CS Skrevet August 17, 2007 Share Skrevet August 17, 2007 Lurer på om noen vet hva det koster å ettermontere avtagbart hengerfeste på e46 coupe 2002-2004 mod? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jolly Skrevet August 17, 2007 Share Skrevet August 17, 2007 Regn med fra 8000.-og oppover. Jækla dyrt....... Finn deg en som er flink og som jobber "rilum".....(rett i lomma uten moms) Kanskje dristig å foreslå slikt her. Blir vel "banned" nå jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 17, 2007 Share Skrevet August 17, 2007 Regn med fra 8000.-og oppover. Jækla dyrt.......Finn deg en som er flink og som jobber "rilum".....(rett i lomma uten moms) Kanskje dristig å foreslå slikt her. Blir vel "banned" nå jeg.... Neida... skal man ha et originalt skjult hengerfeste koster det på E46 som du sier fra 8-10000 kroner og oppover og det er for dyrt. Et tilsvarende hengerfeste på E90/91 koster fabriksmontert 9750,- kroner inkl. moms. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 17, 2007 Share Skrevet August 17, 2007 Regn med fra 8000.-og oppover. Jækla dyrt.......Finn deg en som er flink og som jobber "rilum".....(rett i lomma uten moms) Kanskje dristig å foreslå slikt her. Blir vel "banned" nå jeg.... Neida... skal man ha et originalt skjult hengerfeste koster det på E46 som du sier fra 8-10000 kroner og oppover og det er for dyrt. Et tilsvarende hengerfeste på E90/91 koster fabriksmontert 9750,- kroner inkl. moms. Ja, det er dyrt, men det er langt rimeligere enn å kjøpe seg en ny bil (ved siden av) med hengerfeste.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jolly Skrevet August 17, 2007 Share Skrevet August 17, 2007 Ja den er jeg HELT enig i , men da er det vel billigst å bare kjøpe seg et hengerfeste....da vel uten bil ? Kommer jo litt an på hvordan en ser det. 9750.- er jo lite penger. Faktisk ingen ting. Med 50% skatt så må en jo bare tjene 19500.- for å betale det...så ja - det er billig som pokker. Ta to betal for tre..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CS Skrevet August 18, 2007 Forfatter Share Skrevet August 18, 2007 Ja var rimlig dyrt det med ca 10 000,- Ser det er noen med avtagbart hengerfeste til salgs, men ikke så alt for mange. Mye annet utstyr jeg prioriterer før hengerfeste.. Jeg trenger tross alt bare hengerfeste noen få ganger i løpet av 1 år, så da får man eventuelt organisere det på andre måterl. Vet dere om det går og montere det selv, vansklig? Hvor mye koster det da for selve hengerfeste hvis man gjør jobben selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jolly Skrevet August 18, 2007 Share Skrevet August 18, 2007 Går greit å montere selv.Sørg bare for å ha en god anvisning. Avtagbart koster org.ca. 5000.- / Fast kule koster ca 2500.- Finner det helt sikkert rimeligere om du kjøper uorginalt , og mest sannsynlig så ser de helt like ut. DET som er dritten er utskjæringa i fangeren. Den er vanskelig , samt at du må skjære gjennom aluminiun. Her får du bare EN mulighet til å gjøre det riktig. Men skal du ha det , så er det bare "å stramme rompeskinnet" og skride til verket. Du får det helt sikkert til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ca///e Skrevet August 18, 2007 Share Skrevet August 18, 2007 På E39 må man også trekke ledning fra motorrom til hengerfestet. Om det er samme på E46 vites ikke, men tenkte det var verdt å nevne om du tenker å gjøre det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CS Skrevet August 18, 2007 Forfatter Share Skrevet August 18, 2007 Takk for svar. Da får vi se hva det blir til, hvis jeg har flaks ender jeg opp med en bil med avtagbart hengerfeste. Hvis ikke får jeg se hva jeg gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 18, 2007 Share Skrevet August 18, 2007 Det er litt viktig å ikke blande kortene... BMW´s originale skjulte tilhengerfeste er også avtagbart... og bakfangeren er like hel. Jeg har forøvrig hørt om folk som har montert slike hengerfester selv og endt opp med alvorlige elektriske problemer (E39 og E46). Tilhengerfestet er helt skjult bak på min E46 Touring. Tilhengerfestet er også helt skult under bilen. Selve festet med annet utstyr ligger godt festet i reservehjulsbrønnen. Det låsbare festet og beskyttelsesplaten. Strømuttaket er vippet ned og festet montert. Tilhengerfestet berører ikke fangeren og det hele ser ganske fornuftig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CS Skrevet August 18, 2007 Forfatter Share Skrevet August 18, 2007 Bra bilder Hvis jeg ikke finner en bil med avtagbart hengerfeste som faller i smak, så blir det nok til at ett BMW verksted får ettermontere for meg. Blir for mye knot og motere selv, samt faren for å ødelegge ett eller annet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå