Gå til innhold

320 2.2lE46 Coupè, en skrekkhistorie, som ikke er slutt enda

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger sårt litt tips fra noen som kanskje har hatt samme feil...'¨

2001 modell 320 Coupe, 2.2 Bensin, manuell

Problemene startet for ca. en mnd siden:

Jeg fyllte full tank(Har sikkert ikke noe med fyllingen å gjøre)

Uansett, dagen etterpå følte jeg at bilen dro litt ujevnt når jeg ga gass, senere på kvelden parkerte jeg i noen timer.

Når jeg skulle starte den igjen(nå kald motor) Så starter den, og dør ut med en gang. gjentar seg flere ganger, men får den til slutt avgårde.

Det ryker også litt mer enn vanlig fra eksosen.

Jeg tar den på ett verksted, og de tror det kan være toppen som var gåen. Den ble sjekket og funnet i orden.

Jeg tok bilen da på ett BMW sevice senter, her kjører de diagnose, og får opp feil på Coil nr. 6.

De skifter coilen og sier bilen er i orden.

Når jeg henter den dagen etterpå, så stopper bilen på nytt(før jeg i hele tatt kommer avgårde fra verkstedet)

Greier ikke å holde på tomgang..

Ny diagnose: feil på Coil 2 og 5 (mulig det va 3 og 5, spiller ingen rolle egentlig)

De bytter de, og feilen er der fortsatt... :roll:

Nå bytter de alle 6 Coiler, plugger uten at det ordner seg.

De bestiller også nye coiler, i tilfelle de som ligger på lager hadde ligget lenge, og bytter ut de. (ihvertfall det de sa..)

Siden dette ikke endrer noe, så prøver de å bytte Veivhusventilasjonsventil, den skulle visst ha en tendens til å svikte

Susprise, bilen funker fortsatt ikke.

Neste er å bytte tenningshjernen (tror det var det de kalte den, den som styrer coilene eller noe.) kostet en 8000,-

Men den funker fortsatt ikke.

De har også byttet diverse sensorer rundt omkring som jeg ikke vet hva er.

Så til 48.000 kronerspørsmålet: Noen som har vært bort i lignende med sin BMW??

Jeg har hørt om en som hadde samme symptomer, han hadde byttet kamakslingssensor, og da ordnet alt seg.

Men det fikk de opp på diagnoseverktøyet hos det verkstedet som han brukte... Og den feilen får ikke jeg opp.

Trenger sårt hjelp, for det ser ikke ut som verkstedet har noe bedre forslag enn å bytte deler.... (Til deres forsvar, så er det sikkert ikke så enkelt, nåla i en høystakk....)

PS. I dag så begynte de å drenere bensintanken, siden probleme begynte etter jeg fyllte bensin.

Håper noen her sitter inne med gode ideer

Hilsen Martin

320cp7.th.jpg

Skrevet

Jeg har heldigvis kvittering på siste bensinfylling. Så det er ingen tvil om at jeg har fyllt riktig.

Men skal ta analyse av bensinen i mårra, i håp om at det enten frikjenner den, eller finner ett problem...

Skrevet
De tror nok at du har fylt diesel.... og slikt skjer faktisk i ny og ne... :lol:

Men er ikke diesel "påfylleren" mye tykkere enn den for bensin, ergo går det ikke å sette den nedi påfyllingshullet.

Det går seff greit å fylle bensin på en dieselbil, men det var jo ikke noe option her.

Skrevet

Kan jo være at drivstoffleverandøren har fylt feil drivstoff på 95 pumpa da. Har jo skjedd før det.

Vær glad for at de drenerer tanken , slik at de kan finne ut om dette kan ha generert noen av feilene dine.

Om så er så er du jo heldig , og du får dekket absolutt alt av bensinstasjonens forsikring.

Det første som slo meg var sukker på tanken. Du har ikke noen gutjævler i nabolaget da som du har brukt kjeft på...Hehe. Huff.

Ellers så er jo vann i rikelige mengder i en bensintank også en faktor som kan skape rare feil, men de er jo lett å avdekke....

Hvor langt kjørte du etter at du fylte bensin , og til feilene inntraff?

Ville faktisk ha analysert dristoffet jeg hvis jeg var deg. Dette er sure penger altså. Pokker meg en måned på Cuba dette på første klasse....

Skrevet
De tror nok at du har fylt diesel.... og slikt skjer faktisk i ny og ne... :lol:

Men er ikke diesel "påfylleren" mye tykkere enn den for bensin, ergo går det ikke å sette den nedi påfyllingshullet.

Det går seff greit å fylle bensin på en dieselbil, men det var jo ikke noe option her.

Nei da. Dieselpåfyllerne går greit ned i hullet på mange biler den.. Men kanskje ikke på så nye som 2001...

Skrevet

Morfar klarte nå å fylle noen liter diesel på sin Peugeot 307.. nå er ikke den heller helt ny lenger, siden han kjøpte den første som kom til Rogaland, men tror det var i 2001.

Men uansett er jo trådstarter klar på at han har fyllt fra bensinpumpe, så det er jo greit. Men en kan jo begynne å lure på kvaliteten som har kommet ut derfra. Synes det høres smart ut å drenere tanken for i det minste å utelukke noe galt med drivstoffet, før man bytter (enda mer) dyre deler.

Skrevet

Verklstedet kan da ikke bare drive å bytte deler som ikke trenger å bli byttet og gi regningen til deg, dette vil jeg si er meget useriøst, hadde jeg vært deg så hadde jeg klaget de inn til forbrukerrådet.

Skrevet

Hmm..dette kommer sikkert litt ut av det blå. Men hadde noe lignende med bilen min. Jeg startet den, også stoppet den etter et par sekunder. Fikk jeg start på den igjen, så stoppa den uansett like etter.

Fant ut at bensinpumpa drev å takka for seg. Kjøpte ny og bytta den selv. Men nedi tanken rett under bensinpumpa lå det en del rusk og rask. Kan jo kanskje hende at du fikk med mye drit når du fyllte, så det har tetta seg for pumpa? Usannsynlig men... :roll:

Uansett sure og bortkastede penger i mine øyne. Siden verkstedet bare har bytta en haug med deler som kanskje ikke var nødvendig.

Skrevet

Foreløpig så har verkstedet vært proffe, og sagt at de delene som er byttet, som ikke hadde noe med det å gjøre, måtte de ta på sin kappe.

Fint for meg :D

Angående sukker eller lignende, så kommer ingen til påfyllingslokket så lenge alarmen er på eller bilen er låst, så det er usannsynlig,

Jeg har tenkt litt på om det lå rusk i påfyllingen på bensinstasjonene.

Har hørt om gutjævler som tidligere andre steder i Norge, har puttet gummistrikk og drit opp i påfylleren, slik at neste stakkar får dritten ned i tanken.

Men men, satser på at løsningen er nært forestående!!

Jeg holder en knapp på bensinen. (Håper ihvertfall, det blir det billigste for meg) :lol:

Skrevet

Er det ikke ofte at man får disse symptomene ved for mye kondens eller vann i bensintanken? dysene tettes hvertfall vis det kommer vann inn i dem, siden vann har en overfaltehinne noe bensin ikke har. Jeg ville sjekket bensien som dem gjør nå! Lykke til.

Skrevet

trur arax er inne på noe har en bil hjemme som har slike syntomer men den får det når den har stått lenge å siden du fylte full tank så vil jo det være usansynlig men har du hørt med bensinstasjonen om det har vært flere med det samme problemet?

kan jo være fylt feil bensin på tanken;)

Skrevet

Jeg har hørt om en som hadde samme symptomer, han hadde byttet kamakslingssensor, og da ordnet alt seg.

Men det fikk de opp på diagnoseverktøyet hos det verkstedet som han brukte... Og den feilen får ikke jeg opp.

Ohoi.. det var meg..

Når jeg leser symptomene så var de ikke helt like.. min gikk helt fint når jeg starta den på kald motor, når jeg så stoppet den og startet opp igjen på varm/lunken motor stoppet den når turtallet var på vei ned igjen, litt kjipt i kryss og lignende ja.. ble endel kjøring med gass og brems samtidig ja..

Men det kom som sagt opp med feilkode, og stemmte med den.. funker fint nå ja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...