Gå til innhold

Ooops, der var det en laser.

316
 Share

Anbefalte innlegg

Er det så mange prektige karer her som det virker eller?

På nettet høres det ut som de færreste har passert 140 noen gang.. merkelig nok så virker det alltid helt annerledes med alle jeg prater med i real life - eller kjører sammen med.

I artikkelen fra BMWCCN Vestfolds kjøretur i nyeste Fahrfreude står det at det ville vært galskap å holde fartsgrensa på veiene vi kjørte på, og at man kunne ha det kjempemoro uten å gjøre onkel sinna. Hadde onkel sett kjøringen på turen der hadde alle vært bura inne..

Skriftlig og virkeligheten har visst en tendens til å avvike en smule..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Litt mer forsvalig å kjøre på pene og brede Autobahn enn veier med norsk standard :?

Og hvis det i tillegg er på en seksjon av Autobahn med fri hastighet ser jeg få eller ingen problemer med å gi jernet... så lenge man er generelt forsiktig og hensynsfull... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IDIOT... 195 km/t og nesten 6000 O/min.. Da ligger IKKE forbruksnålen på kun 1,5l..!!! Joda, du er driiit tøft, kjøre fort er drit kult og jo fortere du kjører, jo tøffere er du..!! Tilbakestående er diagnosen...

Bruker bilen din mye bensin når du slipper gassen?

På "diagnosen" lyser det masse andre lys i tillegg.

140-150 i Bygdøy-svingen høres særdeles tvilsomt ut, og med en 316 tar det mildt sagt litt tid før man er oppe i 190 igjen etterpå, men at han kan ha vært oppe i 190 store deler av veien har jeg ingen problemer med å tro på. Tipper maks reell snittfart på 140 med en 316..

Har ikke kjørt i 190 og sluppet gassen, så det kan jeg dessverre ikke svare på.. Men greit, tenkte ikke så langt at han kunne ha akkurat sluppet gassen og tatt bilde.... MEN fortsatt idioti å kjøre i 190km/t på offentlige veier.!!!!! Ikke bare skal det en eneste liten feil vurderig til så er det takk og god natt, men du kan også ta med deg helt uskyldige personer opp til perleporten.!!! (evt. NED til han andre duden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN fortsatt idioti å kjøre i 190km/t på offentlige veier.!!!!!
Og hvis det i tillegg er på en seksjon av Autobahn med fri hastighet ser jeg få eller ingen problemer med å gi jernet...

Så leser du mitt innlegg litt lengere opp?

Mener du at det er uansett uansvarlig og kjøre i slike hastigheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 84 Porsche 911 Carerra 2

Men Porsche 911 Carrera 3,2 hadde kun 231 hestekrefter i 1984 og topphastigheten var dermed ikke mer enn 245 Km/t. Dette høres ut som en skikkelig røverhistorie... kanskje det var en 911 Turbo 3,3 du kjørte ?... den hadde en topphastighet på 260 Km/t... :roll:

Sitat Even Tveter den 14. august: Trur ikke du helt skjønte hva jeg mente med dum, jeg sitter ikke her å sier at jeg er verdensmester i trafikken eller så utrolig erfaren. og det jeg gjærne vill få frem i denne diskusjonen er regelen om prøve tid og direkte lappløs i 2år. syns du det er en real straff ved 133km/t i 90 sone som faktisk bare er 2km/t over fra kun bot.?

Vel, vel... du skal være glad for at det ikke var med Porschen du ble stoppet 270 Km/t... da hadde du garantert vært uten lappen i de neste to årene. Det er nok på tide at du jekker deg ned et par hakk og blir litt mer udmyk i forhold til lov og orden... :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN fortsatt idioti å kjøre i 190km/t på offentlige veier.!!!!!
Og hvis det i tillegg er på en seksjon av Autobahn med fri hastighet ser jeg få eller ingen problemer med å gi jernet...

Så leser du mitt innlegg litt lengere opp?

Mener du at det er uansett uansvarlig og kjøre i slike hastigheter?

Nå tenker jeg på norske veier....!!

Norge burde skifte ut riksvåpnet til dette:

1080gx9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 84 Porsche 911 Carerra 2

Men Porsche 911 Carrera 3,2 hadde kun 231 hestekrefter i 1984 og topphastigheten var dermed ikke mer enn 245 Km/t. Dette høres ut som en skikkelig røverhistorie... kanskje det var en 911 Turbo 3,3 du kjørte ?... den hadde en topphastighet på 260 Km/t... :roll:

Sitat Even Tveter den 14. august: Trur ikke du helt skjønte hva jeg mente med dum, jeg sitter ikke her å sier at jeg er verdensmester i trafikken eller så utrolig erfaren. og det jeg gjærne vill få frem i denne diskusjonen er regelen om prøve tid og direkte lappløs i 2år. syns du det er en real straff ved 133km/t i 90 sone som faktisk bare er 2km/t over fra kun bot.?

Vel, vel... du skal være glad for at det ikke var med Porschen du ble stoppet 270 Km/t... da hadde du garantert vært uten lappen i de neste to årene. Det er nok på tide at du jekker deg ned et par hakk og blir litt mer udmyk i forhold til lov og orden... :x

Ja det er mulig det, men på mitt speedo stod det 270, jeg hadde ikke med med gps eller noe, men har kjørt 230 med gamle 528'n og dette føltes mye fortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, vi har vel alle vært 18-20+ og kjørt både til evne og over. Det er selvfølgelig ingenting å skryte av, men vil faktisk påstå at det har gjort meg til en bedre sjåfør. idag bryter jeg så og si aldri fartgrensen, men vi hadde tross ikke så godt utstyr som dere 18-20+ har idag. Hmmm.... Poenget er at det kan gå utover totalt uskyldige mennesker, har selv 3 jenter på 10, 8 og 5 og vil helst ikke at en eller som skal drifte/tøffe seg/Prøve bilen skal treffe noen av disse :)

Kjør trygt karer, vi vet alle at vi har noen av de beste bilene som er produsert :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer forsvalig å kjøre på pene og brede Autobahn enn veier med norsk standard :?

Og hvis det i tillegg er på en seksjon av Autobahn med fri hastighet ser jeg få eller ingen problemer med å gi jernet... så lenge man er generelt forsiktig og hensynsfull... :wink:

Deler av dagens E6/E18 på østlandet har akkurat samme standard som mye av Autobahn. Den eneste forskjellen er at andre trafikanter ikke er forberedt på at det kan komme lavtflyvende objekter. Er det midt på natta og så godt som null biler, så er det ikke noen grunn til at det skal være noe verre å kjøre slik i Norge enn Tyskland, sikkerhetsmessig.. lovmessig er en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja seff prøver jeg å kjøre så forsvarlig som mulig jeg ser jo ann på trafikken, jeg hadde fri vei da jeg var oppi den farten, og som oftest gjør jeg kun det når det er veldig få biler på veien, og ja er ikke at jeg kommer oppi 190 på sekundet det tar tid fra 150-- til 190 husker jeg riktig så ligger det på rundt 30-40 sek men atter ikke værst for en 316 98 mod hva??? får den opp i 200 hvis jeg vil men da må jeg ha full rettning uten hindring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler av dagens E6/E18 på østlandet har akkurat samme standard som mye av Autobahn. Den eneste forskjellen er at andre trafikanter ikke er forberedt på at det kan komme lavtflyvende objekter. Er det midt på natta og så godt som null biler, så er det ikke noen grunn til at det skal være noe verre å kjøre slik i Norge enn Tyskland, sikkerhetsmessig.. lovmessig er en helt annen sak.

Det er noen år siden jeg har kjørt E18 nedover Buskerud, Vestfold og Telemark... så den veien kan jeg ikke uttale meg om, men ingen deler av E6 mellom Oslo og Svinesund har etter min mening Autobahn standard. Først og fremst er veibanene for smale, de er for uoversiktelige over bakketopper/svinger og asfalten er for grov (består av for mye sten). Jeg er imidlertid enig i at hastigheten kunne ha vært 130-140 Km/t uten at sikkerheten ville ha vært uforsvarlig. Svenskene tester jo ut 120 Km/t på flere motorveistrekninger i Skåne... så det er nok bare et tidsspørsmål før hastigheten blir satt opp på de beste motorveiene i Norge også... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porsche 911 Turbo som gjelder :)

Gunnar: jeg er ikke mye prektig, å jeg har kjørt altfor fort, men jeg kommer ikke "automatisk" opp i 190 km/t..

badsha: Du har et holdingsproblem :? Gjør noe med det, så beholder du førerkortet mye lenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen år siden jeg har kjørt E18 nedover Buskerud, Vestfold og Telemark... så den veien kan jeg ikke uttale meg om, men ingen deler av E6 mellom Oslo og Svinesund har etter min mening Autobahn standard. Først og fremst er veibanene for smale, de er for uoversiktelige over bakketopper/svinger og asfalten er for grov (består av for mye sten). Jeg er imidlertid enig i at hastigheten kunne ha vært 130-140 Km/t uten at sikkerheten ville ha vært uforsvarlig. Svenskene tester jo ut 120 Km/t på flere motorveistrekninger i Skåne... så det er nok bare et tidsspørsmål før hastigheten blir satt opp på de beste motorveiene i Norge også... :wink:

nå har veien blitt mye bedre fra oslo til svinesund fredrik:) du må prøve å få deg en tur hit så kan du se forandringen, er stort sett 100 km/h hele veien fram til svinesund, og veien er blittt gode!!! bedre enn autobahn, forskjellen er at Autobahn går rett frem, mens de norske har endel svinger, men helhetlig er kvalitet på asfalten bedre synnes jeg, da jeg var i Tyskland for 1 uke siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...