larserso Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 Robot-automatikk kombinert med biler har jeg lite sans for. Sikkert effektivt dog! Sett mye spenstige parkeringshus i Japan. hvem lager bilene da Dette skulle jeg til å kommentere også Og som andre sier, heller en robot en tanta til Beate med handlevogn... Parkeringshuset må jo være ansvarlig for evt. skader på bilen, så det kan ikke være noe problem. (kanskje jeg venter til de har vært i drift et par mnd. før jeg prøver;) ) Men, hvordan får man tak i bilen ved strømstans, brann etc? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 Men, hvordan er det bilen fraktes? Ser ut som om hjulene er i løse lufta og at den løftes under bilen? Hvordan gjør de dette med så mange forskjellige biltyper, biler med skjørt etc? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FatLaces Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 venta på det der en stund, tøft at det endelig kommer. var en artikkel i en avis et sted om samme type greie, men for privatpersoner. bilen bare senkes ned i gressplenen, så er det gress på toppen av heisen. hadde jeg bare hatt en gressplen så.. uansett blir gøy å prøve ut dette systemet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 blir jo spenndenes og se hvordan dette utvikler seg da;) hva blir det neste igjen etter dette? hehe men som nevnt hva skjer hvis det blir strøm brudd? regner med at hvis det blir brann så er det lite og få gjort da blir nok bilen brendt inne:( man artig prosjekt må testes da det blir såpass billig så vanlige folk har råd til å parkere der;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingebrigtsen Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 Dette er bare helt genialt da:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zaphod Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 Men, hvordan er det bilen fraktes? Ser ut som om hjulene er i løse lufta og at den løftes under bilen? Hvordan gjør de dette med så mange forskjellige biltyper, biler med skjørt etc? Ser ikke ut som den henger i løse lufta synes jeg. Det som så verre ut er når bilen ble "dytta" på plass i starten...så ikke ut som en burde ha lavprofil ivertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 Robot-automatikk kombinert med biler har jeg lite sans for. Sikkert effektivt dog! Sett mye spenstige parkeringshus i Japan. hvem lager bilene da Dette skulle jeg til å kommentere også Og som andre sier, heller en robot en tanta til Beate med handlevogn... Parkeringshuset må jo være ansvarlig for evt. skader på bilen, så det kan ikke være noe problem. (kanskje jeg venter til de har vært i drift et par mnd. før jeg prøver;) ) Men, hvordan får man tak i bilen ved strømstans, brann etc? Jeg venta meg å få denne, men jeg fant ikke noe bedre formulering. Jeg tror dere alle skjønte hva jeg mente hvis man legger det kverulante øret til side. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 Dette var fancy greier. Men jeg er en smule skeptisk. På lageret der jeg jobbet i sommer har de et lignende system for paller. Og selv med alle slags senorer og sikkerthets-systemer, så går det av og til galt. Paller som blir veltet og skubbet ned. Det kan fort bli dyrt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 regner med at hvis det blir brann så er det lite og få gjort da blir nok bilen brendt inne:( Stål og betong brenner heller dårlig... En bil kan selvfølgelig ta fyr, men da bør jo det være begrensa til bilens bås, og ihvertfall ikke altfor mye rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 dette er sikkert et østeuropeisk selskap som skal starte med dette. de tar bilde av bilen på "rampa" og legger ut annonse på nett samtidig. når du har gått laster de den inn i en ventende container. når du kommer tilbake er bilen allerede på vei ut av fedrelandet. skeptisk til all behandling av bilen min som jeg ikke har kontroll over selv. har sett jævli mye rart. møtte en gang min egen bil på veien, da skulle verkstedet bare foreta en vanlig service. klikka i vinkel da ass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 opt, maskiner kjører ikke heisatur med bilen din.. slik som mennesker kan være fristet til, spesielt med alt av M-biler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 ..men som nevnt hva skjer hvis det blir strøm brudd? Jeg vil tro det er en eller annen form for nødagreaget som tar over om strømen uheldighvis skal gå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå