Gå til innhold

E39 '01 diesel, - Dyser!"¤#%

Anbefalte innlegg

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Er en på Jessheim som skal være grisegod på BMW. Husker ikke navnet men tror jeg har tlf nr liggende... Skal se hva jeg finner.

Skrevet

Kjennern

Jeg fikk telefonnr til en kar på Jessheim av en annen kar oppe mot Gjøvik?, men fikk ødelagt telefonen min å mistet alle telefonnr som var lagret på den. Hadde sef ikke noe på brikken :evil: NOKIA Disconecting people :evil: Kompisen hans jobbet hos en kar som heter Tan(vietnameser?) og jeg tror han heter Aleksander, men husker ikke dette.

Men en kompis har tipset meg om at det kan være en ide å kontakte ett tuningfirma el noen som driver med tuning for å få optimalisert hjernen/ev sjekket om den er defekt. Dette er en mulighet, men jeg kjenner ingen som driver med dette annet en løse chipper og det har ingen funksjon her. Er i Svea fortsatt og har BMW 530EN LANGT OPP I HALSEN. Prøver å koble ut å ikke tenke på den i den siste ferie uken min. Koser meg med ungene å kjører gokart(ble slått av den ene datteren min på 13 med 7 tiendeler) å driver litt med ekte hestekrefter. DET KOSTER FAEN IMEG MYE PENGER DET OGSÅ! :shock: Her renner det tusenlapper for å bli forsøkt kastet av, tråkket på og bøllet i boksen når hovene skal tas.

HEST er best på mitten :!:

Klarer du å spa opp tlf nr blir jeg glad. Tips om noen som kan reprogrammere hjernen mottas.

Feriepedro i FORD KA denne gangen. MMMMMnot

Skrevet

jeg kan oppdatere hjernen din med original bmw soft. det har kommet oppdatering til disse. men tror ikke det er problemet ditt.

Skrevet

Som min gode venn sier til meg. Tro kan du gjøre i kirken og der ligger problemet. Siden jeg ikke er bilelektrikker selv, er det bare å høre på hva Stenshagen sier. De "tror" nå at det er hjernen som er årsaken til problemet. Derfor ønsker de å bytte denne. Det er så mange komponenter som er skiftet her at jeg må nesten "tro" det samme. Begynner å bli en real problembil dette, noe som er rart i seg selv da den er velholdt, pent kjørt og at den aldri har hatt problemer tidligere.

P

Skrevet

ingen verksteder som går med på det kjære deg.. det hadde ikke du heller gjort.

Skrevet

Tja, har da hendt at vi har sagt no cure-no pay på jobben min. Syns ikke det er urimelig jeg når man tross alt henvender seg til spesialister. Er jo nødt til å se merkeverksted under den kategorien (uheldigvis til tider)

Men seriøst om et verksted bytter og bytter deler og det ikke løser noe nekter jeg å betale for delene. Da får dem heller skru inn dem gamle. Timene er noe annet.

Skrevet

ja, men i dette tilfellet, hvor verkstedet klart sier at videre feilsøkinng er såpass tidkrevende (og dermed kostbart for kunden) at om vi skal bytte følgende deler, som de tror er årsaken, så blir det på kundens risiko.

jeg ser poenget ditt, men rimeligheten her går begge veger. hvis ikke må jo verkstedet ha sin rett til å feilsøke så lenge som nødevendig, og det er ofte enda dyrere.

Skrevet

Ellers er jeg ofte fornøyd med Stenshagen bil til tross for timeprisen. Jeg har kjøpt bil der før og gjør det nok igjen om det ikke blir bruktimport.

Spesielt er jeg fornøyd med servicen på delelageret.

Håper bare denne historien snart er over uten at jeg "ruineres" for å sette det på spissen.

Vil ha fram at jeg ikke vil henge ut merkeverkstedet mitt.

Skrevet

Vet hvordan det der føles. Hadde fuske problem med min tidligere E39 i ca 1 års tid. Fikk heldigvis levert den tilbake til forhandler..puh. Men det er ikke fett å se penga renne ut nei.

Du kan evt høre med QuickStop? på Kalbakken. De skal være flinke. Jobber med å finne nr til Tan på Jessheim btw.

Edit: Fant tlf til Quick Stop på Kalbakken 90198319. Verdt et forsøk kanskje..

Ble anbefalt dem av ATbil som jeg kjøpte min E39 hos.

Skrevet

i utgangspunktet skal merkeforhandler være best på denne bilen, men det er jo ikke alltid sånn da, spørs litt på hvilken mekaniker som har din bil osv.

Desverre er disse ikke vant til (på samme måte som de som driver med trimming) til å bruke "live data", og se hva som faktisk skjer med en del av de vesentlige verdiene når bilen kjøres.

Hadde du bodd nærmere skulle jeg gjerne hjulpet deg. Sier ikke at jeg, eller andre magisk finner feilen med en gang, men når du snakka om kasting av slanger så er det jo noe som er helt feil. da kan man jo gjerne begynne med å lese av ladetrkk.

Skrevet

Det merkelige er at ladetrykket er lavt, Nå når bilen går pent på 6 igjen. Bilen trekker dårlig å kjennes ut som om den ikke har turbo. Den klarer ikke å holde fartsgrensen på 90 i oppoverbakker og klarer ikke kickdown. Forbruket ligger rett under 0,74 på motorveien og det er 0.08 for høyt da den pleier å ligge på 0,64 til 0,66 på samme strekket.

Alikevell kommer en veldig vifte/ suselyd fra turboen.

P

Skrevet

lekkasje ett eller annet sted da.. sjekket for slark? uler jo fælt når de begynner å bli dårlige..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...