Thunder Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2007 Dette var ikke ting som jeg var klar over. Jeg vet ihvertfall at min bil har rekkesekser og det er jeg glad for Ganske ok lyd fra motoren. Den er stille og komfortabel. Jeg takker for kjempeflotte tilbakemeldinger her inne. Det varmer godt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Desember 19, 2007 Share Skrevet Desember 19, 2007 Ja det er bare og beklage Thunder! Jeg har faktisk vært helt sikker på det jeg sa i mitt første innlegg, for jeg er bombesikker på at jeg leste et sted at bmw gikk over fra r6 til r4 på e60 520i og e90320i grunnet avgifter etc, slik at det skulle bli en billigere innstegsmodell, oppnåelig for flere! Men men, så feil så feil! hehe... Godt at vi har slike "smartinger" som Saltkjelen:D Ellers så får du kose deg med godbilen din! Vurderer e60 520i neste år, men da blir det hvertfall ikke en 08mod med R4!!! Blir nok en av de gode gamle med R6, 03-04 tenker jeg;) Hvilken mod er din forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2007 Min er en 2004 modell. Blir kjiperen når de går over til 4 sylinder. 6er lyden er jo som musikk i mine ører. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 19, 2007 Share Skrevet Desember 19, 2007 Min er en 2004 modell.Blir kjiperen når de går over til 4 sylinder. 6er lyden er jo som musikk i mine ører. Det er kanskje kjedelig å gå fra 6cyl til 4cyl motor, men det er på ingen måte en dårligere motor. E60 520i (2008) er nemlig 0,3 sekunder raskere fra 0-100km/t enn 520i (2003-2005) til tross for at den har mistet 0.2l motorvolum og 2cyl. Effekt og alt annet er jo det samme. Ikke nok med det, men bilen er jo faktisk mye snillere mht. forbruk. Langkjøring ligger på 0,54 l /mila, blandet kjøring på 0,64 l/mila og bykjøring på 0,92 l/mila, mens den gamle bruker hhv. 0,68 l/mila, 0,90 l/mila og 1,3 l/mila. Ikke akkurat imponerende. Co2 utslippet er også på hhv. 162 g/km og 219 g/km i 2008 modellens favør. Jeg er hvertfall ikke i tvil om hva jeg hadde kjøpt om jeg skulle kjøpe 520i. Ikke får man bare en bedre motor, men man får også facelift, som er en betydelig bedre bil (spesielt interiør) enn pre-facelift.. Skillbill: Tusen takk for mange fine ord, det varmer.. Nå har jo jeg hatt erfaring med E60 pre-facelift i 4 år og begynner nå med en E61 facelift. Det aller meste sitter på sin plass.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2007 Ja. Og ikke minst så går vekten på bilen ned når man går fra 6 til 4 sylindersmotor også. Og i disse dager så er jo dette med avgass og Co2 utslipp veldig pop, hehe... Bra at BMW går inn for å gjøre sitt for å bedre miljøet også. Det gjør jo ikke akkurat noe om forbruket går ned og prestandane går opp. Det er jo helt kjempemessig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Desember 19, 2007 Share Skrevet Desember 19, 2007 Saltkjelen: ja i mine øyne har du hatt i både pose og sekk for og si det sånn, (den forrige bilen din var jo bare rålekker), så da er det kanskje ikke så rart at du kan litt mer enn "mannen i gata" Selvfølgelig er det positivt på en måte, at bmw går fra r6 til r4, med tanke på avgifter etc, men jeg kjører e46 316i nå, og har bestemt meg for at neste bil SKAL ha r6, hehe, og etter at jeg prøvekjørte e60 520i tidligere i år (har egen tråd), så har jeg mer eller mindre bestemt meg for en slik! OG, den selgeren sa faktisk at det satt en R4 i bilen, 2003mod 520ia..får nesten lyst til å kjøre til han i morgen og le han midt i fleisen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Desember 20, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2007 OG, den selgeren sa faktisk at det satt en R4 i bilen, 2003mod 520ia..får nesten lyst til å kjøre til han i morgen og le han midt i fleisen! Jeg foreslår at du avlegger han selgeren et besøk jeg, hehehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Desember 20, 2007 Share Skrevet Desember 20, 2007 Ja det frister veldig, for å si det sånn! Det verste er jo at det ligger en god del annonser ute på finn.no som sier det samme, både private og forhandlere! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diezelpower Skrevet Desember 20, 2007 Share Skrevet Desember 20, 2007 Unnskyld å si det, men dette kommunistlandet gir en god faen i miljø da...dette gjenspeiler seg i HK/Slagvolum VS CO politikken.... At en bil bøtter ut med CO spiller tydeligvis ikke noe særlig stor rolle, men dersom en bil har stor motor/mange hk... vel da er du fucked! Derfor kjøpte jeg likegodt meg en 330i for å forurense ekstra mye! Regjeringen har jo pushet på som bare faen for at folk skal kjøpe diesel i stedet for bensin, og når de akkurat har funnet ut at folk har begynt mer eller mindre å gå over til diesel, vel faen.... Hvor skal de da hente pengene ifra som de tapte på bensinsalget?? Vel.... "VI LEGGER DET PÅ DIESEL!!" Jævla tullkuker! Nye biler selv med stor motor forurenser veldig mye mindre enn tilsvarende bil som er 10 år eldre.... Hva med å kutte avgiftene på bil for å ruste opp bilparken slik at det faktisk bedrer miljøet? -Nei slike tanker er farlige for politikere eller de er faktisk ikke smarte nok til å se sannheten i øynene.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diezelpower Skrevet Desember 20, 2007 Share Skrevet Desember 20, 2007 Ja da vet jeg hvem du er Tommy. Jeg kan ta meg en tur bort til deg på jobb i morgen etter jeg har vært på trening... Vi snakkes! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Desember 20, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2007 Gjør det du. Jeg er på jobb til kl. 19 i morgen kveld jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diezelpower Skrevet Desember 20, 2007 Share Skrevet Desember 20, 2007 Jepp. Vi snakkes! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Januar 12, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2008 Har fått meg mørke frontlykter nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Januar 13, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErikS Skrevet Januar 13, 2008 Share Skrevet Januar 13, 2008 Hvordan er styrken på lyktene dine nå ift. de som var på før? Så tøft ut, men vil noe slikt skape problemer i en kontroll? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå