Mexos Skrevet August 27, 2007 Share Skrevet August 27, 2007 Ble ganske overrasket når jeg så denne annonsen idag: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10911158 er nøyaktig 19 dager siden jeg solgte bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet August 27, 2007 Share Skrevet August 27, 2007 liker å bytte bil da se... gjør det selv også, men det er ikke akkuratt så økonomisk... hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 27, 2007 Share Skrevet August 27, 2007 Ble ganske overrasket når jeg så denne annonsen idag:http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10911158 er nøyaktig 19 dager siden jeg solgte bilen 19 dager er da en halv evighet når man er 18-19 år gammel... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet August 27, 2007 Forfatter Share Skrevet August 27, 2007 liker å bytte bil da se... gjør det selv også, men det er ikke akkuratt så økonomisk... hehe Nei det kan du si. Ihvertfall når jeg solgte den for 125 000 Han er 18 år og hadde visst hatt Audi TT tidligere. I tillegg hadde han en Yamaha R6 og han hadde visst kjøpt seg vannscooter i sommer som han hadde i 4 uker. I Tillegg stoppet han et par mil sør for Trondheim etter han hentet bilen hos meg og ga bort Vinterhjulene til ei på forumet her for han ville kjøre hjem med taket ned Dekkposene bråket sikkert for mye i vinden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet August 27, 2007 Share Skrevet August 27, 2007 virker vel litt tynn den historien hans om alle disse kjøretøyene... så sant ikke han driter tusenlapper å nyser småmynt da.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet August 27, 2007 Forfatter Share Skrevet August 27, 2007 virker vel litt tynn den historien hans om alle disse kjøretøyene... så sant ikke han driter tusenlapper å nyser småmynt da.... Ikke vet jeg, men kommentaren: " Bare 10 000kr igjen, det blir ikke mye shopping i dublin da" Eller hvor det no var, som han kom med til kameraten sin etter at bilen var betalt, får meg egentlig til å se litt i retningen at pappa betaler. Men ser han skriver at han selger pga. han har lyst på Bmw X5. Da må han ta opp et bra lån til kun å være 18 år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet August 27, 2007 Share Skrevet August 27, 2007 virker vel litt tynn den historien hans om alle disse kjøretøyene... så sant ikke han driter tusenlapper å nyser småmynt da.... Kan jo hende kan kommer fra en rimlig renslig familie da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maurtin Skrevet August 27, 2007 Share Skrevet August 27, 2007 liker å bytte bil da se... gjør det selv også, men det er ikke akkuratt så økonomisk... hehe Nei det kan du si. Ihvertfall når jeg solgte den for 125 000 Han er 18 år og hadde visst hatt Audi TT tidligere. I tillegg hadde han en Yamaha R6 og han hadde visst kjøpt seg vannscooter i sommer som han hadde i 4 uker. I Tillegg stoppet han et par mil sør for Trondheim etter han hentet bilen hos meg og ga bort Vinterhjulene til ei på forumet her for han ville kjøre hjem med taket ned Dekkposene bråket sikkert for mye i vinden herregud, når han begynner å tjene pengene sine selv tenker jeg at han slutter å øse ut. Nekter å tro at en 18-åring har tjent de penga selv eller låner så mye til lek og moro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 27, 2007 Share Skrevet August 27, 2007 herregud, når han begynner å tjene pengene sine selv tenker jeg at han slutter å øse ut. Nekter å tro at en 18-åring har tjent de penga selv eller låner så mye til lek og moro For ikke å snakke om når hus, hytte, barn og kone skal finansieres... ... Når dette er nevnt er det viktig å være klar over at mange familier i Norge nå er seriøst velstående... og at antallet av såkalte "spoilt children" (bortskjemte drittunger) derfor vil øke kraftig i årene som kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet August 27, 2007 Share Skrevet August 27, 2007 Hvis han har slikt forbruk selv nå, så blir det som Fredrik sier bare verre når kone og barn også skal ha sitt Menmen, når pappa kanskje tjenere flerfoldige mill i året har man vel mulighet til å bruke en del også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet August 27, 2007 Share Skrevet August 27, 2007 Uansett så er det foreldre som må ta ansvar for slik 'vannskjøtsel'. Unger er påvirkelige til tusen. Kjenner konkret til et tilfelle der far sa til begge sønnene sine da de var 13 år gamle at den summen de klarte å tjene opp til de var 18 år gamle skulle han matche på 18 års dagen. Den yngste sønnen jobba som fy og tjente seg opp vel 140k ved fylte 18 år. Far spyttet i 140k = 280k. Blir ikke verst bil av 280 000kr. Så var det eldstemann da, som kun hadde sommerjobb en sommer, noe som resulterte i ca 30 lapper, far spyttet i 30 = 60k. Bil til 60k... Faren har vært mangemillionær i snart 20 år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvenS Skrevet August 27, 2007 Share Skrevet August 27, 2007 Uansett så er det foreldre som må ta ansvar for slik 'vannskjøtsel'. Unger er påvirkelige til tusen. Kjenner konkret til et tilfelle der far sa til begge sønnene sine da de var 13 år gamle at den summen de klarte å tjene opp til de var 18 år gamle skulle han matche på 18 års dagen. Den yngste sønnen jobba som fy og tjente seg opp vel 140k ved fylte 18 år. Far spyttet i 140k = 280k. Blir ikke verst bil av 280 000kr. Så var det eldstemann da, som kun hadde sommerjobb en sommer, noe som resulterte i ca 30 lapper, far spyttet i 30 = 60k. Bil til 60k...Faren har vært mangemillionær i snart 20 år. Men det der var jo et positivt tiltak da, han som fikk 140k må virkelig ha stått på for pengene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dolk Skrevet August 27, 2007 Share Skrevet August 27, 2007 Huset i bakgrunnen tilsier ikke akkurat millionhus... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sh0rty^ Skrevet August 27, 2007 Share Skrevet August 27, 2007 Huset i bakgrunnen tilsier ikke akkurat millionhus... For alt du vet så kan det jo hende at det har utsikt over halve nordeuropa da Men visst vi først skal begynne å spekulere så tror jeg ikke en fagarbeider i sønnico tjener sprekt nok til å drive slikt hasardspill med penger. Og da referer jeg til firmabilen i bakgrunnen. ( les spekulere ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 27, 2007 Share Skrevet August 27, 2007 Bare fint at han selger den. 18 år og 325 tilsier høy risiko for totalvrak.. Håper noen ordentlige folk kjøper bilen. Billig for 109 for den og! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå