Gå til innhold

Mitt student prosjekt. E36 316I-318is. *skrota*

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det here blir bra. Gleder meg til bilene våres er ferdige, da blir det photoshot :D

Ja det blir knall :) Satser på å få tatt et par bilder i fersk snø med nyvaskede biler en plass i romjula :) Og med nye baklys ;)

• 2 weeks later...
  • Svar 441
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
hallo:) du lurte på hvor du har fått tak i det grenrørte til 4 syl motor? har leita men finner ikke no, så hadde vert fint med svar :D

Kjøpte det av en her på forumet. Er bare vanlig eksosmanifold til 318is tror jeg. Trenger du ny manifold til 4sylindra motor? 316,318 eller 318is? Jeg har manifold til 316/318 liggende ;)

Skal innom biltilsynet til uka og snakke med en der angående godkjenning av motorbytte. Tenkte å levere inn søknad om førerkort klasse A samtidig ;) Så blir førerdør, grill, speil, list på bakluke og framskjermer levert til lakkering på Onsdag :)

Skrevet

Denne bilen kommer til å bli utrolig pen :)

Har vert innom tråden din i ny og ne, men har du fått gang på motoren?

Skrevet

Har ikke vært i Trondheim siden Oktober var det vel. Så har ikke skjedd så mye. Reiser tilbake på Onsdag så skal fortsette da. Ringte Gjensidige og ordnet forsikringen idag. Så den blir aktivert på fredag så kan hente skiltene da. Håper å få start på bilen iløpet av helgen :) Så den er ikke ferdig enda, men håper den blir det iløpet av neste uke med litt innsats :) Er ikke så mye som står igjen.

Skrevet

Kom hjem idag og så at nøkkelen til det nye låssettet mitt har fjernstyring :D Så lurer på hvor mottakeren til denne står i bilen? Hadde et lite håp om at den sto i førerdøra for den har jeg jo :) Ellers var jeg på huggeren og så at bmw'n jeg hadde tenkt å ta eksosanlegget til var hugget :( Så nå sliter jeg med å finne eksosanlegg. Har ikke råd til å kjøpe helt ny katalysator og bakpotte.

Skrevet

Var på Biltilsynet idag og hentet søknadskjema angående motorbyttet. Skal innom på mandag og levere det og snakke med en som jobber der angående ombyggingen :) Så har jeg fått i Bmw CCN Trøndelag Skiltplater :) Må jo vise sossene i Holmenkollen at det er en trønder som ligger foran og legger skrens ;)

Skrevet

Et par bilder fra garasjen idag. måtte teste litt ;)

Angeleyes:

DSC01364.jpg

M-girkule :)

DSC01365.jpg

Nye skiltholdere og trøndelag ccn merke:

DSC01362.jpg

Biltilsynets søknadskjema om ombygging som jeg skal fylle ut og levere på mandag

DSC01363.jpg :

Skrevet

Baklyktene kom igår faktisk. USA-Trondheim på 3 dager er ikke ille. Passformen var elendig. Må nok prakkes en del imorgen for å få de til å passe skikkelig, men man får vel det man betaler for. Men fine var de :) legger ut bilder imorgen.

Skrevet

Dårlige bilder, men her er et førsteinntrykk av baklyktene. Blink og ryggelys er en del mørkere i virkeligheten. perfekt tonestyrke synes jeg :)

DSC01369.jpg

DSC01371.jpg

Tror jeg må borre 2 nye hull til festene for å få de perfekt på plass. får prøve dette imorgen eller noe. Har idag skrudd av framskjermene, speil, list på bakluka og levert dette pluss den nye førerdøra og grillen til lakkering :)

Skrevet

Etter litt hjelp fra dremel'n idag ble baklysene festet ordentlig :) Synes de ble perfekt til fargen :)

DSC01390.jpg

Dro også å kjøpte 4 H7 pærer til framlysa og fant ut når jeg kom hjem at det var H1 i frontlyktene :lol: Så da kunne jeg flytte over pærene fra gammel lyktene. Får vel dra å returnere de andre pærene. Så da kan jeg bekrefte at disse lyktene ikke er lik de på GS ;)

Nå skal jeg ut og koble motornett :)

Skrevet
Ble pent. Fint å få bort de oransje blinkersene. Gleder meg til mine kommer :)

Ja det gjorde susen :) Vi får virkelig håpe de kommer imorgen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...