Gå til innhold

Pris på ettermontering av avtagbart hengerfeste?

CS
 Share

Anbefalte innlegg

Regn med fra 8000.-og oppover. Jækla dyrt.......

Finn deg en som er flink og som jobber "rilum".....(rett i lomma uten moms)

Kanskje dristig å foreslå slikt her. Blir vel "banned" nå jeg....

Neida... skal man ha et originalt skjult hengerfeste koster det på E46 som du sier fra 8-10000 kroner og oppover og det er for dyrt. Et tilsvarende hengerfeste på E90/91 koster fabriksmontert 9750,- kroner inkl. moms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regn med fra 8000.-og oppover. Jækla dyrt.......

Finn deg en som er flink og som jobber "rilum".....(rett i lomma uten moms)

Kanskje dristig å foreslå slikt her. Blir vel "banned" nå jeg....

Neida... skal man ha et originalt skjult hengerfeste koster det på E46 som du sier fra 8-10000 kroner og oppover og det er for dyrt. Et tilsvarende hengerfeste på E90/91 koster fabriksmontert 9750,- kroner inkl. moms.

Ja, det er dyrt, men det er langt rimeligere enn å kjøpe seg en ny bil (ved siden av) med hengerfeste.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den er jeg HELT enig i , men da er det vel billigst å bare kjøpe seg et hengerfeste....da vel uten bil ? Kommer jo litt an på hvordan en ser det. 9750.- er jo lite penger. Faktisk ingen ting. Med 50% skatt så må en jo bare tjene 19500.- for å betale det...så ja - det er billig som pokker.

Ta to betal for tre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var rimlig dyrt det med ca 10 000,-

Ser det er noen med avtagbart hengerfeste til salgs, men ikke så alt for mange. Mye annet utstyr jeg prioriterer før hengerfeste..

Jeg trenger tross alt bare hengerfeste noen få ganger i løpet av 1 år, så da får man eventuelt organisere det på andre måterl.

Vet dere om det går og montere det selv, vansklig? Hvor mye koster det da for selve hengerfeste hvis man gjør jobben selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går greit å montere selv.Sørg bare for å ha en god anvisning. Avtagbart koster org.ca. 5000.- / Fast kule koster ca 2500.- Finner det helt sikkert rimeligere om du kjøper uorginalt , og mest sannsynlig så ser de helt like ut.

DET som er dritten er utskjæringa i fangeren. Den er vanskelig , samt at du må skjære gjennom aluminiun. Her får du bare EN mulighet til å gjøre det riktig.

Men skal du ha det , så er det bare "å stramme rompeskinnet" og skride til verket. Du får det helt sikkert til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt viktig å ikke blande kortene... BMW´s originale skjulte tilhengerfeste er også avtagbart... og bakfangeren er like hel. Jeg har forøvrig hørt om folk som har montert slike hengerfester selv og endt opp med alvorlige elektriske problemer (E39 og E46).

Tilhengerfestet er helt skjult bak på min E46 Touring.

Bak1.jpg

Tilhengerfestet er også helt skult under bilen.

Bak2.jpg

Selve festet med annet utstyr ligger godt festet i reservehjulsbrønnen.

Bak3.jpg

Det låsbare festet og beskyttelsesplaten.

Bak4.jpg

Strømuttaket er vippet ned og festet montert.

Bak5.jpg

Tilhengerfestet berører ikke fangeren og det hele ser ganske fornuftig ut.

Bak6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra bilder :D Hvis jeg ikke finner en bil med avtagbart hengerfeste som faller i smak, så blir det nok til at ett BMW verksted får ettermontere for meg. Blir for mye knot og motere selv, samt faren for å ødelegge ett eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...