Sir Hofstad Skrevet August 21, 2007 Share Skrevet August 21, 2007 Fordi at? Fordi de kun lyser noen få meter foran bilen. Før du rekker reagere på noen du ser der, så har bilen beveget seg såpass langt at du har truffet det uansett. Og i tillegg skal man jo se langt foran bilen... På dagtid? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Plow Skrevet August 21, 2007 Share Skrevet August 21, 2007 Tåkelys/park funker selvfølgelig utmerket i alle hastigheter i dagslys. Skal jo bare bli sett, ikke lyse opp noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bare_egil Skrevet August 21, 2007 Share Skrevet August 21, 2007 Kjører alltid med parklys og grøftelys på dagen jeg. De som blinker på meg hilser jeg bare på. Du har vel lov å kjøre med alt lys på, tåkelys,kjørelys samt fjærnlys? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325icab_88 Skrevet August 21, 2007 Share Skrevet August 21, 2007 man har ikke lov til å bruke nærlys og tåkelys samtidig, med mindre det er tåke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bare_egil Skrevet August 21, 2007 Share Skrevet August 21, 2007 man har ikke lov til å bruke nærlys og tåkelys samtidig, med mindre det er tåke trodde man kunne bruke det sammen med fjærnlys jeg..altså alt av lys foran. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 Mener jeg leste det er lov ja. Men parklys i mørket er som nevnt ingen slager uansett. Gjør bare at en ser dårligere lenger frem, der en bør se. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aizman Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 det er faktisk lov med nærlys og tåkelys sammen i dagslys ja. det har jeg sjekket. samt park og tåkelys. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 På dagtid? Nei, men jåleri er ikke en funksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 På dagtid? Nei, men jåleri er ikke en funksjon. hehe... Etter min meining burde de ikkje gå an å bruke tåke/kurvelys sammen med nærlys ettersom dette blir så mykje misbrukt. Burde ligge en sperre orginalt på alle biler. Er sinnsjukt frustrerande å møte slike tullinger i mørket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn H Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 det er faktisk lov med nærlys og tåkelys sammen i dagslys ja. det har jeg sjekket. samt park og tåkelys. Feil. Bilen skal bare ha to kjørelys. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 Har aldri opplevd å bli blinka på. Heller ikke når jeg kjører far sin gamle MG. Det er veteranbil og man trenger derfor ikke å kjøre med lys i det hele tatt. Bruker derfor sjelden lys på småturer. Kanskje 2-3 personer som blinker i løpet av en hel sommer. Ser det er en del tanter og andre mennesker som jeg aldri kan tenke meg har interesse for bilen som kjører med nærlys+tåkelys. Gjerne typisk på Peugot etc. Er det slik på disse bilene at man ikke må tenne tåkelys hver gang man starter bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aizman Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 det er faktisk lov med nærlys og tåkelys sammen i dagslys ja. det har jeg sjekket. samt park og tåkelys. Feil. Bilen skal bare ha to kjørelys. I hovedsak ja. men i dagslys er dette lov. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aizman Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 På dagtid? Nei, men jåleri er ikke en funksjon. hehe... Etter min meining burde de ikkje gå an å bruke tåke/kurvelys sammen med nærlys ettersom dette blir så mykje misbrukt. Burde ligge en sperre orginalt på alle biler. Er sinnsjukt frustrerande å møte slike tullinger i mørket Problemet ditt da? er vell ikke sjenerende for noen det vel! særing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 I hovedsak ja. men i dagslys er dette lov. Det er jo ikke rart at folk kjører rundt med snodige lyskombinasjoner når ikke engang folk på forumet her - hvor dette har blitt tatt opp 483943892 ganger - har fått det med seg. Tåkelys er KUN lovlige sammen med park, og da enten i ekstrem tåke eller på dagtid som kjørelys. De er ikke lovlige sammen med nærlys i noen sammenhenger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aizman Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 I hovedsak ja. men i dagslys er dette lov. Det er jo ikke rart at folk kjører rundt med snodige lyskombinasjoner når ikke engang folk på forumet her - hvor dette har blitt tatt opp 483943892 ganger - har fått det med seg. Tåkelys er KUN lovlige sammen med park, og da enten i ekstrem tåke eller på dagtid som kjørelys. De er ikke lovlige sammen med nærlys i noen sammenhenger. jo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå