Fliid Skrevet August 29, 2007 Skrevet August 29, 2007 Ser dem anbefaler olje motorskift på 20 000 km eller 24 mnd på M3 Er ikke det litt drøyt Høres noe tidlig ut ja, hvis du mener skift på kardangen, men hadde jeg farta runt i en M3 hadde jeg nokk fulgt den anbefalinga, bedre å byttte ofte en for skjelden Er jo ikke store kostnaden eller jobben i uansett. For å være vanvittig krassen å fæl med deg så må jeg si jeg aldri har opplevd eller sett noen skifte olje på kardangen hehe http://no.wikipedia.org/wiki/Kardansk_ledd Var spøk å kun til opplysning Utrag fra Wikipedia; «kardang» brukes også ofte feilaktig som betegnelse på differensialklokka, særlig med stiv bakaksel. Dette er jo ganske vanlig på Hovedservicer. Ihvertfall med Subaru, Chrysler, Dogde, Jeep som jeg er vant med. Kardang oljen på manuellt gir er jo trolig samme som giroljen og da, så bytter man giroljen så bytter man jo også kardang"oljen". Egen olje til kardangen ofte hvis det er til bil med automat kasse. Håper ikke jeg tar ordentlig feil nå.. Hehe, nei, du tar ikke feil.. På en måte,, men kardang er mellomakselen om du skjekker linken jeg ga deg. BMW har ikke stiv bakaksling slik du ser på f.eks de som bygger hotrods har.. Er Stikk aksler som er bevegelig. Derav ikke stiv bakaksling... Det du tenker på er differensialen eller lettere kalt Diff.. Du refererer til Kardang, men mener egentlig Differensial.. Er en helt vanlig feil å kalle Diffen for kardang.. Derfor var bare dette ment som en spøk for og kanskje få retta på ordbruken
Niklas Skrevet September 1, 2007 Forfatter Skrevet September 1, 2007 Jepp, jeg bytta olje, eller nermere sagt fyllte på olje pga jeg har kjøpt ny diff til min 325 (mtech diff med 3,73 utv). Og den var tom for olje når den kom.. Sikkert lekket på veien bort uansett så er det greit å få gjort det når man først skal skifte diff, til opplysning så kan det nevnes at det ble mye bedre. Bedre response og drag.. kan gi mer på i første og andre gir pga bremsen uten at man står å spinner på 1 hjul
Yngvejos Skrevet September 1, 2007 Skrevet September 1, 2007 Du skal jo ikke spinne på ett hjul med mtech diffen. (går ut ifra at det er storediffen med brems) Skal spinne på begge hjulene da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå