Sandersen Skrevet September 9, 2007 Share Skrevet September 9, 2007 Ja, har faktisk aldri sett en mtech2 cab live engang.. regner med at vi sees på et treff til våren da for du skal selvfølgelig ikke vinterkjøre den? Jeg henta min i hamburg, tokk ferja fra langesund te hirtshals å derifra til hamburg, tokk ikke lange tia heldigvis, gikk enkelt å greit. Universalspeil på biltema ja hørtes ikke dumt ut. For du får vell bare 1'er feil vist dem ikke funker ? hehe. Ang senk, jeg fikk ikke med tuv papirer men veit dem er tuv godkjente, hvor får jeg tak i tuv papirer nå da? veit bare at det er supersport, thats it, eksos fikk jeg med en masse papirer på at det var godkjent porsche eksos el no.. ang felg så sto det faktisk at de IKKE var godkjente på bilen trudde ikke de var så firkanta der nede? får vell låne meg noen rustene stålfelger jeg da.. som om de ikke skjønner det når jeg kommer Mange km er din gått? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øystein E30 M3 Skrevet September 9, 2007 Forfatter Share Skrevet September 9, 2007 Ja, har faktisk aldri sett en mtech2 cab live engang.. regner med at vi sees på et treff til våren da for du skal selvfølgelig ikke vinterkjøre den? Jeg henta min i hamburg, tokk ferja fra langesund te hirtshals å derifra til hamburg, tokk ikke lange tia heldigvis, gikk enkelt å greit. Universalspeil på biltema ja hørtes ikke dumt ut. For du får vell bare 1'er feil vist dem ikke funker ? hehe. Ang senk, jeg fikk ikke med tuv papirer men veit dem er tuv godkjente, hvor får jeg tak i tuv papirer nå da? veit bare at det er supersport, thats it, eksos fikk jeg med en masse papirer på at det var godkjent porsche eksos el no.. ang felg så sto det faktisk at de IKKE var godkjente på bilen trudde ikke de var så firkanta der nede? får vell låne meg noen rustene stålfelger jeg da.. som om de ikke skjønner det når jeg kommer Mange km er din gått? Ble ikke så mye kjøring på deg da? Jeg er ganske lei av bilkjøring nå men på tirsdag skal jeg til bodø med broderen å hente en E30 til han! Nye 1400km Skal selvsagt ikke bruke bilen i vinter Vet ikke om jeg skal registrere den i år en gang! bor på en liten plass så den kan alltids luftes i ny og ne for det At jeg blir å se på treff kan du være sikker på! Jeg er ikke sikker på hvor du skaffer slike tuv papir.. Er noe drit det der! Håper det er godt nok at de var godkjennt der nede!! Greit å ha det godkjennt i vognkortet..her hjemme er de bare mer og mer opphengt i slike ting! Bøtene henger løst! Den er gått 172.000km. Er ikke så gale det på en 17år gammel bil! Stemmer kanskje også da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet September 9, 2007 Share Skrevet September 9, 2007 Gratulerer så mye! den så virkelig pen ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik K Skrevet September 9, 2007 Share Skrevet September 9, 2007 Utrolig flott bil! Grattis! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet September 9, 2007 Share Skrevet September 9, 2007 Vell ble faktisk ikke noe kjøring på meg i det hele tatt (nesten) siden jeg enda har 4mndr igjen føre jeg får lappen tilbake, skal si det klør godt i fingra du! Men har selvfølgelig fått testa den et par turer med en uskyldig L i bakruta å dæven døtte, kontrast i forhold til b20. Jeg har enda ikke registrert min bil, kun momsa den inn. Men tror jeg snart må vise den for å få summen ellers tror jeg de tar full sjekk! mener de kun tar en rask sjekk (chassienr etc) vist du visern innenfor en viss tid. Noen som kan bekrefte dette? Nei den km standen er absolutt ikke galen de er nokk litt mer forsiktig med å skru på km stand der nede da det er høyst forbudt å straffene for det er høye. Ellers planene for gliset da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 9, 2007 Share Skrevet September 9, 2007 Er det lov å kjøre med rød L når du har mista lappen da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet September 10, 2007 Share Skrevet September 10, 2007 Nei men har fremdeles beviset for rett til øvelsekjøring, så lenge jeg viser det så er nokk kjansen for at de sjekker videre minimal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet September 10, 2007 Share Skrevet September 10, 2007 Nei den km standen er absolutt ikke galen de er nokk litt mer forsiktig med å skru på km stand der nede da det er høyst forbudt å straffene for det er høye. Hvor har du det fra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Skrevet September 10, 2007 Share Skrevet September 10, 2007 Cool car Øystein. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andycam Skrevet September 10, 2007 Share Skrevet September 10, 2007 Grattis med flott bil. Mener det skal være nok at det er godkjent i tyskland for å få det i vognkortet. Men jeg vil uansett anbefale deg å dra til Voss eller Førde for å godkjenne den. Der er de ikke så pirkete på tulleting som i Fyllingsdalen. Jeg godkjente mine senkefjærer der nylig og det tok 10 minutter. Helt greit, men så kom det to mann og begynnte å lyse på felgene mine. Orginale 17" M68 felger som jo er ganske vanlige. 45 minutter brukte de på å godkjenne orginalfelgene på bilen. Masse spørsmål og greier.. men nå står de i vognkortet...djeez.. Hadde bare bestillt "time" for å få godkjent fjærene. Dette er bare et av mange eksempler på Biltilsynet i dalen, så unngå dem om du kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet September 10, 2007 Share Skrevet September 10, 2007 Nei den km standen er absolutt ikke galen de er nokk litt mer forsiktig med å skru på km stand der nede da det er høyst forbudt å straffene for det er høye. Hvor har du det fra? nei du det husker jeg faktisk ikke når jeg tenker meg om.. Men jeg husker at jeg leste det fra en troverdig kilde et sted når jeg importerte bil i sommer. For var i sammenheng med at det ikke var mange åra siden dette ble forbudt i norge å ble ansett som dokument forfalsking, men at tyskland hadde hatt dette lengre å at straffene var mye høyere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øystein E30 M3 Skrevet September 10, 2007 Forfatter Share Skrevet September 10, 2007 Grattis med flott bil. Mener det skal være nok at det er godkjent i tyskland for å få det i vognkortet. Men jeg vil uansett anbefale deg å dra til Voss eller Førde for å godkjenne den. Der er de ikke så pirkete på tulleting som i Fyllingsdalen. Jeg godkjente mine senkefjærer der nylig og det tok 10 minutter. Helt greit, men så kom det to mann og begynnte å lyse på felgene mine. Orginale 17" M68 felger som jo er ganske vanlige. 45 minutter brukte de på å godkjenne orginalfelgene på bilen. Masse spørsmål og greier.. men nå står de i vognkortet...djeez.. Hadde bare bestillt "time" for å få godkjent fjærene. Dette er bare et av mange eksempler på Biltilsynet i dalen, så unngå dem om du kan. Takker Jeg var i fyllingsdalen når jeg viste E30 M3en og da var det ingen problem.. Var en ny en der,ca35år! Eneste var blinklysa.. Hadde blitt overrasket viss de fant noe på den bilen, var jo dønn lik som når den forlot fabrikken i 1990! Men jeg har hørt flere ganger at de er litt vansklige i fyllingsdalen. Tror jeg kommer til å vise den i odda eller stord. Vet ikke hvordan de er der men det er nermest der jeg bor nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øystein E30 M3 Skrevet September 10, 2007 Forfatter Share Skrevet September 10, 2007 Cool car Øystein. Takker og bukker Ikke så fin som caben din da men! Lenge siden sist nå.. Har vært uten Bmw i hele sommer så jeg har ikke vært så aktiv på treff osv. Ser du noe til M3en "min" da ? Angrer som f.. på at jeg solgte den! Din er vell like fin som alltid ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet September 10, 2007 Share Skrevet September 10, 2007 Nei den km standen er absolutt ikke galen de er nokk litt mer forsiktig med å skru på km stand der nede da det er høyst forbudt å straffene for det er høye. Hvor har du det fra? nei du det husker jeg faktisk ikke når jeg tenker meg om.. Men jeg husker at jeg leste det fra en troverdig kilde et sted når jeg importerte bil i sommer. For var i sammenheng med at det ikke var mange åra siden dette ble forbudt i norge å ble ansett som dokument forfalsking, men at tyskland hadde hatt dette lengre å at straffene var mye høyere. Mulig det finnes en lov om dette, men i praksis så stemmer ikke dette iallefall. Så om du tror at kilometerstanden stemmer på alle bilene i Tyskland så er du i beste fall naiv. Kan garantere deg så mye at finner du en eldre bil med lav kilometerstand og den er helt blottet for servicehistorikk, så er det ugler i mosen i minst 50% av tilfellene. Og nå er jeg nok alt for forsiktig. Men heldigvis, det finnest perler der alt stemmer enda også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øystein E30 M3 Skrevet September 10, 2007 Forfatter Share Skrevet September 10, 2007 Ja jeg er redd for at det Espen M33 sier er helt korekt! Det er MYE snusk ute å går i tyskland! Uheldigvis Men jeg personlig ser ikke så alt for mye på kmstand! Bilens stand i en helhet er det som avgjør om jeg kjøper eller ikke! Men når du ser 20år gammle biler uten historikk som er kjørt 100.000km så er det god grunn til å bli skeptisk! Men uansett hvordan folk vrir og vender på det så ville jeg før hatt en bil som er gått 200.000km i tyskland enn en som er gått 100.000km på disse møkka veiene i norge.. Så langt har jeg ingen grunn til å tvile på km.standen på min..10.000km i året på snitt på en cab er ikke urealistisk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå