Gå til innhold

Farlige kinesiske dekk

Kjell Z3
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan bare bekrefte at Wanli er noe dritt ! Kjørte med det på gamle 190'n min. Det var som å kjøre på is hver gang det kom litt regn ! Litt for kjapt inn i en sving så var det først full understyring, så maks overstyring og spinning gjennom hele 3., 4. og 5. giret. ( hvis jeg ville ). Er morsomt hvis man vil leike seg, men latterlig skummelt alle andre ganger man er ute med bilen. Blir nok kvalitetsdekk på BMW'n ja !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt på Sonar SX-1 siden april nå, har kjørt ca 12.000 km på de, og er veldig fornøyd med egenskapene, men ser at bakdekka mine er blitt slitt endel, dog helt jevnt. Men de er nok nedslitt 50%. Betalte 700 pr dekk i 225/45/17

Sonar var med i testen, og det var en av de aller dårligste, du bare tror de er bra, prøv skikkelige dekk så slipper du å ha 13 meter lenger bremselengde enn andre med tilsvarende bil. Lurer på om det var Sonar som vannplanet i 69 km/t mens Pirelli planet rundt 90 km/t. Kaller du det egenskaper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt på Sonar SX-1 siden april nå, har kjørt ca 12.000 km på de, og er veldig fornøyd med egenskapene, men ser at bakdekka mine er blitt slitt endel, dog helt jevnt. Men de er nok nedslitt 50%. Betalte 700 pr dekk i 225/45/17

Sonar var med i testen, og det var en av de aller dårligste, du bare tror de er bra, prøv skikkelige dekk. Sonar har 8 meter lenger bremselengde enn Pirelli på våt veg,og det vannplaner i 69,9 km/t mens Pirelli planer i 89,7 km/t. Kaller du det egenskaper :?::?: ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber også i dekkbutikk og stort sett bør man styre unna kinadekk og den slags !

Men faktisk, som nevnt tidligere i tråden, sonar / nankang og ett "merke" til fører akkurat de samme mønstrene.. sx-1 og ns-I og ns-II. jeg vet at NS-II der får du faktisk mye dekk for penga! Samme med piggfrie vinterdekka til nankang, aldri hatt noen klager på de!

Selv kjører jeg med Triangle Budget i dimensjon 225/45/17 ! Vet det er høl i huet, men eneste jeg hadde råd til i det jeg fikk tak i felger . Og og kjøre på de på vått føre blir som å kjøre på løsnøen i februar...

Vi sponser også Kim Skedsmo som kjører en gul 180sx i drifting serien, og han er strålende fornøyd med trianglehjula :P

hehe.. så jah.. men man får hva man betaler for når det gjelder dekk.. eneste er nankang hvor du faktisk kan få litt mer enn man skulle trodd ;)

gå for conti/michelin/pirelli på personbil. men finnes igjen undermerker av de forskjellige kjente merkene.. conti har "barum" osv, micheling har "kleber" vet med sikkerhet at kleber holder i massevis på vanlige nyere personbiler om man er ute etter kvalitet og komfort. ikke vits å blakke seg helt om det ikke har noen nytte. bf goodrich / cooper på suv osv. michelin på sykler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå for conti/michelin/pirelli på personbil. men finnes igjen undermerker av de forskjellige kjente merkene.. conti har "barum" osv, micheling har "kleber" vet med sikkerhet at kleber holder i massevis på vanlige nyere personbiler om man er ute etter kvalitet og komfort. ikke vits å blakke seg helt om det ikke har noen nytte. bf goodrich / cooper på suv osv. michelin på sykler ;)

At de kjente merkeprodusentene har mindre kjente undermerker er faktisk et veldig godt poeng iom. at undermerkene ofte er relativt billige, men tildels veldig mye bedre enn billige Kinadekk. Det er typisk at undermerkene "arver" merkedekkenes mønster og kvaliteter etter et par år på markedet, men selv et par år gamle Michelindekk er gode dekk hvis de er nye i form av Kleber dekk i dag... :wink:

Et annet poeng er at man kan få tildels store rabatter på merkedekk hvis man kjøper nye sommerdekk i september/oktober og nye vinterdekk i april/mai... spesielt hvis man kjøper dekkene i de store dekkvarehusene på nettet (f.eks dekkonline.com).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At forskjellige dekk har samme mønster betyr langt i fra at de er like gode, gummiblandingen kan være annerledes og dekkets konstruksjon forøvrig.

Det er klart, men mitt eksempel kan mest karakteriseres som "badgeengineering"... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt innlegg var ment som svar til at Sonar fører samme mønster som enkelte andre som er bedre. Jeg tror ikke Conti og slike kvalitetsprodusenter ville ikke tillate at et underselskap som lager billigere utgaver av deres dekk produserte så dårlige dekk som Sonar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg byttet fikk jeg et merke som het "MATADOR" som visstnok skulle være det beste de kunne skaffe...

det hadde vunnet utrolig mange tester...

4 dekk kostet 7828,- inkl mva da:/

fikk pakkepris, men er veldig fornøyd med de, sitter som støpt på veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...