Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis det er noen her som har en sånn her eller har kjørt en så hadde det vært fint med en tilbakemeldin på, hvordan bensin forbruket og draget er i bilen..

Skrevet

jeg har så si akkurat kjøpt en sånn en coupè..! går veldig godt, men er ikke noe sånn woooow opplevelse, men den drar veldig godt! bensinforbruket er allefall ikke høyt! gikk på 0.85 første uka.. og første uka er det litt test kjøring.. så synes det var overraskende lavt! da er det på blandet kjøring! på lang kjøring tror jeg den kan gå på omkring 0.7.. jeg er allefall kjempe fornøyd med den bilen og motoren hittil!

Skrevet

Jeg har kjørt de fleste E46 variantene og 320i med 170 HK minner til forveksling om 323i (som også har 170 HK). Dog virker selve avsatsen mer overbevisende i 323i... selvom den faktisk ikke er mye hurtigere 0-100 Km/t enn 320i er. Årsaken er selvfølgelig at M52B25 motoren i 323i utvikler 245 Nm ved 3950 rpm i motsetning til 210 Nm ved 3500 rpm for M54B22 motoren i 320i. Den helt store forskjellen er det med andre ord ikke på disse motorene/modellene. Begge klarer 0-100 Km/t på rundt 8 sekunder og topphastigheten er mellom 225 og 230 kilometer i timen.

Skrevet

Har hatt 5-serien med denne motoren (2002 520iA), selv om jeg hadde en 91 525 24v før denne, manglet det ikke på kreftene, selv om det ikke var en rakett. kunne huske at forbruket lå på 1,2 på blanda (aktiv) kjøring, med automat og at 5-serien er en betydelig tyngre bil. Veldig fin motor på alle mulige måter. Eneste problemet var gearkassen som jaget mye mellom girene i 50 - 60 sonene.

Skrevet
Jeg har kjørt de fleste E46 variantene og 320i med 170 HK minner til forveksling om 323i (som også har 170 HK). Dog virker selve avsatsen mer overbevisende i 323i... selvom den faktisk ikke er mye hurtigere 0-100 Km/t enn 320i er. Årsaken er selvfølgelig at M52B25 motoren i 323i utvikler 245 Nm ved 3950 rpm i motsetning til 210 Nm ved 3500 rpm for M54B22 motoren i 320i. Den helt store forskjellen er det med andre ord ikke på disse motorene/modellene. Begge klarer 0-100 Km/t på rundt 8 sekunder og topphastigheten er mellom 225 og 230 kilometer i timen.

Takker for ett bra og utfyllende svar. Så 323i og 320i med 2,2 er egentlig ganske så like biler.. :wink:

Skrevet

Takker for ett bra og utfyllende svar. Så 323i og 320i med 2,2 er egentlig ganske så like biler.. :wink:

Ja... på mange måter, men E46 323i kom aldri som facelift og den bør man få med seg etter min mening... :wink:

Skrevet

okok.. Ja. Facelift er vesentlig:D

Men ett annet spm til deg Fredrik. Hvordan synes du din 318dt går imotsettnig til en 320i 2,2??

Skrevet
okok.. Ja. Facelift er vesentlig:D

Men ett annet spm til deg Fredrik. Hvordan synes du din 318dt går imotsettnig til en 320i 2,2??

Normalt sammenligner man ikke de to modellene, men heller E46 320d med 150 HK vs. E46 320i med 170 HK og E46 318d med 115 HK og E46 318i med 143 HK.

La meg si det slik... forskjellen er mindre enn man skulle forvente, men av de fire nevnte modellene er E46 320i med 170 HK uten tvil den mest harmoniske og hurtigste modellen. Som et kompromis er nok E46 320d med 150 HK den mest fornuftige modellen og E46 318d den billigste pr. kjørte kilometer. E46 318i med 143 HK betrakter jeg som et naturlig valg for den som ikke har noen spesielle preferanser hverken i forhold til rekkefirer vs. rekkesekser eller i forhold til bensin vs. diesel.

Skrevet

Sant nok det..! 320d med 150hk og 330nm, vil jeg tro er mye bedre i motbakker og sånn. Skyvet i disel biler er helt sykt. Og så går det myye billigere og. Bensinen er jo så syykelig dyr. Så beste og kjøre disel da:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...