Jonatan Skrevet August 19, 2007 Skrevet August 19, 2007 Hei, jeg har en E39 523iAT uten isofix. Kunne tenke meg isofix for lettere montering/demontering av barnesete og for å slippe å tulle med setebeltene hele tiden når setet skal inn og ut. Er det mulig å ettermontere isofix fester? Er dette noe jeg kan gjøre selv? Noen som vet hva det i såfall koster sånn ca. og hvor jeg kan få tak i delene? På forhånd takk
Haug530D Skrevet August 19, 2007 Skrevet August 19, 2007 Jeg har ikke sånn BMW barnesete, men vi har ett med en base som alltid står i bilen, trodde Isofix var noelunde det samme jeg, men men, praktisk er det uansett, trykker inn en knott så tar vi bare setet ut av bilen, når vi skal ut å kjøre så bare setter vi det baki og dett sier klikk, i tilegg kan setet brukes uten basen så viss dattera mi skal sitte på med bestemor for eksempel så setter vi bare setet inn i hennes bil og bruker selene.
Jonatan Skrevet August 19, 2007 Forfatter Skrevet August 19, 2007 Jeg har ikke sånn BMW barnesete, men vi har ett med en base som alltid står i bilen, trodde Isofix var noelunde det samme jeg. Takk for raskt svar. Basen din fulgte antagelig med barnesetet og er festet til bilen via 3 bøyler som utgjør isofix festene? Jeg har nylig kjøpt bilen av en eldre mann. Han visste ikke hva isofix var. For alt jeg vet er detet standard på BMW fra 2000, men jeg har ikke funnet noe i manualen og har heller ikke sett noe på setene. Regner derfor med at jeg mangler de tre bøylene som skal være boltet fast i karosseriet (to mellom sete og seterygg og en foran på setet tror jeg? Har aldri sett isofix-fester selv i en BMW, så jeg bare gjetter). Noen blant guruene som vet noe mer?
Truls 87 Skrevet August 19, 2007 Skrevet August 19, 2007 jeg har isofix i baksetet på min E46 fra 2003. dette består av to fester som sitter bak hvert sitt lokk nederst på seteryggen på begge plassene i baksetet. Halvveis ned på denne siden står det litt om hvordan man fester et sete med isofix: http://images.google.no/imgres?imgurl=h ... o%26sa%3DG
Haug530D Skrevet August 19, 2007 Skrevet August 19, 2007 Jeg har ikke sånn BMW barnesete, men vi har ett med en base som alltid står i bilen, trodde Isofix var noelunde det samme jeg. Takk for raskt svar. Basen din fulgte antagelig med barnesetet og er festet til bilen via 3 bøyler som utgjør isofix festene? Jeg har nylig kjøpt bilen av en eldre mann. Han visste ikke hva isofix var. For alt jeg vet er detet standard på BMW fra 2000, men jeg har ikke funnet noe i manualen og har heller ikke sett noe på setene. Regner derfor med at jeg mangler de tre bøylene som skal være boltet fast i karosseriet (to mellom sete og seterygg og en foran på setet tror jeg? Har aldri sett isofix-fester selv i en BMW, så jeg bare gjetter). Noen blant guruene som vet noe mer? Eh nei jeg har ikke Isofix er ett barnesete med base, basen er festet med selene.
Nylund Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 bumper denne! Er det noen som vet om det i det hele tatt går og ettermontere isofix fester i ein e-39,har en touring som ikkje har det orginalt,men synest det er så lettvint med isofix!!
Agares Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 Etter et lite søk hos GS bildeler fant jeg følgende: http://nettbutikk.gsbildeler.no/index.p ... 1K172C211C Vet ikke om det her er alt du trenger, eller om det finnes et kit. Men billig var den i allefall.
tomerikk Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 Her ser du hvordan det ser ut i e39. Setene er fra 2003 mod. Alpina D 10 touring. Klaffene i setet kan kjøpes som løsdeler men rundtjernsbøylene bak setet må lages da de ikke finnes på delefilmene. Det var vel bare 03 og nuligens 02 modell som har dette.
Nylund Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 takker for svar skal ringe til gs og høre om dette er noe som lar seg utføre!
Haug530D Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 Fått noe svar fra GS? litt gammel tråd, men jeg prøver meg for det
Alpejohn Skrevet September 11, 2012 Skrevet September 11, 2012 Burde jo være mulig, jeg har det på min og ser ut som det er bare skrudd fast med 2 eksisterende bolter, om jeg husker rett. Så overhode ikke avansert ut. Er vertfall utrolig greit og enkelt og feste barnesetet på! EDIT: Etter et par søk på google, virker det som dette ikke er tilgjengelig for ettermontering, og etter og tenkt litt mer på det forstår jeg godt hvorfor. At mannen i gata skulle kunne ettermontere dette, for så og selge bilen til noen som krasjer og river løst sete for det var montert feil/slurve arbeid.. Det ville jo vært katastrofe. Hør med et bmw verksted, muligens de kan ettermontere det selv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå