Gå til innhold

HJELP iriterende lyd på anlegget!

Anbefalte innlegg

Det er en iriterende bzzzzz lyd i anlegget mitt når jeg ruser bilen lager den høyere bzzzz lyd viss dere kjønner? har ikke peiling på hva det kan være noen sier at det er "typpisk bmw" ve ikke jeg kan noen hjelpe?? :wink:

dynamostøy kalles det for, vet ikke om det er typisk Bmw men, det du kan sjekke er at ikke forsterkeren er i direkte kontakt med karosseri, har det samme på min E34 der er det ett delefilter som er for nærme annen elektronikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje verdt å også nevne at det bør brukes en skjermet signalkabel.. Har en kamerat som gjorde alt dette feil i sin første bil, en E30 (dårlig gjord, forsterker i kontakt med gods og uskjermet signalkabel for nær andre kabler).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje verdt å også nevne at det bør brukes en skjermet signalkabel.. Har en kamerat som gjorde alt dette feil i sin første bil, en E30 (dårlig gjord, forsterker i kontakt med gods og uskjermet signalkabel for nær andre kabler).

Hei, jeg og en kamerat bygde anlegg i en E30 for ikke så lenge sia, der gjorda vi ved bakre støtdemper. Høytaler kabler og strøm ligger vel signal kabelen, den lager en på en måte turbo lyd, men også sånn bzzz.. Skal jeg altså legge signalkablene på ene siden, og de andre på den andre siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg og en kamerat bygde anlegg i en E30 for ikke så lenge sia, der gjorda vi ved bakre støtdemper. Høytaler kabler og strøm ligger vel signal kabelen, den lager en på en måte turbo lyd, men også sånn bzzz.. Skal jeg altså legge signalkablene på ene siden, og de andre på den andre siden?

Ja.. strømkabelen og signalkabelen bør ikke ligge på samme side, da strømkabelen lager "støy" på signalene.. Dette og dårlig jording er som oftest feilen om man får sånn "turbolyd" som følger turtallet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...