Gunnar Skrevet August 10, 2008 Skrevet August 10, 2008 Bakskivene er vanlig synder på vibrasjon i fart (80-100ish). Fremskivene er som regel synderen når det er under nedbremsing.
Haug530D Skrevet August 11, 2008 Skrevet August 11, 2008 Bakskivene er vanlig synder på vibrasjon i fart (80-100ish). Fremskivene er som regel synderen når det er under nedbremsing. Har problemer med risting på min også, før jeg reiste til Danmark tok jeg turen innom den lokale sjappa å fikk balansert forhjulene, det var ca mellom 10 og 15 grams forskjell på dekkene foran, de tok av alle loddene å satte på nye, dekkene ble helt i null, men han hadde sikkert flere kilo lodd på igjen, det er forøvrig Nankang dekk det er snakk om her, det ble ikke noe bedre, utrolig slitsomt å ligge i 100-160 på Danske motorveier, men kan det være dekkene fordi om de ble helt i null etter balansering? bør jeg ta på meg spanderskoa å få noen nye dekk?
Odd-M Skrevet August 11, 2008 Skrevet August 11, 2008 På autopower.se ser det ut til at mange er enige om at billige dekk gir vibrasjoner nær sagt uansett hvor godt man balanserer. E39 skal være særdeles sensitiv på dette. Har man i tillegg antydning til slakke i foringer eller kuler blir det mye verre.
Gunnar Skrevet August 11, 2008 Skrevet August 11, 2008 Ja, det kan være høydekast (urundhet), men det merket aldri jeg noe til på Nankang-settet jeg hadde på M5en. Forøvrig skal det være et rødt (og noen ganger et gult) merke som markerer letteste/tyngste punkt på dekket. Den røde dotten skal stå der ventilen står på felgen. Har ikke sett noe dekkverksted som gjør det riktig.. Det er jo uansett ikke verre enn å slenge på vinterhjula, så finner du fort ut om det er det. Hvis ikke ville jeg prøvd bakskivene. Har du tilgang på måleutstyr, så er det jo bare å sette i gang. Tror ikke du kan ha så mye mer enn en tidel kast.
Haug530D Skrevet August 11, 2008 Skrevet August 11, 2008 Ja, det kan være høydekast (urundhet), men det merket aldri jeg noe til på Nankang-settet jeg hadde på M5en.Forøvrig skal det være et rødt (og noen ganger et gult) merke som markerer letteste/tyngste punkt på dekket. Den røde dotten skal stå der ventilen står på felgen. Har ikke sett noe dekkverksted som gjør det riktig.. Det er jo uansett ikke verre enn å slenge på vinterhjula, så finner du fort ut om det er det. Hvis ikke ville jeg prøvd bakskivene. Har du tilgang på måleutstyr, så er det jo bare å sette i gang. Tror ikke du kan ha så mye mer enn en tidel kast. Vinterdekk har jeg ikke har felger, men ikke sommlet meg til å kjøpe ennda, bremsene er ca bare 1 år gammle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå