Fredrik Skrevet Juli 29, 2007 Share Skrevet Juli 29, 2007 Sant nok det..! 320d med 150hk og 330nm, vil jeg tro er mye bedre i motbakker og sånn. Skyvet i disel biler er helt sykt. Og så går det myye billigere og. Bensinen er jo så syykelig dyr. Så beste og kjøre disel da:D Det billigste er å kjøre diesel (iallfall hvis ikke noe alvorlig galt skjer med motoren), men den hurtigste modellen er på alle måter E46 320i med 170 HK. Husk at det er effekt (og utveksling) som gir akselerasjon... altså hestekrefter og ikke Newtonmeter... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Dan Skrevet Juli 29, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2007 jepp.. Om du kommer til en motbakke med en 320d, (150hk) og en 320 2,2. Vil jeg vel egentlig tro at disel bilen drar greit ifra. Selvom det ikke er så mye hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 29, 2007 Share Skrevet Juli 29, 2007 jepp.. Om du kommer til en motbakke med en 320d, (150hk) og en 320 2,2. Vil jeg vel egentlig tro at disel bilen drar greit ifra. Selvom det ikke er så mye hk. Nei... slik er det ikke om man utnytter turtallsregisteret i E46 320i´en og bruker gearet. E46 320d har en maksimal effekt ved 4000 rpm og E46 320i ved 6250 rpm... ergo gearer man ned i 320i´en for å komme tettere på maksimal effekt. I rene sprintøvelser og når det gjelder topphastighet har en original E46 320d med 150 HK ingen muligheter mot en E46 320i med 170 HK. Hvis man chipper 320d´en er saken en annen, men så har den også flere hestekrefter... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juli 29, 2007 Share Skrevet Juli 29, 2007 Om du kommer til en motbakke med en 320d, (150hk) og en 320 2,2. Vil jeg vel egentlig tro at disel bilen drar greit ifra. Selvom det ikke er så mye hk. Gitt at bilene ellers er ca like, så går den med mest effekt raskest. Og det gjør den uansett om det er flatt, motbakke, nedover, oppover, skrått, opp-ned eller noe annet rart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Dan Skrevet Juli 29, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2007 Tja. Kanskje.. Kjenner en som har en bmw 520d og han hadde dratt ifra en 320i. Husker ikke om det var 2,2l med 170 hk, han hatt tatt med bilen sin. Blir litt vanskelig for meg og si, For har ikke kjørt de bilene før. Men, Begge 2 går da fartsgrens og litt til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juli 29, 2007 Share Skrevet Juli 29, 2007 Tallene BMW oppgir er jo makseffekt og kommer kun på et gitt turtall med full gass. En 520d har nok mer effekt enn en 320i på 2500rpm, så kjører de om kapp på det turtallet vil dieselen vinne. Hele grunnen til at dieselbiler føles så sterke tross forholdsvis lav toppeffekt, er at det har mye effekt langt nede i registeret. Men girer bensinbilene ned og bruker turtall, så er de raskere, motbakke eller ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Dan Skrevet Juli 29, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2007 joa. Sant det.. Skal ikke nekte på akk det.. Går nok helt greit disel bilen og. Billig er det og kjøre og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Juli 29, 2007 Share Skrevet Juli 29, 2007 Billig blir det vel aldri... Tror du egentlig har lyst på diesel jeg, eller tar jeg veldig feil da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Dan Skrevet Juli 29, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2007 Som du sier. Billig blir det vel aldri.. Hehe, Jeg har ikke noe imot diselbil nei. Men driver og sjekker ut litt for fattern, han driver og vurderer og kjøpe seg disel bil, Da bmw Jeg er bare 17. Så om jeg kommer til og ha diselbil når jeg er 18 er bare ett spm:D hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 30, 2007 Share Skrevet Juli 30, 2007 Det må være et eller annet merkelig de unge spiser i dag siden mange av dem drømmer om langsomtreagerende dieselmotorer og ikke agile og turtallsglade bensinmotorer. Jeg forstår det bare ikke... diesel er fornuftig hvis man kjører langt pr. år (30-35000 Km)... eller skal beholde bilen i mange år (les: alt handler om å spre kostnadene over så mange kilometer og/eller år som mulig). På nesten alle andre måter gir en litt potent bensinbil vesentlig større kjøreglede og dermed også større eieglede. Jeg har kjørt dieselbiler i nesten 10 år, men så har jeg også kjørt opp mot 60000 Km årlig. I de første 10-12 årene med lappen ville det ha vært utenkelig med en dieselbil... da var det Porsche for alle pengene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juli 30, 2007 Share Skrevet Juli 30, 2007 Men Fredrik, når DU var ung, så var det kun landbruksmaskiner som gikk på diesel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 30, 2007 Share Skrevet Juli 30, 2007 Men Fredrik, når DU var ung, så var det kun landbruksmaskiner som gikk på diesel. Hehehe... det er helt korrekt... landbruksmaskiner og Mercedes-Benz W123 200D med 55 HK... ... Dieselbiler er selvfølgelig noe helt annet i dag enn da man også kunne kjøpe E30 324d med 86 hestekrefter, men utviklingen har jo ikke stått stille for bensinbilene heller. Vi har en annen diskusjon her inne der konklusjonen ser ut til å være at mange unge menn fra naturens side har så mange mannlige kjønnshormoner at de ikke helt vet hvordan de skal klare å vise ansvarlig oppførsel i trafikken og derfor bl.a kjører for fort... sikkert fordi det er både morsomt og spennende. Det jeg ikke forstår er at rent logisk burde det være enda mer morsomt og spennende hvis motoren er en litt potent bensinmotor fremfor en langsomtgående dieselmotor... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jaro Skrevet Juli 30, 2007 Share Skrevet Juli 30, 2007 Husker de gamle dieselbilene, ja.... Man grudde seg til neste motbakke fordi de var sååå daue. En nymoderne dieselbil er en fryd å kjøre i forhold med masse kraft, ikke minst i det turtallsområdet en vanligvis kjører i. Klart at en potent bensinbil har masse kraft når en drar på til 4-6000 rpm. Leser en effektkurvene til en diesel kontra bensin ser en forskjellen. Derimot må jeg innrømme at det ikke er mye som kan måle seg mot lyden fra en turtallsvillig bensinmotor. Det savner jeg i min diesel-BMW. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå