Gå til innhold

ledd til vindusviskerne, noen som har holdt på med det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vindusviskerne på min e34 slutta å fungere her om dagen, og jeg fant fort ut at det var ett ledd på venstre siden som hadde hoppet av..

Det virker som det er et "kuleledd" som er blitt slitt i stykker, så det jeg lurer på er om det er noen andre som har vært borti dette og har noen tips til hvordan jeg skal få fikset det?

takker for alle svar:)

hilsen erik

Skrevet

Dette er ganske vanlig på e34. Løsningen er å bytte hele mekanismen da denne med stor sannsynlighet er utslitt. Denne kan skaffes brukt, men er den brukt er den gjerne også slitt. Koster desverre litt ny.

Skrevet

har hatt dett probleme på min e34 også.men da var de t bare et av di små stagene som var slitt. dette kostet lite (under hundrelappen)og var enkelt å fikse.

Skrevet

Viskeroverføringene er et problem på e34.. Blir slarkete og fæle og slår i panseret :x Blei så drittlei det så jeg bytta hele greia i går jeg :D Kjøpte brukt på KOED(uten slark) så nå går den så stille og fint atte :D

Skrevet
Viskeroverføringene er et problem på e34.. Blir slarkete og fæle og slår i panseret :x Blei så drittlei det så jeg bytta hele greia i går jeg :D Kjøpte brukt på KOED(uten slark) så nå går den så stille og fint atte :D

du har ikke lyst til å forklare litt hvordan du byttet? syns det så kronglete å komme til inni der jeg:p

Skrevet

du har ikke lyst til å forklare litt hvordan du byttet? syns det så kronglete å komme til inni der jeg:p

Nå bytta jeg hele overføringsmekanismen da :D så hvis du skal bytte hele greia kan jeg godt forklare deg ellers følger du bare anvisningene til ske1eton :)
Skrevet

Apropos viskermekanisme brukte jeg faktisk mindre tid på å bytte den, enn å bytte lyspære i velgermekanismen til varmeapparat...

Forutsetter at det er et vanlig varmeapparatdeksel, og ikke slik jeg har på touringen, der det ser ut til at hele varmeapparat,register,dashboard osv må ut for å lure viskermekanisme inn og ut (mangler kanskje 5-6mm på å få det til...).

Ettermontert AC der da.

Skrevet

Nå bytta jeg hele overføringsmekanismen da :D så hvis du skal bytte hele greia kan jeg godt forklare deg ellers følger du bare anvisningene til ske1eton :)

hadde du gidda forklare litt hadde det vært veldig snilt:) resten er sikkert ganske slitt det og, men vil se an litt hvor mye jobb det er å bytte alt:P

takk for svar fra dere andre og:)

Skrevet

Du bruker ca 1-2 timer på jobben regner jeg med :D

Det første du gjør er å sprette av viskerarmene, der bruker du 13mm fastnøkkel eller lignende..

Så løsner du plastdekslet under dem, der er det mulig du må ha nye klips igjen hvis du ikke får dem av hele..

Deretter løsner du den plata som er skrudd i torpedoveggen, den bruker du 7mm pipe og liten skralle på. for å få av den plata mp du også skru av to skuer inni den kabelboksen eller hva det er, da kan du ihvertfall fjerne den plata etter å ha gjort det.

Nå kan du løsne de store mutterne som sitter under der viskerarmene var festet, så skrur du løs et vinkelfeste som sitter der den plata i torpedoveggen satt.. skru løs hele vinklen..

sånn nå skal hele viskermekanismen være løs så da kan du begynne å løsne motoren, den sitter festet i 3 skruer til viskermekanismen også må du løsne den mutteren som forbinder staget til motoren..

Nå skal motoren være løs så da kan du prøve å lirke den ut av hullet ved torpedoveggen så det blir litt bedre plass til å få ut viskermekanismen..

Å få ut overføringene nå kan være litt knot siden det er så trangt der, jeg måtte bruke en stang og bende opp litt der overføringene var festet midt på for å få den ut pga vifta(ikke bend så mye at du bulker den da) Når du har fått ut den setter du bare alt sammen i motsatt rekkefølge.. Bruk gjerne litt lock-tite på mutter på motor/stag

• 2 weeks later...
  • 1 year later...
Skrevet

Er det forskjell på Diesel touring og vanlig bensin-limosine på denne jobben? Så at J.Hofstad mente det var verre på touringen sin.. Skal straks knekke igang på min touring.. Wish me luck!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...