|_BMW_| Skrevet Juli 29, 2007 Skrevet Juli 29, 2007 Hei! Kikker litt rundt på tyske bilsider etter drømmebilen, det som slår meg er at det er så utrolig få biler som har Head up dislpay. Er det på grunn av at det er et forholdsvis dyrt ekstrautstyr, eller er det noen andre bakdeler med denne funksjonen. Kan en slå den av? Noen som har generelt erfaringer med denne funksjonen? Snakker forøvrig og E61 karroseri
BMW 2002 Fredrik Skrevet Juli 29, 2007 Skrevet Juli 29, 2007 Fadern har nettopp importert en E61 fra tyskland med Head-up display. Må si at det er en herlig sak som gir deg den mest nødvendige informasjonen du trenger under kjøring. Hva prisen er vet jeg ikke, men den kan hvertfall deaktiveres i bilens iDrive system.
Saltkjelen Skrevet Juli 29, 2007 Skrevet Juli 29, 2007 At det er få biler med det skyldes kanskje merprisen på ca 15 000kr. Utstyret er også mer av typen "fancy" som nesten ingen trenger. Derfor bestiller man heller ikke bilen med det utstyret.. Jeg ville hvertfall ikke kastet bort pengene mine på et system som hadde blitt testet ut en gang i blandt og kanskje et par ganger på vei til hytta. For det er da det blir brukt, ikke på vei til butikken eller en svipptur til en kamerat.
BMW528iA Skrevet Juli 29, 2007 Skrevet Juli 29, 2007 Noen som har lyst å forklare hva dette er? Skjønner jo at det er et display som viser viktig info. Men hvor er dette displayet, og hvilken info viser det? Må jo være noe avanserte greier siden det koster såpass mye
Saltkjelen Skrevet Juli 29, 2007 Skrevet Juli 29, 2007 Ja, Head up Display er avanserte greier. Det er en nedfelt boks i dashbordet foran instrumentpanelet/rattet som sender informasjon opp til frontruta. Det skal visstnok være en nokså spesiell frontrute som koster MYE penger. Informasjonen vises rett i synsfeltet til føreren og føreren trenger derfor ikke flytte blikket og kan kun konsetrere seg om veien og hva som skjer. Km/t, navigasjon (neste sving - hvilken retning, antall km til svingen osv) osv.. Samme greier som jagerflyene. Fancye greier, men man velger andre ting fremfor denne.. Om det er på bilen fra før av - så flott! Da er man jo superheldig
frossi Skrevet Juli 29, 2007 Skrevet Juli 29, 2007 Head-Up er definitivt utstyr som havner i kategorien "kjekt å ha" - MEN kun dersom dette er preinnstallert i en bruktbil. Jeg mener at man skal kjøre rimelig "aktivt" før man ikke har anledning til å ta øynene bort fra veien. Som det tidligere er sagt, så er det ikke noe man typisk benytter på kjøreturen for å kjøpe melk (med unntak av de første gangene man prøver funksjonaliteten) ...
|_BMW_| Skrevet Juli 29, 2007 Forfatter Skrevet Juli 29, 2007 Har meget lyst til og teste ut dette... Men hvordan fungerer det i sterkt sollys osv da?
Kjennern Skrevet Juli 29, 2007 Skrevet Juli 29, 2007 Var å testa en 525d på Autozentrum, den hadde headsup display. Jeg syns det var rimelig frekt kunne gjerne hatt det på min jeg. Fungerte utmerket i sol lys. Slik som været har vært i det siste så rakk jeg å teste det både i sol lys/regn og i mørke tunneler og hadde ikke noe problem med å se hva som stod der. Noen vil mene dette er kjekt å ha ting, men på en annen side så sa man det om klima for 5-6 år siden også Du vil nok se mer å mer av headsup display om noen få år. Kan anbefales hvertfall.
frossi Skrevet Juli 29, 2007 Skrevet Juli 29, 2007 Vil også tro at dette er noe man vil finne mer og mer av - spesielt ettersom man kan kalle dette for "sikkerhetsutstyr"
Jaro Skrevet Juli 30, 2007 Skrevet Juli 30, 2007 Og i Norge blir slikt ekstrautstyr selvsagt høyt avgiftsbelagt......
frossi Skrevet Juli 30, 2007 Skrevet Juli 30, 2007 ... får håpe at det blir som med airbag - standardutstyr som ikke særskilt avgiftsbelegges. Men det øker vekten på bilen, så det er jo en form for avgift ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå