sondre Skrevet August 13, 2007 Share Skrevet August 13, 2007 Stoppet bilen i helgen og da hørtes det ut som om jeg hadde punktert på høyre bakhjul, det hørtes ut som om luften bare rant ut av dekket. Men jeg kunne ikke finne ut hvor det kom fra på hjulet og plutselig så stoppet det uten at dekket hadde endret seg synlig, jeg gikk da ut i fra at det var et eller annet med den automatiske nivåreguleringen som var årsaken. Dagen etter på søndagen syntes jeg det var litt stor avstand mellom hjulbuen og bakhjulet på venstre side og da jeg gikk rundt bilen på høyre side var det tydelig at det ikke var mye klaring på den siden, en senket Citröen ser høyere ut... Den har hevet seg og ser ok ut etter oppstart (av motoren). Spørsmålet er: Er det vanlig - skal det være sånn eller er det et tegn på at noen er galt (det er første gang jeg har lagt merket det)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet August 13, 2007 Share Skrevet August 13, 2007 En luftbelg er sprengt. Du bør ikke kjøre mye med bilen slik den er da kompressoren jobber hele tiden og blir overbelastet. Kontakt verksted snarest! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet August 13, 2007 Forfatter Share Skrevet August 13, 2007 En luftbelg er sprengt. Du bør ikke kjøre mye med bilen slik den er da kompressoren jobber hele tiden og blir overbelastet. Kontakt verksted snarest! Tks, will do asap! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet August 13, 2007 Share Skrevet August 13, 2007 Hadde samme på min E39 i vår. Var gummien i luftbelgene som hadde råtnet og sprukket ser det lett på belgene. 10 store for å skifte begge sider...er på sedan da, litt billigere på touring. Varte noen mnd med lekasje, før den ene ga helt opp ånden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet August 13, 2007 Forfatter Share Skrevet August 13, 2007 Uffda, føyer seg inn i rekken av småting på denne bilen som blir dyrere og dyrere.... Har forresten kontaktet verksted og de skulle ta en diagnose, men regnet det som ganske sikkert at det er belgen som er lekk... Har ikke turt å spørre om hva det koster ennå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet August 13, 2007 Share Skrevet August 13, 2007 Luft fjæring på sedan ? det må være sjeldent har ikke set det før.Tror det koster ca 7500-8000 på E 39 touring for bytte luftbelg begge sider. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BlueM Skrevet August 13, 2007 Share Skrevet August 13, 2007 Koster omtrent det samme på sedanen. Trodde de måtte byttes på min gamle bil, men det var heldigvis bare en sensor som hadde tatt seg en tur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet August 13, 2007 Share Skrevet August 13, 2007 Uffda, føyer seg inn i rekken av småting på denne bilen som blir dyrere og dyrere.... Jeg føler at det er endel ting som ryker på BMW, som man egentlig forventet at skulle vare litt lenger. Slike "småting" er irriterende, og det er dyrt i lengden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet August 13, 2007 Forfatter Share Skrevet August 13, 2007 Her er noen bilder av Low Rideren... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet August 13, 2007 Share Skrevet August 13, 2007 Uffda, føyer seg inn i rekken av småting på denne bilen som blir dyrere og dyrere.... Jeg føler at det er endel ting som ryker på BMW, som man egentlig forventet at skulle vare litt lenger. Slike "småting" er irriterende, og det er dyrt i lengden. Vell...5-6 år på demper er ikkje det verste da. Har brukt mindre på min bil, enn opphavet har brukt på merca si, og har ikkje hatt noe særlige utgifter på min. kan være eg har vore heldig til nå da, men..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet August 15, 2007 Forfatter Share Skrevet August 15, 2007 Vel. da har jeg byttet gummibelg til nivåreguleringen på høyre side, det kom på snaut 3000,- inkl. arb og mva. og tok ca 1,5 time. Nå er den rett og fin og ikke fullt så stutt i fjeringen lenger I følge verkstedet var det litt tidlig at den gav seg nå, det er mer vanlig på årsmodell 97-98 at det er behov for å bytte i disse dager. Fikk han til å ta et raskt overblikk ang. rust (jeg har 1,5 år igjen før rustgarantien går ut) og han anbefalte meg til å la den gå en vinter til i saltlake (hentet den fra Tyskland i fjor høst) før vi går den næremere etter sømmene, men han så med en gang at jeg får ny bakluke og førerdør (var det eneste han sjekket). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå