Gå til innhold

E39 '01 diesel, - Dyser!"¤#%

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva med dieselfødepumpa i tanken? vet med sikkerhet at jeg har periodisk feil på denne da tanknivået tuller om jeg har under 15L på tanken... det sies at bilen går dårligere dersom denne ikke fungerer som den skal, kan stemme med min siden den av og til drar skinnet av pølsa samtidig som den av og til går som en bøtte :P

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hei Dette forklarer ikke en trykkøkning som gjør at slangen hopper av.

Defekt fødepumpe har ikke så mye å si så lenge det ikke oppstår luftbobler.

Begynner å bli litt fortvilet nå.

P

Skrevet
Hei Dette forklarer ikke en trykkøkning som gjør at slangen hopper av.

Defekt fødepumpe har ikke så mye å si så lenge det ikke oppstår luftbobler.

Begynner å bli litt fortvilet nå.

P

Strammet slangeklemmene tilstrekkelig? skal MYE trykk til for og blåse de av om de er strammet godt nok. kan jo ellers høre ut som en wastegate som ikke løser ut, regner med du har gått over alt av vakumslanger?

Skrevet

er vel ikke wastegate på disse da de er variable istedenfor, men resultatet blir det samme.

synes også det er litt merkelig... har blåst slanger før, og det skal ganske mye trykk til..

Skrevet

:mrgreen: Har ikke kommet noe lenger å begynner å tenke på ventiler og vakum.

Lurer litt på vakumreservoaret, ventiler som er El styrt og slangene der om noen er defekt eller tett. Vet heller ikke hvor de går.

Samme er det på AGR ventilen Der er det også en vakumsstyrt ventil og noene slanger som kan være tette.

http://www.realoem.com/bmw/thumbs/s/c/66.png

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/v/m/196.png

Innspill fra noen som kan diesel her?

Jeg står like fast som Stenshagen, MEN min ukvalifiserte gjetting koster ikke 2lapper i timen.

Kom med innspill.

Skrevet

Hei

Har fått noen fabrikknye deler som jeg skulle satt inn i dag, men ble angrepet av dieselvegring og skrudde 3,2 BENSIN i steden :D Var uendelig mye mer morro for andre enn naboene mine og en katt som så på å ble litt fornærmet da alpinaen fyret :twisted:

Mandag blir det nok litt skruing igjen hvis jeg orker.

Pedro

Skrevet

Hei Da er AGR ventil byttet Bilen startet og gikk helt pent nå men den rykker litt når den faller på turtall og den tar ikke kickdown, føles kraftløs og gir ikke det den skal Spes fra 15/1800 til 3000

Tekniker på Stenshagen mener nå det er en styringsfeil og at det er hjernen som er problemet

Bilen er grei å kjøre, men er ikke sterk nok til å gå på cruiescontrol opp bakker. Går greit på flatmark men går litt rufsete spes når turtallet synker.

Da skal føljetongen fortsette med ny hjerne?

P

Skrevet

Nå er AGR ventil byttet og bilen hverken røyker eller rykker annet enn litt skjelving fra 3500rpm og ned etter pådrag Turboen HVINER, det virker som om denne pisker luft. Mistenker nå hjernen for å være defekt? Skal byttes på mandag

P

Skrevet

har ikke fått med meg hele hendelsesforløpet.. men steike..

lykke til

Skrevet
Nå er AGR ventil byttet og bilen hverken røyker eller rykker annet enn litt skjelving fra 3500rpm og ned etter pådrag Turboen HVINER, det virker som om denne pisker luft. Mistenker nå hjernen for å være defekt? Skal byttes på mandag

P

Var det slik at du hadde skiftet LMM og lambda? husk at disse sender signaler til hjernen om hvor mye diesel og hvor mye luft motoren skal ha... dumt og skifte hjerne før du har skiftet de enklere komponentene som er forhåndkoblet...

Skrevet

Turbo byttet

LMM byttet

Dyser stresstestet OK

Innsug av /sjekket

Katalysator og intercooler åpen(testet med og uten) På frieksos skjer det samme.

AGR ventil byttet. Nå går bilen pent men det er IKKe kraft i denne. Altså tilbake til utgangspunktet for fem uker siden. :evil:

P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...