Gå til innhold

BMW City - en kommende småbil

Chriso
 Share

Anbefalte innlegg

Leste om den på AMS Sverige. BMWs modellrekke skal vist ingen ende ta! Slik går det når man må ha markedsandeler i hvert lille segment.

Sitat: "Enligt ryktet planerar BMW en riktig småbil, baserad på Mini-plattformen. Den ska heta BMW City och blir första äkta BMW med framhjulsdrift. Premiär 2010 enligt obekräftade uppgifter."

Link: http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=57617

BMW_City_schulte_big.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Merkelig kreasjon og bmw med forhjulsstrekk er jeg ingen fan av :P

Men når det er sagt synes jeg faktisk den var skikkelig stilig, selv om den ikke appelerer helt til mitt bruk!

Den ferdige bilen blir nok trolig totalt annerledes uansett, om den i det hele tatt kommer i produksjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve konseptet virker absolut interessant... spesielt når vi også vet at "downsizing" er den aktuelle trenden når det gjelder biler på kontinentet. Mini har jo solgt over alle forventninger og de franske produsentene PSA og Renault gjør det også meget bra med de små modellene... ja til og med Fiat selger godt når det gjelder de minste modellene. Når bilene blir så små som Mini eller til og med mindre er det ikke hensiktsmessig med bakhjulstrekk. Det tar for mye interiørplass og produksjonskostnadene blir også for høye pr. produserte bil. Kult design på Citymodellen, men det ser jo ut som om den står på 265/30-19 felger /dekk eller noe tilsvarende... og akkurat det tror jeg ikke blir tilfellet... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu jeg ser litt nermere på bilen, så ser man tydeligt at det er samme designer på City som på CS Consept bilen.

Fine linjer

Bare for å ha det klart, dette er absolutt ingenting som BMW har laget/tegnet. Dette er bare noen greier som en person har mekka i PS eller noe, klipp og lim rett fra CS conceptet :wink:

Grunnen til at de bruker nettopp den bilen som utgangspunkt, er at CS viser hvilken designfilosofi BMW kommer til å gå i retning av i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare en 1-serie som er høvla litt bak og satt på en Concept CS-front.

Nydelig bil uansett, er fan av 1-serien men syns den ser litt spinkel ut foran. Det gjør den ikke når Concept CS-fronten kommer på.

Synd hvis det blir framhjulstrekk. Håper ikke BMW blir kjerring og gubbebiler, slik som de fleste RWD-biler ble når de gikk over til FWD på 80-tallet.

Synes at BMW heller burde hatt kun x-drive på den, hvis det er så om og gjøre at den skal trekke framme.

BMW er vel det eneste bilmerket i dag som kun har RWD og 4WD. Synd hvis de skal gjøre om på dette, det må jeg virkelig si.

EDIT: Som ikke er superbiler som Lamborghini, Ferrari o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...