Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Har ikke kjøpt bilen enda da.. men regner med at alt skal gå i orden.

Har litt problem med forsikring. Har fått pris på vanlig m3, men ikke CSL, for den hadde de ikke i registeret! Merkelig.... ;) Så jeg får tlf mandag ang. det.

morteym: Hvordan er din forsikret egentlig?

The CSL goes better, responds with greater spontaneity, and makes absolutely irresistible noises.

Send meg en PM med mailadresen din hvis du trenger info på en meget dyktig forsikirngsagent. han fikk ned 911 min VESENTLIG.

• Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

i underkant av 10000 tror jeg ikke er så ille. jeg betaler ca 7000, men er nok dyrere nærmere bergen. ser veldig bra ut på bildene den csl'en. den kunne jeg tenkt meg også :D . tror csl vil holde seg bedre i pris enn vanlige m3 også.

Skrevet

Fekk pris på 8000kr på vanlig m3, satser på at det ikke blir så mye verre på csl. Jeg har 70% bonus da...

Bilen er ganske strøken, den har gått ca. 60.000km nå. Det er ei ripe på baksjermen, og noen små steinsprut i fronten, men det må en regne med når en kjøper brukt bil.

Synes din bil(Aksel) også er veldig fin, og skjønner ikke hvorfor den ikke er solgt tidligere. Det er jo et bra eksemplar for de som er på jakt:-)

Skrevet

Det er vel ikke så feil pris. Hvor mange km i året kjører du da?

8k er like mye som jeg betaler for 323n hos IF,

da står den på mor med 75% bonus og 20k km/år.

For M3n betaler jeg 13k med 40% bonus og 8k km/år.

Da har jeg fått en del rabatt. Gjensidige.

IF var ikke interessert i å forsikre en M3. De skulle diskutere det

internt og komme med svar, men de sa nei. Først etter at jeg

hadde kjøpt den ringte de og ville tilby meg forsikring. Det syntes

jeg var frekt. Jeg sa hva jeg betalte hos Gjensidige, og mannen sa

at det beste de kunne tilby var det dobbelte.

Kanskje det bare var et triks for å få info om konkurenten.

Skrevet

Jeg har jo veldig kort kjørelengde da.. 5000km bare. Jeg har en passat til familie/vinter bil:)

morteym:

Men hvorfor bruker du ikke 75% bonus på m3`en, det vil du jo spare endel på...?

Ang hvordan csl kommer til å utvikle seg i pris er det veldig spennende.. Skal du importere en fra Tyskland idag så kommer den på 850-900...

Så det spørs om det kommer til å bli tatt inn flere.

• 5 months later...
  • 3 months later...
Skrevet

Får jo oppdattere en gang i halvåret her!

Har sett litt på finn.no, det ser ut som at prisnivå på M3 E46 er omtrent det samme som for to år siden.

M3 CSL (den som Magnus hadde regner jeg med) ligger til 849.000,-

Ser et par vanlige M3 som ligger fra 550.000 til 620.000. Noen lavere, noen høyere.

• 11 months later...
Skrevet

Ser jo at det er lenge siden dette er skrevet, men nøyaktig det samme skjedde med meg da jeg gikk fra IF til gjensidige pga de ikke ville forsikre bilen min i IF.

Etterpå ringte de og ville gi meg forsikring etter å ha diskutert det internt lengre oppe i systemet.

Glem det sa jeg...

Ang priser på M3 så er det hvertfall sånn at prisene på finn.no ligger veldig høyt og ingen tvil om at disse bilene har holdt seg veldig bra.

Når det er sagt, så ligger bilene på finn veeeldig lenge, så hva reel salgspris er til slutt når de blir solgt er jo litt uvisst.

Generelt er nok prisene på finn litt for høy siden bilene ikke blir solgt.

Det som imponerer meg mest er at de ombygde blir jo solgt for nesten samme pris som de originale.

Jeg var vel kanskje den første i landet som droppet prisen på en original m3 til under 400 000kr.

Og da fikk jeg faktisk mail fra en litt irritert fyr som lurte på hvorfor jeg dumpet prisen slik, jeg burde jo tenkt på han og alle andre som skulle selge m3. De kunne jo bare glemme og få solgt bilene sine hvis jeg dumpet prisen slik jeg gjorde. Så han mente rett og slett at det var litt frekt gjort ovenfor andre som skulle selge M3... :roll:

Skrevet

Ser jo at det er lenge siden dette er skrevet, men nøyaktig det samme skjedde med meg da jeg gikk fra IF til gjensidige pga de ikke ville forsikre bilen min i IF.

Etterpå ringte de og ville gi meg forsikring etter å ha diskutert det internt lengre oppe i systemet.

Glem det sa jeg...

Ang priser på M3 så er det hvertfall sånn at prisene på finn.no ligger veldig høyt og ingen tvil om at disse bilene har holdt seg veldig bra.

Når det er sagt, så ligger bilene på finn veeeldig lenge, så hva reel salgspris er til slutt når de blir solgt er jo litt uvisst.

Generelt er nok prisene på finn litt for høy siden bilene ikke blir solgt.

Det som imponerer meg mest er at de ombygde blir jo solgt for nesten samme pris som de originale.

Jeg var vel kanskje den første i landet som droppet prisen på en original m3 til under 400 000kr.

Og da fikk jeg faktisk mail fra en litt irritert fyr som lurte på hvorfor jeg dumpet prisen slik, jeg burde jo tenkt på han og alle andre som skulle selge m3. De kunne jo bare glemme og få solgt bilene sine hvis jeg dumpet prisen slik jeg gjorde. Så han mente rett og slett at det var litt frekt gjort ovenfor andre som skulle selge M3... :roll:

Det kan man jo ikke bry seg om.... Jeg måtte også jekke min under 400K til slutt for å få solgt. Kommer aldri til å kjøpe en så dyr bil som er såpass gammel igjen, mye annet å bruke penger på! Kunne jo fått meg en ny skjærgårdsjeep for det jeg tapte på den bilen

Skrevet

Denne tråden lever videre ser jeg og det er bra. Jeg tok dessverre feil når det gjelder E92 M3. Den ble ikke det råskinnet jeg håpet at den skulle bli og det er egentlig bare trist. Den ble on par med E46 M3... altså en kompakt GT i tradisjonell forstand. Andre markeder enn Europa er åpenbart mer interessante for BMW.

Jeg er usikker på i hvilken grad finanskrisen i direkte forstand har påvirket prisdannelsen når det gjelder E46 M3, men så alt for mange nye E92 M3 modeller er det neppe solgt i løpet av de siste to årene og dette påvirker prisen på eldre modeller. Det som imidlertid hadde vært veldig interessant å vite er om konkurrerende bilmodeller som f.eks Porsche 997 har solgt forholdsvis mye mer i den samme perioden. Hvis dette er tilfellet har BMW feilet totalt med M3 konseptet anno 2010.

Vel... konseptene M3 og M5... hva skal vi mene om disse modellene vis a vis Porschene 997 GT3 og Panamera Turbo?... Jeg vil tro at de fleste er enige med meg i at BMW har en jobb å gjøre i tiden fremover hvis de virkelig mener noe med M-modellene.

Skrevet

Vel... konseptene M3 og M5... hva skal vi mene om disse modellene vis a vis Porschene 997 GT3 og Panamera Turbo?... Jeg vil tro at de fleste er enige med meg i at BMW har en jobb å gjøre i tiden fremover hvis de virkelig mener noe med M-modellene.

For meg er ikke M3 i samme kategori som Porsche 997GT3 og panamera turbo...

Som det er diskutert mye her på bimmers før, så mener jeg M3 er en sportslig "familiebil"

Mens en Porsche 997Gt3 er en sportsbil/lekebil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...