Hitokiri Skrevet Juli 13, 2007 Skrevet Juli 13, 2007 Jeg begynner å tro at det er noe som ikke stemmer med bilen. Var ute og kjørte i noen bratte, svingete bakker, men uansett hvor mye jeg gav på, klarte jeg ikke å kjøre fra en goddamn varebil bak meg. Og i påkjøringsfeltet til motorveien blir jeg av og til flist av poloer, kiaer og andre drittbiler. Hallo?! Jeg vet 523i, spesielt med AGS-automat, ikke er noen racerbil, men det får da være grenser. Skal ikke bilen gå bedre enn dette? Hva kan man sjekke når man tror at bilen ikke trekker så bra som den skal?
Energetic Skrevet Juli 13, 2007 Skrevet Juli 13, 2007 test akselerasjonen så får du en indikasjon på om den er frisk eller ikke
ropa Skrevet Juli 13, 2007 Skrevet Juli 13, 2007 En slik 5serie er da ganske tung, og 523 med automat sparker vel ikke voldsomt. Men at en varebil hang på uten problemer er litt strange. Men så du om det var en dodge ram bak deg eller? Vis det var en slik en, så er det vel ikke så rart, om det var SRT 10 med 8,3 viper motor Men så du hvilken merke varebilen var av`?
Hitokiri Skrevet Juli 13, 2007 Forfatter Skrevet Juli 13, 2007 Det var en fissen Peugeot eller Toyota Hiace eller noe i den duren. Ikke noe heftig Litt synd at bilen trekker så dårlig fra bunnen av. Nesten så man mp vurdere en 528 Men hva kan undersøkes/fikses/byttes for å få litt mer futt? (Jeg skal sjekke 0-100 senere)
Haug530D Skrevet Juli 13, 2007 Skrevet Juli 13, 2007 Det var en fissen Peugeot eller Toyota Hiace eller noe i den duren. Ikke noe heftig Litt synd at bilen trekker så dårlig fra bunnen av. Nesten så man mp vurdere en 528 Men hva kan undersøkes/fikses/byttes for å få litt mer futt? (Jeg skal sjekke 0-100 senere) Bytte til M50 Innsug og større Gasspjeld skal gi nærmere 200 hester, dette skal jeg gjøre selv.
Hitokiri Skrevet Juli 13, 2007 Forfatter Skrevet Juli 13, 2007 Wtf? Forklar mer er du grei. Er det dyrt? Stor operasjon?
TexWiller Skrevet Juli 13, 2007 Skrevet Juli 13, 2007 Ta en diagnose, det er mulig bilen går i nødmodus.Da blir den ganske lat. Det er ingen peugot eller hikkas så holder følge med en 523 i aklerasjonfeltet uten at noe er galt
Hitokiri Skrevet Juli 13, 2007 Forfatter Skrevet Juli 13, 2007 Det var det jeg og tenkte.... Skal på service om to uker, så vi får se hva som skjer.
Haug530D Skrevet Juli 13, 2007 Skrevet Juli 13, 2007 Wtf? Forklar mer er du grei. Er det dyrt? Stor operasjon? Kan lese en del her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=4 ... 23+til+525
Hanzo/// Skrevet Juli 13, 2007 Skrevet Juli 13, 2007 Det var en fissen Peugeot eller Toyota Hiace eller noe i den duren. Ikke noe heftig Litt synd at bilen trekker så dårlig fra bunnen av. Nesten så man mp vurdere en 528 Men hva kan undersøkes/fikses/byttes for å få litt mer futt? (Jeg skal sjekke 0-100 senere) Bytte til M50 Innsug og større Gasspjeld skal gi nærmere 200 hester, dette skal jeg gjøre selv. 200hk bare på dette er nok en drøm.
Robin_Isak Skrevet Juli 13, 2007 Skrevet Juli 13, 2007 Kan være luftmengdemåler... Har kjørt spreke biler som har gått som en hyundai pga feil med mengdemåleren. Kan gi deg en kort sjekkliste hvis du måler akselerasjonen og ikke finner den noenlunde identisk med fabrikkens mål - Få lest av feilminne på verksted - Kjøp crc rens og rens luftmengdemåleren - Lenge siden luftfilteret har vært skiftet? Skift det. Bruk gjerne et mahle filter. Selges på mekonomen. De har best gjennomstrømming av de originale filtrene. - Sjekk tilstanden på pluggene. Er de kritthvite eller sotet kan det tyde på problemer med lambdasonden - Bruker bilen mye bensin? Kan være at innmaten i katalysatoren har løsnet og satt set på tverre. Dette gir en utrolig lat og dyr bil å kjøre med. Kan noen gang oppdages ved å banke under på katalysatoren og høre etter ulyder.
Haug530D Skrevet Juli 13, 2007 Skrevet Juli 13, 2007 Det var en fissen Peugeot eller Toyota Hiace eller noe i den duren. Ikke noe heftig Litt synd at bilen trekker så dårlig fra bunnen av. Nesten så man mp vurdere en 528 Men hva kan undersøkes/fikses/byttes for å få litt mer futt? (Jeg skal sjekke 0-100 senere) Bytte til M50 Innsug og større Gasspjeld skal gi nærmere 200 hester, dette skal jeg gjøre selv. 200hk bare på dette er nok en drøm. Åh og hvorfor er det en drøm da? det er jo en 2.5 liters maskin som står i denne, å bruker du M50 innsug fra M50B25 så blir det jo omtrent som en 525.
-2r Skrevet Juli 13, 2007 Skrevet Juli 13, 2007 Det var en fissen Peugeot eller Toyota Hiace eller noe i den duren. Ikke noe heftig "Dessverre" så har innsatsen vel så mye å si som bilen. Kompis av meg i Audi RS4 slet skikkelig med å bli kvitt en gal mann i en VW Touran. Tok han til slutt, men det var mest fordi boksbilen holdt på å velte i et par svinger:D
Robin_Isak Skrevet Juli 13, 2007 Skrevet Juli 13, 2007 Det var en fissen Peugeot eller Toyota Hiace eller noe i den duren. Ikke noe heftig "Dessverre" så har innsatsen vel så mye å si som bilen. Kompis av meg i Audi RS4 slet skikkelig med å bli kvitt en gal mann i en VW Touran. Tok han til slutt, men det var mest fordi boksbilen holdt på å velte i et par svinger:D Var det en sort Touran med en tynn skallet mann i?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå