Gå til innhold

Mitt student prosjekt. E36 316I-318is. *skrota*

Anbefalte innlegg

• Svar 441
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Takk for det :) Bilen blir nok å se på treff i April tenker jeg. Kjører nordover for å legge om til sommerdekk da :) Det minner meg om at jeg må kjøpe nye sommerdekk også etterhvert :( Tror jeg havner på Kumho KU31 eller hva de no heter. Ifølge avataren din ser høyden foran perfekt ut :) Da skal jeg gå for 45 foran :) Har du kun senket med fjærer eller med komplett senkesett? Har du eventuelt no bilder av bilen min så jeg får sett senken bedre?

Skrevet

Nei, på profil bilde er det andre felger og original m-tech senk.

Det ligger bilder på bimmers treff Trondheim siden.

Bare si ifra hvis du trenger noen bilder utover det, så skal jeg prøve å ordne

Skrevet

Fant de :) Kanskje litt lavere enn planlagt, men er tøfft det ;) Bilen er vel bra kjørbar?

Ble sverige tur idag med dama og 3 kompiser fra klassen. Plutselig hadde jeg kjøpt meg Bakhøyttalere til bilen og greier :P Alpine 6X9. De er veldig lette så er egentlig litt skeptisk til hvordan de er, men skal gi de et forsøk. Skal jo drives med cd-spilleren i første omgang så er kanskje like greit. Kostet ikke mange kronene.

DSC01479.jpg

Vi klarte å fylle bagasjerommet også :lol:

DSC01478.jpg

Skrevet
fant du ut det der problemet med att bilen låser seg opp rett etter du låser den?

Har ikke kikket no mer på det. Den fungerer som den skal av og til. Merkelig. Tok ut låskassa fra den gamle døra og tok med nedover så skal bytte over til denne. Da bør alt i teorien ordne seg :) Fikk justert frontlysa ned fra månen igår kveld også. Håper jeg klarer å se litt bedre i mørket nå :wink:

Bilen fungerer bra ja :) hender seg den finner på å jage bittelitt en gang iblant når den er kald og jeg starter den opp. Gikk no igjennom eu'n så lambda'n skal være i orden. Får bare være. Skal få renset luftfilteret i nær fremtid. Ellers har det havnet uforutsette regninger på ca 7500kr i postkassa de to siste dagene, så ser ut som senkesettet må settes litt på hold :cry: Kjipt å være student! Skal prøve å få meg en jobb i Oslo nå så det blir mer til overs til bilen.

Har idag montert repset klips på passasjer dørtrekket og fått festet det skikkelig :)

DSC01484.jpg

Så skulle jeg fått fjernet slakken i rattstammen min, men forstår ikke hvordan jeg skal få strammet disse skruene :? Noen som vet?

DSC01481.jpg

Er ingen mutter på baksiden heller som dere ser:

DSC01482.jpg

Så ser jeg godt at senk er nødvendig :lol:

DSC01483.jpg

Men er utrolig godt å ha bilen sånn nå som det er vinter da ;)

• 2 weeks later...
Skrevet

Ja polakkene som jobber med oppkjørselen har overnattet i de hjulbuene et par ganger ;) Ser ut som jeg har bakstilling med skivebremser i boks nå. Skal å se på en i helga. Så har jeg bestemt meg for å senke bilen 40/20. Ellers har jeg funnet ut at jeg har en liten eksoslekkasje imellom grenrør og kat. Mutrene var så slitne så fikk ikke strammet de så godt. Så skal bytte ut de og dra til så blir det nok tett ;) Ellers er den en del småplukk igjen enda. Må justere fronten litt og hjulbuehusene osv. Men er for kaldt til at jeg orker å styre så mye med det ute nå ;)

Skrevet

De skruene som du lurer på der..er de løse slik at du kan klare å få de ut?

Dette er skruer som når de er nye umonterte, har en torxhode på toppen. Når du teiter bolten til så knekker dette hodet av når du har oppnådd rett moment..

Noe dritt egentlig, hadde samme problem på en av mine ex e36'er, husker ikke hva eg gjorde..mener eg sagde den av etter masse styr og satte i skikkelige bolter isteden.

Skrevet

John H: De er ikke løse nei. Fant ut etter et kjapt søk på Gs sine sider at det var knekk bolter ja. Kommer til å sage et flatt spor i de med dremel'n min og skru de ut med et flatjern tenker jeg.

Har bestemt meg for 40/30 senk fra Koed. Både dempere og fjærer. Tror dette blir bra.

Så fikk jeg ordnet en eksoslekkasje igår. Manglet en bolt imellom grenrør og katalysator, samt at jeg hadde mistanke om at muttrene ikke satt godt nok. Så byttet alle 4 mutrer og fikk satt i en ny bolt. Da ble det tett. Anders her inne var så hyggelig og lot meg låne bukk. Tusen takk for det :D

Ida har jeg vært i Hønefoss og kjøpt komplett bakstilling - diff fra 325 :)

DSC01494.jpg

Denne blir satt på til våren når jeg kjører til Trondheim for å legge om til sommerhjul. Da kommer også senkesettet på i samme slengen ;)

Så er det skikkelig vinterføre i Holmenkollen for tiden :D Er så digg å kjøre på skikkelig snø!

DSC01493.jpg

Skrevet

Betalte 1000kr. Synes det var en god pris :) Ser folk selger disse for rundt 2500 med diff. Denne er komplett utennom diff, men den hadde jeg ikke bruk for uansett så. 325 diff på 318is kunne fort blitt slapt :P huggeren tar vel fort over 4000kr for en bakstilling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...