Ellingsen B. Skrevet August 7, 2007 Share Skrevet August 7, 2007 Mins jeg leste noe om at politiet jobbet med å få forandret disse lovene da dette ofte er caser for dem. At man nå må forklare hvem som kjørte bilen under tidspunktet.. hvis ikke man hadde forklaring eller vet hvem fører av bilen var på tidspunktet så kunne botet falle på eier av bil? for en fet jente du er Anne, stå på krava og *kremt* gift deg med meg <3 Har du prøvd "asl" på IRC? he he Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 7, 2007 Share Skrevet August 7, 2007 Er så morsomt å lese innleggene hvor man hele tiden klager på at politiet etterforsker trafikksaker osv. Jeg har sagt det 973 ganger tidligere og det er helt vanlige kontormennesker på ATK som etterforsker/driver med fartsbøter, ikke politimannen i gata. Jeg syns også det høres litt sprøtt ut å tilkalle advokat fordi man skal inn til avhør - høres jo ut som om du har noe å frykte. Still opp og vær deg selv, gjør det du føler for når du sitter der. ATK finner som oftest ut hvem luringen som har kjørt er... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet August 7, 2007 Share Skrevet August 7, 2007 Nå skal det sies at jeg er litt anti-politi. Jeg vet ikke hva du jobber med ANNE,men har en politi betjent noen gang gjort jobben din for deg? Vil anta at svaret er nei,så derfor trenger ikke du å gjøre jobben dems heller. Du vet jo selv at du er uskyldig,og de skal ha bevis for at noen skal bli tatt,derfor er det bare å nekte i vei. Du burde tenke på under hele avhøret at de vil prøve å presse deg til å røpe navnet på føreren,men de kan på ingen måte straffe deg.Eneste at politi betjente kanskje ikke akkurat spør om du vil bli hans/hennes beste venn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne Skrevet August 7, 2007 Forfatter Share Skrevet August 7, 2007 Er så morsomt å lese innleggene hvor man hele tiden klager på at politiet etterforsker trafikksaker osv. Jeg har sagt det 973 ganger tidligere og det er helt vanlige kontormennesker på ATK som etterforsker/driver med fartsbøter, ikke politimannen i gata. Jeg klager ikke på at politiet etterforsker trafikksaker. Jeg forventer tvert i mot at de gjør det og ikke overlater det til meg. At svært mange av de som jobber med ATK er det du omtaler som helt vanlige kontormennesker er jeg fullstendig klar over, men for meg og alle andre representerer de politiet utad og gjør sine henvendelser på politiets brevpapir. Jeg tillater meg også å undre meg en smule over at de hevder å ha tid og ressurser til å etterforske fartsovertredelser som kunne vært utført på moped når jeg her jeg bor må regne med en utrykningstid på en time eller mer uansett hva det måtte gjelde... Jeg syns også det høres litt sprøtt ut å tilkalle advokat fordi man skal inn til avhør - høres jo ut som om du har noe å frykte. Still opp og vær deg selv, gjør det du føler for når du sitter der. ATK finner som oftest ut hvem luringen som har kjørt er... Det er nettopp derfor jeg spør her om noen har noen erfaring med rettslige avhør (Avhør med dommer tilstede). Jeg vil gjerne vite om det jeg påberober meg iht. strprl. etc. blir godtatt uten videre eller om de vil forsøke å presse meg. Hvis jeg får bekreftet at et rettslig avhør foregår omtrent på samme måte som en vanlig politiavhør, vil jeg nøye meg med å konferere med advokat på forhånd. Det siste gjør jeg alltid før jeg skal ta avgjørelser/uttale meg i mange sammenhenger og det har spart meg for ufattelig mye tid, penger og ubehageligheter i årenes løp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne Skrevet August 7, 2007 Forfatter Share Skrevet August 7, 2007 Nå skal det sies at jeg er litt anti-politi.Jeg vet ikke hva du jobber med ANNE,men har en politi betjent noen gang gjort jobben din for deg? Vil anta at svaret er nei,så derfor trenger ikke du å gjøre jobben dems heller. venn. Det lokale politiet gjør en kjempejobb og jeg er dem evig takknemlig! De har hjulpet meg mange ganger. Hadde en lokal betjent ringt meg eller sendt brev vedr. denne saken hadde jeg gladelig møtt opp med tusenlappene i hånden! De er så greie og kompetente at jeg gladelig hadde betalt og frivillig påtatt meg å kreve inn pengene fra den skyldige når jeg hadde funnet ham/henne. Politiet mer sentralt plassert har jeg imidlertid hatt mer bryderi med enn glede av, så de er jeg ikke så interessert i å bistå... Det er faktisk ikke helt umulig at jeg kontakter dem i stedet for å overlate saken til en advokat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sundan2k Skrevet August 7, 2007 Share Skrevet August 7, 2007 Si at det var en drita full UP Holand som kjørte. Dere vet han avgåtte tidligere up-sjef her i Tromsø... Han er jo tidligere straffet, men det kommer vel rett tilbake i fleisen som falsk forklaring... vel vel du var jo ikke tatt i ed, så du viste vel ikke at man måtte snakke sant... he he... Stå på Anne.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet August 7, 2007 Share Skrevet August 7, 2007 Denne tråden er meg likegydlig. Men jeg vil se bilder av bilen din Anne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Idland Skrevet August 7, 2007 Share Skrevet August 7, 2007 Hva kan politiet gjøre hvis du sier at du rett og slett ikke husker hvem som kjørte bilen akkurat da? Forutsatt at bildet viser at det ihvertfall ikke er deg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 7, 2007 Share Skrevet August 7, 2007 Hva kan politiet gjøre hvis du sier at du rett og slett ikke husker hvem som kjørte bilen akkurat da? Forutsatt at bildet viser at det ihvertfall ikke er deg? De får ikke gjort så mye annet ennå finne ut hvem personen er eller slette boten. Hadde det derimot vært deg og du hadde sagt det var din bror hadde du mest sannsynlig hatt større problemer. Det er straffbart å avgi falsk forklaring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå