinda 5 Serie er vel det man kan kalle BMW's familiebil, men samtidig sportslig. 6 serie, Ungkars coupe med futt i 7 Serie Buisness/familie bil 8 Serie Bmw's Sportsbil, litt over ditt budsjett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet Juli 1, 2007 Share Skrevet Juli 1, 2007 å bytte fra deprimera til en 520 synes jeg høres ut som en god ide ser du skriver at du vil ha en 520 til 50000,- og da får du vel en fin e34 til den prisen (5-serien fra 1988 til 1995/1996) ville styrt unna de før 1991, da de har 12ventiler motorn. etter 91 fikk de 24v motorer en 520i har 150hk og det er ikke allverden i en bil som veier ca 1550kg? jeg er selv ute etter en e34 nå, men jeg vil helst ha minimum en 525i 24v og ikke automat, og da er det ikke så mange fine å velge iblandt på markedet akkurat nå, men har du 50000,- og vil ha en 520i så finnes det vel noen. her er et par fine 520'er som jeg fannt i farta: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1529124 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10514307&sid=xz9a6TuCBiz398253 en naf-test vil jo avsløre om det er feil og mangler. ellers så vil jeg si at e34 er veldig fine og gode biler og jeg har hvertfall bestemt meg for å skaffe meg en igjen. finner du en som er hel og pen så kommer du nok ikke til å angre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Juli 1, 2007 Share Skrevet Juli 1, 2007 For 50000 kan du få en ganske bra e34. Ville heller satset på en slik enn e36 i samme prisklasse. Er mer kvalitetsfølelse over en 1991-1993 e34 enn tilsvarende e36. Min oppfatning er iallefall at hvis du skal ha en noenlunde e36 så må du opp litt i pris...(spørs hva du er ute etter å gjøre selv da) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet Juli 1, 2007 Share Skrevet Juli 1, 2007 Om BMW generellt kan det sies så mangt, men de fleste er rett og slett kjempegode kjøremaskiner. Jeg må si at personelig er det et fåtall biler som er like gode på kvalitet og komfort i den prisklassen du nevner. Hvis du har bestemt deg for BMW, så tenk etter hva du har mest behov for. Karosseritallene står grovt for størrelsen på bilen, hvor 1-serie minst og 8-serie størst. Har du familie og trenger litt plass, vil jeg nesten si 5-serie er mest passende. Denne får du også i stv. Typen større er da 7-serie, men denne er da desverre ikke å få i stv. 3-serie igjen er mer "ungdomsbil", som du får i cab/coupe/stv og kan velge mellom 2-4 dørs (nå har jeg da ikke så mye peil på 3-serie ) Men hvis du skulle velge en 5-serie i e34 karossen, pass på å få deg en skikkelig en. 518 med 1.8 liter rekke4 er nesten en for liten motor til en så tung bil (1500kg) gå fra 2-liter og opper, og nyere enn 1991 modellen da denne fikk ny motor med 24 i stedet for 12 ventiler og er mer holdbar sånn sett. 520 rekke6(motorkode m50b20) har 150hk, som holder til det meste. Eller så har du 525 rekke6 med 192hk og 530 V8 motor med 218hk. Får også 535 og 540 men disse er ofte dyrere. Pass også på å få med en del utstyr i samme slengen, som skinn, a/c, elektriske vinduer og kjørekomputer. Spesielt skinn da stoffsetene i denne modellen har en tendens til å bli slitt. Uansett hva du velger, så lykke til, og hold oss oppdatert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Juli 1, 2007 Share Skrevet Juli 1, 2007 Skal du ha 7-serie til 50000kr så blir det nok en e32(88>94?) tror heller jeg ville godt for en e34 da, med mindre du har lyst på en stor slede;) De er ofte gått langt også.. Stephan.s 8-serie er vel ikke akkurat den største modellen til bmw... Er vel ikke vits i å nevne denne i 50k prisklassen heller.. Vil tro alternativene er 3-serie e36, 5-serie e34 og 7-serie e32. Hvis du er ute etter orginale biler.. Det er jo fullt mulig å kjøpe andre modeller til 50000+ også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet Juli 1, 2007 Share Skrevet Juli 1, 2007 Sant nok det, men nevnte den i sammenheng med bmw-seriene "generelt" øker str på bilen med tallene, med da unntak av 8-serie pr dags dato. 8-serie hadde jo den største motoren (V12) av BMW modellene da den ble produsert. edit: Men da som superbeetle nevner, er vel e36,e34 og e32 som er å foretrekke i den prisklassen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Juli 2, 2007 Share Skrevet Juli 2, 2007 Du kan jo gjerne finne aktuelle biler selv og så legge dem ut her å se hva folk syntes.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maskin Tveito Skrevet Juli 2, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2007 Var mye positivt å hente ut ifra svara deres! Takker for seriøse svar! En 520 med 150 hesters motor er vel den mest aktuelle. Ikke eldre enn 93 modell helst da. Har ikke pekt meg ut noen spesiell jeg er sugen på enda annet enn 520. Må først bli kvitt deprimeran før jeg kan handle. Blir ikke før te høsten. Er 5 serien hard på bensin? Bruker en 520 med 150 gamp meir enn ein liter? Hva med 525 på 190 hester, hvor mye bruker den ca orginalt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Juli 2, 2007 Share Skrevet Juli 2, 2007 http://www.bimmers.no/statisk.php?id=modellguide_e34 En 93-mod 520 bruker 0,89, mens en 93-mod 525 bruker 0,92 Ikke rare forskjellen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TB328i Skrevet Juli 2, 2007 Share Skrevet Juli 2, 2007 hadde det vært meg, hadde jeg kjøpt en E34. senke litt hvite blinkere noe M5 optic og BREIE felger!! da har du en tøff bmw! (etter mitt syn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maskin Tveito Skrevet Juli 2, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2007 er jo så og si ingen forskjell på forbruket da. Får se litt hva jeg kommer over. Kjører for det meste langkjøring så det spiller egentlig ikke så mye rolle med å ha 40 hester ekstra sjøl om det er moro! Men kommer jeg over ein gunstig 525i rundt 50 lapper så skal'n aldri si aldri! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maskin Tveito Skrevet Juli 2, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2007 men hva bør jeg se etter når hvis jeg handler? Noe spesielt som er utsatt som jeg bør kikke etter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet Juli 2, 2007 Share Skrevet Juli 2, 2007 Her er en liten liste over de meste vanlige feilene en e34 har http://autopower.se/begagnatguiden/e34beg.asp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå