Gå til innhold

Kræsj, skylddeling?

artofdesign
 Share

Anbefalte innlegg

Er det forkjørsvei er det fullt lov å kjøre forbi om vegmerkingen tilsier det..

Jeg har nettop tatt teorien på lett-mc. Der var det spørsmål om dette, å der svarte jeg rett ved å svare at det ikke er lov til å kjøre forbi foran et vegkryss.. Dette sier også kjørelæreren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det enkleste må vel være å sende inn to skademeldingeer, en fra deg og en fra han, la selskapet avgjøre skyldspørsmålet og så dekke kostnaden til rep av egen lomme.

Ingen bonustap, ingen utbetaling fra selskapet, ingen kostnader.

Selskapet ser at du er villig til å ta sånt på egen regning.

Selskapet er profesjonelle i behandlingen av skadesaker og skyldspørsmål er noe de dealer med daglig.

Når det er sagt er det mye som skal til før du får presset dette over på han, men det er tydelig at han også innrømmer noe her siden han er villig til å ta reparasjonskotnaden selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man skal vel alltid sjekke speil før man legger seg over i motsatt fil noe det virker som den andre ikke har gjort? for da hadde han sett deg og bremset ned slik at du kom deg forbi.

du skulle bare gitt på slik at han tok hele siden din sånn at han fikk skylda:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skulle bare gitt på slik at han tok hele siden din sånn at han fikk skylda:P

Helt enig... problemet er at man i sånne situasjoner tenker logisk, og ikke økonomisk. Haha

Men stakars neste som ikke viker for meg (er sykt mange av de), kommer ikke til å redde de om de er totalt fjerne. Noen må da betale den fangern min. :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg lå omtrent i kant i kan med rompen hans når jeg skjønte han skulle svinge av.

Så bremset ned og kom lengre bak han, men siden farten min var vesentlig høyere hadde jeg ikke sjans til å få bilen i lav nok hastighet for å unngå han og komme meg unna baken hans som plutselig var forran meg ;)

KJIPT...

Jeg bruker alltid varselblink, og sjekker bakover før jeg tar av eller legger meg ut i en fil. Hadde han gjort en av tingene ville det vært unngått.

Jeg ser at det er min "feil" på papiret, så betaler han uten å ta det gjennom forsikringen.

Jeg er 21 år og har 50% i bonus, så taper noe enormt på å få skade på meg. Blir salgt av BMW'en da ;)

Trenger forresten venstre blinklys nå, om noen har til salgs.

Evnt begge om noen har noen lekre til salgs.

Jeg tror faktisk ikke at det er din skyld. Det var han som skulle skifte fil,hvis du allerede lå i venstre fil så er det han sin feil. En jeg jobber sammen med var oppe i samme situasjon,men der var det han som skulle krysse venstre feltet fordi han skulle svinge av veien. Han brukte blinklys og. Men han fikk skylda da bilen bak skulle kjøre forbi og da kjørte i han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry mate.

men denne må du nok ta på egen kappe siden dette skjedde i et kryss. Slik jeg forstår det er det to filer der dere krasjet nettopp fordi det er en avkjøring. Altså ikke en tradisjonel "forbikjøringsfil".

Hadde denne situasjonen derimot forekommet på en vanlig to-fils strekning hadde saken vært en helt annen.

Ikke tilfeldig at den tidligere nevnte loven sier det den sier, da risikoen for at forbikjøring i kryss kan bli i overkant spennende (som du har testet her) :wink:

tror du bare skal cashe opp og gleme dette fort som fan, ta det som en kostbar erfaring. Ender dette hos forsikringsselskapet ditt har du tapt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I slike saker der skyldspørsmålet er uklart BØR det skriver skademelding fra begge parter.

For ditt vedkommende så er det VIKTIG at ditt vitne blir oppgitt med personalia , og at ditt vitne selv beskriver situasjonen.

Du må IKKE betale ut mer penger til den du kjørte på , og som etter mitt syn forvoldte ulykken.

Begge partenes forsikrings selskaper har jurister som tar seg av slike saker. La forsikringsselskapene finne ut hvem som har skylden.

Du trenger ikke miste bonus pga dette. Du bestemmer hvordan oppgjør skal være ETTER at konklusjonen foreligger.

I dette tilfellet er det tre utfall.

1.Du får dekket alt.

2.Dere deler skyld. (50 %)

3.Du får all skyld.

Og som du ser så er det 66% sjanse for at du har noe å hente ved å koble inn forsikringsselskapet ditt.

Du har derfor ingenting å tape.

Husk på at det ikke er sikkert at han du var borti har forsikring engang.

Godta aldri det andre sier i en ulykkes situasjon med mindre det er innlysende ! at du er klinkende klar på at det er din skyld.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han blinket, noe du ikke kan bevise at han ikke gjorde, da er det helt klart din feil.

Var i en lignende sak før sommer'n, men da mot en buss. Jeg var ganske langt oppe på siden av bussen da han la seg over(Han stod ikke på en bussholdeplass eller var i rute)

Hans argument " Så du ikke blinklyset" jeg mente BLINKLYS ikke er PÅKJØRSRETT. Vi lot forsikrings selskapet avgjøre dette og etter 2 mnd får buss selskap skylden. Og jeg fikk tilbake egenandel

Skal sies at jeg fikk skade på bakskjermen så jeg var ganske langt oppe på siden hans.

Til trådstarter: Jeg ville tatt det mot ditt forsikrings selskap uansett med skademelding. Du kan be om å ikke ta det på forsikring om du ønsker det.

Fordelen er at du slipper å avgjøre skyld, selskapet står for reparasjon og du slipper å få pes fra motpart, du har jo alt dokumentert hos forsikrings selskapet :). Mister ikke bonus på å betale selv via selskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsom til defansiv tankegang da gitt. Skulle tro du trente landslaget.....

Du har masse å tape på å gjøre som du er i ferd med. Å ta det gjennom forsikringen har du ingenting å tape på.

Hvis du ikke har gjort noe som er "galt" og som du ikke har skrevet noe om i denne saken , så tror jeg du har god sjanse til å vinne frem .

Det du gjør nå er jo å brenne av 7 tusen kroner som du aldri vil få se nytten i det hele tatt. Må jo være en kjempefin følelse det da....Ingen hadde fått kødda med mine 1000 lapper. Så ekelt hadde det vært. Med bortimot 50% skatt så må du faktisk tjene 14 000.- for å kunne betale 7000.- Nei fytti h....

Men uansett hvorda du gjør dette , så får du ha lykke til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd for at om jeg taper saken blir det mye dyrere, for da vil sikkert han dden lyse rødt og så blir det en mye dyrere reprasjon.

Huff

Forsikrings selskaper bruker takstmann på verksted. Blir nok ikke så ille som du tror. Får gjort mye for 7000 på verksted så lenge man ikke må rette opp etc.

Bare litt sånn på siden, hva om motpart ikke har gyldig førerkort for eks.

Det kan ikke du vite, men vil tro du da slipper lettere unna. Derfor det kan være greit å ta det via forsikring. Din egen bil kan du jo ordne selv uansett.

Lykke til, er surt å bulke. Har opplevd det 2 ganger i år. Tok det via forsikring begge ganger og motpart fikk skyld.

Evt ta en telefon til selskapet du bruker å snakk med dem. Skader ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...