Gå til innhold

Lav lyd i sub.


Anbefalte innlegg

Har nå koblet opp en subwoofer med forsterker selvsagt og får fryktelig lav lyd! Har en pioneer spiller som jeg har tatt ut signal fra med en vanlig phonokabel. Elementet rører seg nesten ikke i det hele tatt! Måler 11.8 volt mellom + og - på forsterker så jording må da være god nok? Hva kan være feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt info om utstyret ditt hadde ikkje vore dumt.

Eg har høyrt rykte om at på nokre pioneer.spillere må du skru på phonoutgangen(e)

Har du kobla rett på forsterkeren? (brukt rette utgangene ved brukobling?)

Forsterkeren har ein gainbryter. (du er klar over det?)

Har forsterker filter og bruker du det? (skal bruke lavpassfilter og ikkje høgpassfilter!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer info: Har brokoblet forsterker riktig. Har fungert før. Sub: JBL GTi 12". Forsterker: JBL p180.2. Spiller: Pioneer deh-p5900mp. Gainbryteren på forsterker står på maks. Skrudd delefilteret i forsterker til low.

Det er akkurat som signalstyrken fra spilleren er mye lavere enn høyttalersignalene så en gainbryter på phonoutgangen hadde jo forklart det, men så ikke noe bak der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilen kan være at "gainbryteren" står på maks. Det var feilen på min en gang.

En annen ting som også kan være er at anlegget ikke får nok strøm. Altså det er lurt å ha et ekstra batteri til anlegget, der du strekker en ladekabel fra anlegg-batteriet til hovedbatteriet. Slik at batteriet blir ladet ilikhet med det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å skru på gainbryteren, men ikke noe hjelp i det. Unntatt at det ble enda lavere da.. Skulle tro at den vesle forsterkeren der fikk nok strøm. Skjønner ikke noe av dette jeg.. Her er mer spec på forsterkeren: http://www.jbl.com/car/products/product_detail.aspx?prod=P180.2&CheckProduct=Y

Sist gang jeg brukte forsterkeren så brukte jeg høy inngangen på den. Kan ikke ha noe å si det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høynivå er høyt. Lavnivå er lavt... Sier seg selv det.

11.8v er ikke allverdens da.

Mål hvor mange ohm du har mellom minusen på forsterkeren og f.eks. jordingspunktet til batteriet. Dette skal være så lavt som mulig. 0.x ohm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...