T.R.Melum Skrevet August 30, 2007 Share Skrevet August 30, 2007 Heller ikke hvis den kjører bedre enn en BMW ? ... for det er dessverre det som ser ut til å være situasjonen fremover... Kan du utdype hva du mener med å kjøre bedre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 30, 2007 Share Skrevet August 30, 2007 Kan du utdype hva du mener med å kjøre bedre? Hvis Audi´s reklame er korrekt har både den nye A4 og A5 en tilnærmet 50/50 vektfordeling og dette i kombinasjon med en bevisst satsing på innebyggede dynamiske egenskaper i chassis, understel og styregeometri burde gi gode resultater mhp. "fahrfreude" og muligheten for effektiv kjøring. Audi´s tidligere toppsjef Bernd Pischetsrieder proklamerte allerede for flere år siden at Audi´s mål var å bli like gode eller bedre enn BMW når det gjelder kjøreegenskaper og kjøreglede... og mye kan tyde på at de nå er ved å nå dette målet langsomt, men sikkert. Audi A3 S3 har iallefall blitt mottat med store ovasjoner i konkurranse mot f.eks E87 130i. Prinsippet med en liten, effektiv og høytytende firesylindret motor (265 HK) i kombinasjon med grunnleggende gode kjøregenskaper i et relativt lett chassis betaler seg... og på mange måter har Audi stålet BMW´s sko, mens BMW har vært mest opptatt med flammedesign og SUV traktorer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToreG Skrevet August 30, 2007 Share Skrevet August 30, 2007 uansett...så lenge BMW har såpass gode kjøreegenskaper som de har, og så ekstremt mye bedre utseende enn en Audi, så er det fortsatt ingen tvil om at det går lenge før jeg konverterer til Audi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet August 30, 2007 Share Skrevet August 30, 2007 Enig med [space]. Liker faktisk Mercen best utseendemessig i denne klassen. 3-serien har ennå ikke nådd mitt hjerte, og vil nok aldri gjøre det, desverre. Den nye A4 er ikke akkurat noen revolusjon. Men den har sikkert blitt en bedre bil på veien. Som Fredrik sier, og jeg selv har sagt før, Audi er gode biler å kjøre. Ikke like kontante som BMW, men de leverer god komfort og høy kvalitetsfølelse med et helt greit utseende, til en fornuftig pris. Lettkjørte biler, som føles trygge på vinterveier. Thats the facts! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.R.Melum Skrevet August 30, 2007 Share Skrevet August 30, 2007 Fredrik: Enig i at Audi har blitt en seriøs utfordrer til BMW når det gjelder kjøreegenskaper og sportslighet, men så lenge de benytter frambena til å trekke rumpa etter seg, blir de ingen verdig konkurrent når det kommer til ren fahrfreude. Quattro derimot....! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 30, 2007 Share Skrevet August 30, 2007 Fredrik: Enig i at Audi har blitt en seriøs utfordrer til BMW når det gjelder kjøreegenskaper og sportslighet, men så lenge de benytter frambena til å trekke rumpa etter seg, blir de ingen verdig konkurrent når det kommer til ren fahrfreude. Quattro derimot....! I følge den samme Bernd Pischetsrieder var/er Audi´s planer å legge om til primært bakhjulsdrift med Quattro som en mer kostbar option. Tidligere var jo Audi kjent for at deres rekkefemmere var langsliggende... noe som er en teknisk og økonomisk betingelse hvis en bil først og fremst skal være bakhjulsdrevet. Audi har erfaringen og jeg tror derfor at det kun er et tidsspørsmål før Audi også kan slenge med rumpa... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.R.Melum Skrevet August 30, 2007 Share Skrevet August 30, 2007 Fredrik: Dette høres interessant ut. Men det som kanskje blir enda mer interessant er hvilken strategi BMW da velger i fremtiden hvis Audi eventuelt kommer mer inn i kundegruppa til BMW... hmm... Audi S3/RS3 med bakhjulsdrift hadde jo blitt en artig liten sak! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet August 30, 2007 Share Skrevet August 30, 2007 Skywalley, Audi er vel neppe i kundegruppen til BMW? Jeg forstår hva du mener, men formuleringen din var litt morsom Men hvorfor skulle BMW skifte strategi? Og hva er strategien deres i dag? Jeg tviler på at hvilke hjul som driver bilen har så mye å si for kundenes valg av premiumbil. Isåfall er det 4WD som er avgjørende. Og jeg er fortsatt tvilende til at Audi skal bli fullstendig bakhjulsdrevet. En mer aktuell, og kanskje bedre løsning, er det vi ser på R8 - Quattro, med maksimalt 38% til fremhjulene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.R.Melum Skrevet August 30, 2007 Share Skrevet August 30, 2007 Skywalley, Audi er vel neppe i kundegruppen til BMW? Jeg forstår hva du mener, men formuleringen din var litt morsom Men hvorfor skulle BMW skifte strategi? Og hva er strategien deres i dag?Jeg tviler på at hvilke hjul som driver bilen har så mye å si for kundenes valg av premiumbil. Isåfall er det 4WD som er avgjørende. Og jeg er fortsatt tvilende til at Audi skal bli fullstendig bakhjulsdrevet. En mer aktuell, og kanskje bedre løsning, er det vi ser på R8 - Quattro, med maksimalt 38% til fremhjulene. ser nå at den formuleringen ble litt feil ja! Hehe... bra du skjønte hva jeg ville frem til. Det jeg ville få frem er at hvis Audi en gang i fremtiden blir bakhjulsdrevet, så kan det hende at BMW mister noen av sine kunder til fordel for Audi. Da vil vel sikkert BMW gjøre noe for å vinne disse tilbake, og det er dette som blir interessant å se. hmmm.... dette ble kanskje litt mye "om-hvis-når-preik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 30, 2007 Share Skrevet August 30, 2007 Personlig syns jeg nyere Audier er noe av det peneste som går på veiene. Skummelt pene faktisk. E90 har ikke sjanse i havet mot A4. E91 og E92 har heldigvis litt mer å stille med, men allikevel, Audi er dritflinke på design! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet August 30, 2007 Share Skrevet August 30, 2007 Den nye Audien ser virkelig bra ut, men de frontlyktene ser jo ikke ut! Hva skjer med masse "bling-bling" dioder i front? Uansett ser den bra ut generelt. De har til og med klart å få den ned i passelig høyde (les: hjul og hjulbuer i pen forening) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 30, 2007 Share Skrevet August 30, 2007 Den nye Audien ser virkelig bra ut, men de frontlyktene ser jo ikke ut! Hva skjer med masse "bling-bling" dioder i front? Har du sett disse diodelyktene på veien? På baklykter har du helt sikkert sett det - der er det pent, men foran er det helt rått! Helt nye Audi TT har disse - det er bare drittøft! Helt på nivå med angel eyes da BMW kom med det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet August 30, 2007 Share Skrevet August 30, 2007 Synes nye A4 er ganske vellykket, bortsett fra fronten. Ikke akkurat banebrytende resterende heller, men grei(A4 liksom ) Helt klart penest bakfra. Likte ikke fronten, og spesielt den julebelysningen de har slengt paa bak lykteglassene. En A5 3.0tdi er trolig den forste Audi jeg har snudd meg etter paa gaten. Det skjedde forrige uke. Audi virker aa ha tatt lite sjanser med design, og jeg snudde meg ihvertfall ikke etter en Audi, inntill da. De har liksom aldri vekt oppsikt. Selv soskenbarnet til fruens RS2 ser skrekkelig anonym ut. Litt vell asiatisk kompromi mener jeg, eller hvordan jeg naa skal ordlegge det. Tror ikke noen bor vare i tvil om at siste gen Audi kjorer bra. Men naa er jeg av den type som ikke er helt A4, og jeg synes 3serien er mye penere. Synes BMW har sprekere i design, og jeg er fult klar over at denne uttalelsen kan resultere i en uendelig diskusjon/kjeft(Bangle), det faar saa vare. Jeg har likt det designet fra dag 1. Om A4 skal kjore bedre enn 3serie, saa bor det virkelig vare bra. testet nylig 335d, og jeg sitter fortsatt men en slags knittring i kroppen etter dette. Betviler ikke at Audi ingeniorene kan vare i stand til det, men jeg holder fortsatt en knapp paa BMW. Beklager, men mangler noen norske bokstaver paa dette tastaturet. Skjonner meg sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet August 30, 2007 Share Skrevet August 30, 2007 Den nye Audien ser virkelig bra ut, men de frontlyktene ser jo ikke ut! Hva skjer med masse "bling-bling" dioder i front? Har du sett disse diodelyktene på veien? På baklykter har du helt sikkert sett det - der er det pent, men foran er det helt rått! Helt nye Audi TT har disse - det er bare drittøft! Helt på nivå med angel eyes da BMW kom med det! Kunne ikke sagt det bedre selv! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet August 30, 2007 Share Skrevet August 30, 2007 Bak kan de se bra ut (så lenge det ikke er som passat (!?!?) som har de to rundingen som ser ILLE ut), men selvfølgelig noen unntak. Har ikke sett disse lyktene på veien nei, men litt for mange skrekkeksempler med biler som har AE og så en del små "bling-bling" lys rundt om. Liker ikke dette. Mulig det ser bedre ut på veien enn på bildet, men foreløpig er jeg skeptisk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå