Gå til innhold

Felleskjøring Våler BMWCCN for Vestfold (Telemark)

Dr_S
 Share

Anbefalte innlegg

Det er bra... Da har jeg gjort klart 6 nye "spinne" dekk hehe! :D

Ser ikke vitsen med det, du blir bare svartflagget om du legger opp sving etter sving. Det er heller ingen plasser å burne på, med mindre du gjør det på veien til treffet, på bensinstasjonene.

Så dette er kun vanelig kjøring?? da kan jeg jo likegodt blir hjemme da.

Vis man får svart flagget for røyk fra hjula... dette er veldig rart.

Så i prisippet kan jeg ikke gi gass i sving fordi da kommer ræva på bilen å lager røyk? Eller ?

Mente at dette var ment for å prøve hva bilen var god for på bane, med sunnfornuft selvfølgelig. Men at det er så strengt at man ikke kan spinne litt da er det jo det samma som å kjøre på "norske veier" som ikke noe er lov på.

Er det noen link til kjøreregler på bane evt et sted her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 199
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kommer også alene og kjenner ingen så man får bare ta kontakt med folk og prøve å bli kjent :) Min bedre halvdel setter jeg igjen hjemme slik at jeg kan være der så lenge jeg vil uten å ha dårlig samvittighet for at noen kjeder seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke vitsen med det, du blir bare svartflagget om du legger opp sving etter sving. Det er heller ingen plasser å burne på, med mindre du gjør det på veien til treffet, på bensinstasjonene.

Så i prisippet kan jeg ikke gi gass i sving fordi da kommer ræva på bilen å lager røyk? Eller ?

Mente at dette var ment for å prøve hva bilen var god for på bane, med sunnfornuft selvfølgelig. Men at det er så strengt at man ikke kan spinne litt da er det jo det samma som å kjøre på "norske veier" som ikke noe er lov på.

http://bmwccn.no/nor/kapittel1/baneresu ... joring.pdf Litt gammelt, står bla at passasjerer ikke er lov, du kan ha 1 passajser nå.

Det er idealspor kjøring, ikke drifting. Men en litt sladd i/ut av svingen har folk kommet unna med. Kaster du deg derimot inn i svinger i sladd og legger kontraern bortover rakstrekkene, blir du svartflagga ganske fort. Jeg vil ikke påstå at det er så ille at du ikke kan gi gass i sving. Vansklig å si akuratt hvor grensa går, kan nok variere litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://bmwccn.no/nor/kapittel1/baneresu ... joring.pdf Litt gammelt, står bla at passasjerer ikke er lov, du kan ha 1 passajser nå.

Det er idealspor kjøring, ikke drifting. Men en litt sladd i/ut av svingen har folk kommet unna med. Kaster du deg derimot inn i svinger i sladd og legger kontraern bortover rakstrekkene, blir du svartflagga ganske fort. Jeg vil ikke påstå at det er så ille at du ikke kan gi gass i sving. Vansklig å si akuratt hvor grensa går, kan nok variere litt.

Takker.. etter det jeg kan skjønne må det jo være lov å få hjulspinn, og sladd ut av svingen. Der er jo med på å bli kjent med bilen å rette den opp igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på hjulspinn og røyklegging. Poenget mitt er kun at det er unødvendig å ta meg seg 6 spinne dekk. Du får aldri brukt de opp på banen. Er du flink, sliter du ett hjulsett iløpet av dagen. Og som nevnt, det er lov å sladde ut av svingen såklart, men ser vaktene at du gjør det gang på gang får du nok se den sorte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på hjulspinn og røyklegging. Poenget mitt er kun at det er unødvendig å ta meg seg 6 spinne dekk. Du får aldri brukt de opp på banen. Er du flink, sliter du ett hjulsett iløpet av dagen. Og som nevnt, det er lov å sladde ut av svingen såklart, men ser vaktene at du gjør det gang på gang får du nok se den sorte..

Ok. da lar vi noen av dekkene bli hjemme. Blir bare et sett ekstra da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som absolutt skal kjøre så bredt er også fryktelig i veien for de som vil kjøre spor. Dessuten skal jo enkelte ut i sanda hele tiden og drar med seg masse møkk på banen.

Egne drifteheat er greit nok det, selv om herjeheat nok er et mer passende navn. Jeg var på japsetreffet og det var nesten ingen som driftet i drifteheatet. Folk slæddet seg ut av svingene; omtrent som alle med bmw gjør så fort det blir litt vått. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...