316 Skrevet Juli 16, 2007 Share Skrevet Juli 16, 2007 Jeg er omsider hjemme etter et regntungt og uvanlig trist gatebiltreff på Rudskogen. Føler for å skrive noen ord i den anledning. Det første som venter meg på vei inn er flere km med køer i alle retninger. Jeg ser skilter med "Parking full" på alle jordene de har fått lånt. Etter et par turer frem og tilbake forbi innkjøringen til depoet/banen finner vi til slutt noe som blir kalt for noe så klassisk som "camp 5". Her er det sikker koselig tenker vi, og smyger oss innover den klissete grusveien. Hvor mye skal de ha for å sette opp et telt 3 km unna Rudskogen? 2-300,- kroner høres greit ut i mine øyne, men intet mindre enn 2600,- skal de ha for at vi skal parkere bilen, og sove 4 personer i et telt - 3 kilometer unna banen! Vi bestemmer oss for å gi faen, og kjører bilen så langt innover en skogsvei som det er mulig å komme.. Derfra var det 6-700 meter å gå, og det kostet ingenting. Senere på kvelden snakket jeg med en utstiller som var meget interessert i min historie, og han skulle ta det opp med Gatebil. Etter mange timer regn og lite liv bestemmer vi oss for å ta turen til Lillestrøm for å sjekke livet.. Vi vender tilbake til Rudskogen kl 01.00 natt til søndag og finner fort ut at vi skal prøve å komme helt inn på banen med bilen denne gangen. Vi kjører opp til porten og vi slipper GRATIS inn på banen og "stille camp" uten å betale et rødt øre. Hvorfor i all verden skulle vi betalt 2600,- for å parkere på et jorde? Under søndagens breisladdkonkurranse fikk jeg nok av vaktpersonale som voktet banen som det skulle vært deres egen bil... Jeg satt bak en av mange reklameskilt, godt skjult i mellom all skogen og jordvoller i alle retninger. Han ved siden av meg stakk ut hånden sin for å filme en av bilene i det en illsint vakt på 16-17 år kommer bort til han og sier "Neste gang tar jeg stormfart og sparker trynet ditt langt inni skogen!" Jeg bare spør meg selv, hva slags holdning er det Gatebil har til sine "kunder" ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Juli 16, 2007 Share Skrevet Juli 16, 2007 Jeg bare spør meg selv, hva slags holdning er det Gatebil har til sine "kunder" ? Suge mest mulig penger kansje? Har ennå ikke vært selv på gatebil men slik du beskriver med køer etc.. er vel slik jeg har forestilt meg det og derfor det ikke har fanget min intresse. Syntes bmwccn sine treff så langt har gitt meg den type arrangement som gir meg mest valuta ut ifra hva jeg ønsker. Ellers så er det ikke umulig bimmers sitt banetreff i framtiden blir vært å ta turen innom. Nå er jeg ikke så glad i lange køer heller da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juli 16, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2007 Suge 2600,- ut av 4 personer er ekstremt drøyt, det er tross alt 40.000 besøkende... I tillegg snakke til folk som de skulle vært et esel... Nei, det skal mye til før jeg drar dit igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juli 16, 2007 Share Skrevet Juli 16, 2007 Er vel muligheter for at den 16-åringen hadde befinne langt inni skauen selv hadde han sagt det til meg. Dro ikke på gatebil jeg heller denne gangen. Blir lei av det samme om og om igjen. Bruke masse penger på å se på de samma bilene spinne rundt på en bane år etter år. Sikkert morsomt om man kjører utpå selv da men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boost Skrevet Juli 16, 2007 Share Skrevet Juli 16, 2007 bmwccn når har di neste treff å hvor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bg320 Skrevet Juli 16, 2007 Share Skrevet Juli 16, 2007 Har ikke vært på gatebil selv, men syns ikke det ser så kult ut. Bare en masse STYGGE sierraer som spinner rundt å rundt den banen, og fulle fjortisser. Er mulig jeg tar feil men! hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boost Skrevet Juli 16, 2007 Share Skrevet Juli 16, 2007 du tar feil:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmito Skrevet Juli 16, 2007 Share Skrevet Juli 16, 2007 Jeg kom til rudskogen klokken 03.00 natt til torsdag, ved ingangen møtte jeg en vakt som skulle ha 2100 for meg og min kamerat + bil. Greit nok det, drar fram kortet og skal betale, men neida, jeg kan nok ikke det, så jeg måtte helt til rakkestad sentrum for å ta ut penger. Kan fremdeles huske når bror min var på speiderleir for 8 år siden, og de hadde satt opp en for for container med minibank, men på en plass som på gatebil har de det jo seff ikke. Etter å ha betalt nermet klokken seg 4, og jeg begynner å bli litt trøtt, så jeg spør om ikke vi kunne finne en skogssti å sove på(fordi det er mye roligere), men det ble vi anbefalt og ikke gjør, for hvis vi gikk inn på "ventecampen" så var det vi som fikk de beste campene. Vi valgte derfor å høre på det de, og kjørte derfor inn for å prøve å få noe søvn, noe som ikke var så lett. Da klokken ble rundt om 5begynte bilene å stille seg i kø, der ble vi ståenes fram til klokken var 10! på morranen! MEN de som kom direkte til rudskogen, kom rett inn på campen, og måtte bare stå en halvtime time i kø. Da ble jeg forbanna! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveinar Skrevet Juli 16, 2007 Share Skrevet Juli 16, 2007 Jeg synes Gatebil var ganske greit, selv om det selvfølgelig blir litt samme ulla om og om igjen. Mange fete biler though, tviler på at bmwccn kan stille med 10-20 biler over 600 gamp og så mye underholdning som gatebil har. Fordelene med mindre treff er at de med 325 og andre puslete biler(i forhold) kan få kjørt litt på bane uten å trenge å være så redd for å kollidere osv da det er mye ville biler og mange på gatebil som kjører samtidig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haavard Skrevet Juli 16, 2007 Share Skrevet Juli 16, 2007 Jeg sto på denne "ventecampen" fra 0600 til 1100. Det var passe nedtur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Juli 16, 2007 Share Skrevet Juli 16, 2007 Gatebil har rett og slett priset seg ut sånn som jeg ser det, men så lenge enkelte er villig til å betale prisene så kommer de ikke til å senke prisen på treffa sine. Jeg har fått nokk av kø kjøring både på bane og til camp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_transporter Skrevet Juli 16, 2007 Share Skrevet Juli 16, 2007 gatebil er oppskrytt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wagon Skrevet Juli 16, 2007 Share Skrevet Juli 16, 2007 Det er bare å dra på september-treffet så slipper man de sykt lange køene...det er nok av fete biler det da også. Jeg kom dit fredag ettermiddag og måtte bo på camp langtbortivoll (camp 5) tok jo 10 min med buss til banen ! Ellers kjente jeg heldigvis en figur i gatebil så jeg kjørte bilen rett ned på utstilling (depoet v/banen) selv om alle stoppa meg å sa det var fullt. Mange gamle, sure vakter der hvert år! Neste år håper jeg å ha en M3 stående der, må bare finne riktig først Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn H Skrevet Juli 16, 2007 Share Skrevet Juli 16, 2007 Har ikke vært på gatebil selv, men syns ikke det ser så kult ut. Bare en masse STYGGE sierraer som spinner rundt å rundt den banen, og fulle fjortisser. Er mulig jeg tar feil men! hehe Du har litt rett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Juli 16, 2007 Share Skrevet Juli 16, 2007 Har ikke vært på gatebil selv, men syns ikke det ser så kult ut. Bare en masse STYGGE sierraer som spinner rundt å rundt den banen, og fulle fjortisser. Er mulig jeg tar feil men! hehe Du har litt rett har egentlig ganske rett. men legg til 200sx, supra, og audi så er du der.... det som er kjipt med gatebil er det at det er de samme bilene år for år... har titta på bildene jeg har fra i fjor, og der kan man se igjen de fleste som var der i år..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå