Gå til innhold

bugatti veyron!!+ Hva er Drømmebilen din??

mowz
 Share

Anbefalte innlegg

ok :D Ja det var jo også fine biler selv om de ikke var drømmebiler for meg, men porschen er jo ganske kul, men jeg liker de som er litt nyere.

Det gjør selvfølgelig jeg også, men gamle biler kan også være interessante hvis man kjenner litt til modellene og ikke minst historien bak modellene.

Mercedes-Benz W109 300SEL 6,3 ble f.eks utviklet av de den gangen unge ingeniørene Hans-Werner Aufrecht og Erhard Melcher... som noen få år senere etablerte AMG i byen Großaspach. AMG har sitt navn etter nettopp Aufrecht, Melcher og Großaspach. 300SEL 6,3 kom på markedet i 1968 og har en V8 motor på 6332 cm3 som med sportskit yter 300 HK ved 4000 rpm og 500 Nm ved 2800 rpm. Dette er nok til at bilen klarer 0-100 Km/t på 6,3 sekunder og har en topphastighet på 225 Km/t. Når man så vet at BMW´s mest kraftige modell i 1968 var E3/E9 med M30B25 motoren på 150 HK så forstår man hvor brutal 300SEL 6,3 var. Den er bl.a lett humoristisk omtalt som verdens første "M7"... 8)

Porsche 911 Carrera RS 2,7 kom på markedet i 1972 og har en boxersekser på 2687 cm3 som yter 210 HK ved 6300 rpm og 255 Nm ved 5100 rpm. Med en vekt på kun 960 Kg er den rimelig hurtig selv i dag... 0-100 Km/t går løs på 5,2 sekunder og topphastigheten er 245 Km/t. I 1972 var BMW´s hurtigste modell E9 3.0 CSL som klarer 0-100 Km/t på 7,5 sekunder og en topphastighet 215 Km/t. Originale RS 2,7 modeller er i dag et samlerobjekt av dimensjoner og som derfor selges for temmelige store beløp på internasjonale auksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja helt enig det er jo ikke bare bilen som gjør den til drømmebil, men kanskje at man har ett spesielt forhold til den eller et forhold til historien bak osv. Av gamle biler synes jeg kanskje at den fineste er GT40, Stor motor og så j***lig brei bak.

gt40nj5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BDC Skrevet: Søn Sep 09, 2007 11:33 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Aston Martin DBS

alltid synes AM har hatt fine biler men aldri så ekstremt råe bortsett fra en. og det er dbr9. mye lettere og 600 gamp. og for en lyd

http://video.google.com/videoplay?docid ... &plindex=0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja helt enig det er jo ikke bare bilen som gjør den til drømmebil, men kanskje at man har ett spesielt forhold til den eller et forhold til historien bak osv.

En film sier ofte mer enn tusen ord... det er utrolig å tenke på at 300SEL 6,3 er nesten like hurtig som en E36 M3... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe gikk jo greit den ja. :) men gynger jo bra...hehe får skikkelig båt følse. mye koster en sånn da, kan ikke være billig for en i ok stand. (for å se hvor mye du må vinne i lotto kontra meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe gikk jo greit den ja. :) men gynger jo bra...hehe får skikkelig båt følse. mye koster en sånn da, kan ikke være billig for en i ok stand. (for å se hvor mye du må vinne i lotto kontra meg)

Mercedes-Benz W109 300SEL 6,3 ble produsert i perioden 1968-71... en relativt begrenset periode med andre ord. De er imidlertid ikke spesielt dyre fordi de er kostbare å både restaurere og vedlikeholde. Nesten all mekanikk på bilen er pneumatisk drevet (lufttrykk)... fjæring, automatgear, vindusheiser, låser etc. og det er etter sigende et mareritt å reparere. Prisen i Tyskland varierer derfor fom. ca. 15000 Euro for restaureringsobjekter til 45-50000 Euro for nogenlunde fornuftige objekter. Topp eksemplarer koster 65-80000 Euro... altså ca. 600000 kroner.

Originale Porsche 911 Carrera RS 2,7 modeller koster derimot i området rundt ca. 250000 Euro... 1900000 kroner... og forblir nok en drøm... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja bare tenk på drømmen min på 440 000 £!! det er jo noe som 5.3 mill hvis kursen er rundt 12. Men det er vel derfor vi kaller det drømmebiler:) Det er jo det som er litt gøy med det og, å fantasere om noe som er helt spesielt for deg, som man antagligvis aldri får oppleve. Men glemte nesten og si topp BMW'er. Det må nesten være nye M5, gjerne touring. Eller en strøken og fin e34 M5 touring. Og nye M3, den er rå!! Ellers en fin e30 (noe jeg synes jeg har, siden en strøken ix er ganske sjeldent her til lands)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...