Gå til innhold

Privatleasing - en ny måte å finansiere en BMW


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Hmm, skal vi se...

Automatisk klimaanlegg

Sportsseter

Sportsratt med knapper

205/17" foran og 225/17" bak

Automatisk avblendbart speil

Parkeringssensor bak

Tåkelys

Midtarmlene

Cruise control

Regnsensor

Xenon

Bluetooth handsfree

Professional radio

USB

Mørke vinduer

Metallic lakk

-Og sikkert noe annet jeg ikke kommer på akkurat nå

I tillegg leaser jeg også vinterhjul og en servicepakke. Totalt kr 363.000

Edit: Jeg fant etter hvert ut at jeg kunne slenge på M-sport-pakken med 18"-felger for bare kr 70 ekstra pr mnd dersom jeg hadde tatt hvit farge på bilen. Da jeg fant ut dette var det selvfølgelig for sent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Beklageligvis ser man at leasing blir mer og mer vanlig i Oslo. Ser mange Citroen C1 (oftest røde) i trafikken, og disse var ikke-eksisterende på veiene før Citroen begynte med de hissige leasing-kampanjene sine i høst...Kjedelig at veiene blir fulle av slike fattigmannsbiler uten personlighet og med kort levetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklageligvis ser man at leasing blir mer og mer vanlig i Oslo. Ser mange Citroen C1 (oftest røde) i trafikken, og disse var ikke-eksisterende på veiene før Citroen begynte med de hissige leasing-kampanjene sine i høst...Kjedelig at veiene blir fulle av slike fattigmannsbiler uten personlighet og med kort levetid.

Danmark flommer praktisk talt over av slike biler og det værste er at folk ser ut til å være kjempefornøyde. Folk leaser crap, men bilene er billige å drifte. Dessverre så mister bruktbilmarkedet enhver substans samtidig. Nesten ingen tør å kjøpe fornuftige brukte biler pga. frykten for ytterligere prisfall. Ingen ønsker å ha en bil eldre enn 6-8 år når de kan lease en ny BMW E90/91 318d for relativt små penger. Du skal være viljefast i troen for å kjøre en fornuftig E46 i dagens Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danmark flommer praktisk talt over av slike biler og det værste er at folk ser ut til å være kjempefornøyde. Folk leaser crap, men bilene er billige å drifte. Dessverre så mister bruktbilmarkedet enhver substans samtidig. Nesten ingen tør å kjøpe fornuftige brukte biler pga. frykten for ytterligere prisfall. Ingen ønsker å ha en bil eldre enn 6-8 år når de kan lease en ny BMW E90/91 318d for relativt små penger. Du skal være viljefast i troen for å kjøre en fornuftig E46 i dagens Danmark.

Mtp hvordan bruktbilmarkedet har utviklet seg (som i ditt eksempel) og hvor hightech halvgamle/nye luksusbiler er (se F10-tråden på teknisk forum, jeg grøsser) og kostnadene dette medfører, så tror jeg at det i framtiden vil lønne seg å kjøre en bensinbil med manuell (spesiellt med rwd) - relativt simpelt og billig i drift. Når bilen blir gammel vil det bli lettere å selge pga det mest sannsynlige billige bilholdet den fører med seg.

F.eks: hva ville du kjøpt - en godt brukt E39 523i eller en 525tdsa? Jeg vet hva jeg hadde gått for...

Slik tror jeg det blir flere og flere som tenker i framtiden - i hvertfall her i Norge. Tviler på at diesel/automat-biler vil ha samme levetid og bruktverdi når de har kommet over den verste verdifall-kneika.

Selvfølgelig, dette er bare synsing, og jeg kan ta fullstendig feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem tilbyr leasing, og er det kun "A4"-biler man får leaset?

Kan jeg gå til Bavaria/Autozentrum/Stenshagen og si at jeg vil lease en BMW? Selvfølgelig som privatperson, ikke som firma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bmw.no skriver: Drømmer er til for å realiseres.

Leasing- og finansieringstilbud fra BMW Financial Services.

Utnytt BMWs erfaring og ekspertise for finansiering av en sertifisert BMW Premium Selection bruktbil. BMW Financial Services i Norge tilbyr attraktive finansieringsmodeller med avdragsbetaling som er tilpasset ditt budsjett. Vi kan også tilby en leasingavtale, der avtaleperiode, kjørelengde og leasingavdrag kan tilpasses individuelt. Våre BMW partnere gir deg gjerne mer informasjon.

http://www.bmw.no/no/no/insights/corpor ... ering.html

Jeg tror at det smarteste man kan gjøre i denne sammenhengen er å ta personlig kontakt med den nrmeste BMW forhandleren. Leasing handler allikevel stort sett om individuelle avtaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en arbeidskollega på jobb som leaser en 118d, vi snakket litt om dette, og fant ut at det faktisk er billigere å eie enn å lease.

Totalkostnaden er stor på leasing, og du får ikke akkurat så mange fordeler. Feks, han må betale service på samme måte som oss. Minuset, er at han må ta dette hos forhandler mens de som eier kan velge og vrake selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem tilbyr leasing, og er det kun "A4"-biler man får leaset?

Hos Bilia får du satt den opp akkurat slik som du vil ha den. De har hatt VM-kampanje med 1 % rente, men jeg vet ikke om den går ut denne eller neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Morsomt hvordan alle spyr ut svada om miljø, men samtidig synes leasing er fint. Leasing bidrar bare til hyppigere resirkulering av biler, og at forbrukssamfunnet bruker og kaster enda mer. Samtidig vil bilentusiasmen dø ut, sakte men sikkert. Økonomisk sett er det heller tvilsom butikk...

Vi er slaver av Kina - alle skal ha mest mulig til minst mulig, og utslippet skal skje i en annen verdensdel. Så lenge vi kan bruke opp trygdepengene i fred er alt rosenrødt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...