Ad|oS Skrevet Juli 31, 2007 Skrevet Juli 31, 2007 Har nå 225/45/17 på bilen min, og det er tid for nye dekk. Har lyst å gå ned til 40-profil pga subbing bak, og håper dette vil hjelpe litt. Problemet er bare det at det ikke er så lett å få tak i 225-40-dekk, så derfor er alternativet 215 eller 235 dekk. Det jeg er litt skeptisk til er om det kommer til å subbe mer med 235/40 enn 225/45, så da blir jeg nesten "nødt" til å gå for 215/40. Det jeg lurer på er om jeg vil merke stor forskjell på veigrepet mellom disse dimensjonene, forutsatt at alle er med samme merke og type dekk. Greit om noen i tillegg har noen erfaringer med subbing på 235/40 vs. 225/45.
erlend_p Skrevet Juli 31, 2007 Skrevet Juli 31, 2007 235 funker somregel dårlig på felger med riktig inpress. Spes hvis det er senk med i bildet.
hagenisse Skrevet Juli 31, 2007 Skrevet Juli 31, 2007 Veigrep? Neppe! Men med riktig innpress og alt annet i orden subber det ikke med 225/45/17.
Ad|oS Skrevet August 1, 2007 Forfatter Skrevet August 1, 2007 Hvorfor fungerer det dårlig egentlig? Nja, subber hvertfall hos meg (eller, det tar i kanten til fangeren bak). Inpress er 37 eller 38, og har bare 15mm senk (ser ut som 40-50 egentlig)
Superbeetle Skrevet August 1, 2007 Skrevet August 1, 2007 Hvorfor fungerer det dårlig egentlig?Nja, subber hvertfall hos meg (eller, det tar i kanten til fangeren bak). Inpress er 37 eller 38, og har bare 15mm senk (ser ut som 40-50 egentlig) Kanten til fangeren? Hørtes rart ut... Min subber ikke med 235-40-17 iallefall. et38 el 41(m3 felger iallefall) Har bilstein 60/40. Kjørte med 3 bak igår, over humper og huller uten subbing... Men felgbredden har gjerne litt å si også, ang strekk på dekket.
Ad|oS Skrevet August 1, 2007 Forfatter Skrevet August 1, 2007 I hjulbuene bak har du en kant som går på tvers av bilens kjøreretning der skjerm og fanger henger sammen. Der subber det i dumper ol. Synes det er ganske rart selv også ja... Noe som kan være årsak til dette kan være at hjulbuene ble skiftet ut pga rust for en stund siden, og at det kanskje har "tabbet" seg ut litt.
lillepål Skrevet August 1, 2007 Skrevet August 1, 2007 hva skjer hvis du kapper vekk/sliper ned den kanten da???
MpA Skrevet August 1, 2007 Skrevet August 1, 2007 gå inn på www.dekkonline.no eller noe sånt tror jeg dte var der har de sånne dekk i riktig størrelse som du har.. ikke kutt vek den vals heller hos AST, visst ikke ønsker du rusten velkommen
lillepål Skrevet August 1, 2007 Skrevet August 1, 2007 gå inn på www.dekkonline.no eller noe sånt tror jeg dte var der har de sånne dekk i riktig størrelse som du har.. ikke kutt vek den vals heller hos AST, visst ikke ønsker du rusten velkommenHvis du gjør skikkelig jobb, vasker reint, grunner, lakkere, og har på tecktyl etterpå igjen, så slipper du rust...Gjorde detta på en Audi jeg hadde (måtte skjære vekk nesten hele falsen i skjermbuen), hadde bilen i to år etter det, og det var forsatt ikke antydninger til rust der da jeg solgte den....
MpA Skrevet August 1, 2007 Skrevet August 1, 2007 gå inn på www.dekkonline.no eller noe sånt tror jeg dte var der har de sånne dekk i riktig størrelse som du har.. ikke kutt vek den vals heller hos AST, visst ikke ønsker du rusten velkommenHvis du gjør skikkelig jobb, vasker reint, grunner, lakkere, og har på tecktyl etterpå igjen, så slipper du rust...Gjorde detta på en Audi jeg hadde (måtte skjære vekk nesten hele falsen i skjermbuen), hadde bilen i to år etter det, og det var forsatt ikke antydninger til rust der da jeg solgte den.... Okey, jeg har ikke prøvd, men det virker jo logisk;) men kjøp dekken over nette og det er 1000 til 1500 billigere der inne PER dekk enn hos forhandler, jeg vet, jobber på solberg dekk i bergen hehe så ja, lykke til
Ad|oS Skrevet August 1, 2007 Forfatter Skrevet August 1, 2007 Kjøper dekk på megahjul. Får bra 245/45-17 for ca 1ooo-lappen der + pålegging
lillepål Skrevet August 1, 2007 Skrevet August 1, 2007 ikke 40 profil da?? Er ganske stor forskjell på 40 og 45 profil når det er så breit... må mache orginal rulle-diameter også... og jeg sa at det går ann å kappe vekk litt, men jag mente ikke sånn som den som blir diskutert her hehe: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=550796#550796 Ps: ikke kjøp falken hvis du vil ha dekk som sitter godt... De er også smalere enn andre dekk i samme dimensjon.... (Tenkte jeg bare skulle nevne det.)
Fredrik Skrevet August 1, 2007 Skrevet August 1, 2007 Sånn bortsett fra at det ser tøft ut... kan noen fortelle meg en rasjonell grunn til at man skal ha så brede dekk som 225/235 mm på en bil med 150 HK og 190 Nm ?... Jeg mener at det er ytterst tvilsomt om du noen gang kommer til å utforske veigrepet på offentlige veier utover hva f.eks et dekk på 205 mm klarer med en E36 320i... no offence...
hagenisse Skrevet August 1, 2007 Skrevet August 1, 2007 Jeg kan nevne en, matche bredden på felgen. Men noe utover det... næææææææi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå