Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå 225/45/17 på bilen min, og det er tid for nye dekk. Har lyst å gå ned til 40-profil pga subbing bak, og håper dette vil hjelpe litt. Problemet er bare det at det ikke er så lett å få tak i 225-40-dekk, så derfor er alternativet 215 eller 235 dekk. Det jeg er litt skeptisk til er om det kommer til å subbe mer med 235/40 enn 225/45, så da blir jeg nesten "nødt" til å gå for 215/40.

Det jeg lurer på er om jeg vil merke stor forskjell på veigrepet mellom disse dimensjonene, forutsatt at alle er med samme merke og type dekk. Greit om noen i tillegg har noen erfaringer med subbing på 235/40 vs. 225/45.

Skrevet

Hvorfor fungerer det dårlig egentlig?

Nja, subber hvertfall hos meg (eller, det tar i kanten til fangeren bak). Inpress er 37 eller 38, og har bare 15mm senk (ser ut som 40-50 egentlig)

Skrevet
Hvorfor fungerer det dårlig egentlig?

Nja, subber hvertfall hos meg (eller, det tar i kanten til fangeren bak). Inpress er 37 eller 38, og har bare 15mm senk (ser ut som 40-50 egentlig)

Kanten til fangeren? Hørtes rart ut...

Min subber ikke med 235-40-17 iallefall. et38 el 41(m3 felger iallefall) Har bilstein 60/40. Kjørte med 3 bak igår, over humper og huller uten subbing...

Men felgbredden har gjerne litt å si også, ang strekk på dekket.

Skrevet

I hjulbuene bak har du en kant som går på tvers av bilens kjøreretning der skjerm og fanger henger sammen. Der subber det i dumper ol. Synes det er ganske rart selv også ja... Noe som kan være årsak til dette kan være at hjulbuene ble skiftet ut pga rust for en stund siden, og at det kanskje har "tabbet" seg ut litt.

Skrevet
gå inn på www.dekkonline.no eller noe sånt tror jeg dte var der har de sånne dekk i riktig størrelse som du har.. ikke kutt vek den vals heller hos AST, visst ikke ønsker du rusten velkommen
Hvis du gjør skikkelig jobb, vasker reint, grunner, lakkere, og har på tecktyl etterpå igjen, så slipper du rust...

Gjorde detta på en Audi jeg hadde (måtte skjære vekk nesten hele falsen i skjermbuen), hadde bilen i to år etter det, og det var forsatt ikke antydninger til rust der da jeg solgte den....

Skrevet
gå inn på www.dekkonline.no eller noe sånt tror jeg dte var der har de sånne dekk i riktig størrelse som du har.. ikke kutt vek den vals heller hos AST, visst ikke ønsker du rusten velkommen
Hvis du gjør skikkelig jobb, vasker reint, grunner, lakkere, og har på tecktyl etterpå igjen, så slipper du rust...

Gjorde detta på en Audi jeg hadde (måtte skjære vekk nesten hele falsen i skjermbuen), hadde bilen i to år etter det, og det var forsatt ikke antydninger til rust der da jeg solgte den....

Okey, jeg har ikke prøvd, men det virker jo logisk;) men kjøp dekken over nette og det er 1000 til 1500 billigere der inne PER dekk enn hos forhandler, jeg vet, jobber på solberg dekk i bergen ;) hehe så ja, lykke til 8)

Skrevet

ikke 40 profil da??

Er ganske stor forskjell på 40 og 45 profil når det er så breit... må mache orginal rulle-diameter også...

og jeg sa at det går ann å kappe vekk litt, men jag mente ikke sånn som den som blir diskutert her hehe:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=550796#550796

Ps: ikke kjøp falken hvis du vil ha dekk som sitter godt... De er også smalere enn andre dekk i samme dimensjon.... (Tenkte jeg bare skulle nevne det.)

Skrevet

Sånn bortsett fra at det ser tøft ut... kan noen fortelle meg en rasjonell grunn til at man skal ha så brede dekk som 225/235 mm på en bil med 150 HK og 190 Nm ?... Jeg mener at det er ytterst tvilsomt om du noen gang kommer til å utforske veigrepet på offentlige veier utover hva f.eks et dekk på 205 mm klarer med en E36 320i... no offence... :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...