Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fifth gear blir for tørt for meg. Bli også gal av stemmen til Tiff.

Litt synd da de får tak i nesten hva de vil av biler.

Top Gear som gjelder for meg. Noen som har sett nyeste episoden?

Skrevet

Enig at det ikke er en "spennende test" - ville blitt direkte skremt om utfallet ble noe annet. Men litt artig å se hvilken utrolig akselerasjon det er på F1 bilene - da sett opp mot noe man kan kjenne seg igjen i ...

Synes Vicky er et "friskt pust" i en ellers meget mannsdominert bransje.

Skrevet

Fifth gear fokuserer hvertfall en del på sportsbiler og hvordan de er å kjøre, top gear er mest bil vs helikopter, bil vs klatrer, bil vs ape osv, gøy et par ganger, men etter hvert ganske teit. Fifth gear ruler hardt og brutalt!

Skrevet

Tiff kan vel få de fleste kjøretøy til å gå sidelengs :-) De øvrige programlederne har gått "breisladd" kurs.

Jeg har stor sans både for Top Gear og Fifth Gear. De utfyller hverandre godt både i form og innhold.

Skrevet

Kan skrive under på at akselerasjon i F1 bil er noe hinsides hva man kan forestille seg. Var på firmatur til Sverige på det F1 opplegget i Anderstorp. Der kjørte jeg Eddie Irvine sin bil fra 2000 sesongen.

Riktig nok ikke en orginal F1 motor som sto i bilen, sikkert blitt litt mye vedlikehold..hehe.. Men sto en V8 på ca 600hk i bilen, noe som fungerte noe helt sinnsykt med tanke på at bilen bare veide 520kg!

Hodet ble bare blåst baki "nakkestøtta" og der var det plantet helt til du hengte i selene når du sto på bremsene 6-7sek senere når vi bremset ned fra 270km\t til ca 60km\t 8)

Skrevet
Fredrik: er ikke Tiff en eks racekjörer?

Ja... som frosta er inne på er Tiff Needell faktisk utdannet formelsjåfør (les: man kommer nok ikke så langt som til å kjøre et ekte F1 løp uten både kunnskaper og talent).... i tillegg er han sivilingeniør. Jeremy Clarkson er journalist, James May er journalist og musiker... Richard Hammond er også en journalist. Jason Plato (Fifth Gear) er faktisk den av programlederne på hhv. Top Gear og Fifth Gear med mest racingerfaring. Han har erfaring fra bl.a Formula 3, BTCC, ASCAR (en slags britisk NASCAR variant) og kjører nå som førstefører for SEAT i British Touring Car Championship. Jason Plato bor forøvrig i Monaco.

Skrevet

Tiff Needell syns jeg smatter og smaker så mye på ordene sine, at det blir plagsomt og høre på når han snakker.

Men jeg syns programmet ellers er helt greit, liker veldig godt humoren til Top gear gutta :D

Skrevet

Jeg synes Top Gear og Fifth Gear utfyller hverandre bra egentlig.

Men denne "testen", Williams F1 mot M5 gav meg gåsehud opptil flere ganger, Dere skjønner da vel at den ikke var ment for å se om kanskje M5'n hadde tatt den i svinga ellerno:P ? Rett og slett brutalt fenomenal lyd og drag i den maskina! Og når Tiff Needell banner, ja da snakker han sant :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...