Fredrik Skrevet September 26, 2007 Share Skrevet September 26, 2007 Sikkerhetsmessig er det vel ikke mye tvil at uansett hvor mange stjerner en bil får i en kollisjonstest så har størrelse og vekt svært mye å si for utfallet av en virkelig kollisjon (derfor poengsummene i testene ikke kan sammenlignes) ettersom de fleste alvorlige ulykker skjer når to eller flere kjøretøy treffer hverandre, og da vil nok ungene sitter tryggere i en Blazer enn i Modusen den traff front mot front. Men Blazeren gir kun et bedre resultat i relativ forstand fordi den er tyngre og er høyere enn Renault Modus og de fleste andre biler. Hvis en Blazer er så uheldig å kollidere med en annen Blazer eller en tilsvarende stor bil vil resultatet trolig være særdeles lite tilfredstillende. Hvis en Modus kolliderer med en annen Modus eller en annen middelstor bil vil resultatet trolig være tilfredstillende. Når "alle" kjører rundt i en tung SUV (som i USA) er man like langt... eller faktisk i en betydelig mindre heldig situasjon fordi kollisjonene dermed utløser betydelig mer energi og dermed er signifikant mer ødeleggende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet September 26, 2007 Share Skrevet September 26, 2007 Lexus har definitivt en konkurrent til E90, A4 og C-klasse med IS (250 og 220d), en bil jeg synes fremstår som en klasse opp i forhold først og fremst av den grunnen at du ikke får noe billig enkelt utstyrt folkeutgave av den som "alle andre" har. -Spesielt før du fikk den med diesel, men fortsatt er den ihvertfall et skjeldent syn på veien. Har prøvd IS250 med alt tilgjengelig utstyr og synes det var en svært god bil, et sted mellom BMW og Mercedes som det sies i mange tester. (Har også prøvd GS450h, tilsvarende BMW 540i, og miljøteknologi kan definitivt være gøy!). Jeg har bare prøvd is250, men jeg sitter virkelig med en helt annen opplevelse. Den nådde ikke BMW, Audi eller Mercedes til knærne engang. Spesielt interiøret var en gedigen nedtur, skikkelig billig plast hvor mye godt kunne sittet i en Yaris for min del. Kjøreegneskapene var ok, men LANGT ifra det E90 leverer. Mercedes holder også bedre komfort, for jeg synes ikke en myk bil er ensbetydene med komfort. Bilen virket rett og slett litt nervøs, spesielt på dårlig vei. Var godt med telehiv der, og bilen hadde ikke tenkt seg samme vei da den kom ut av dumpen som jeg hadde satt den til da vi gikk ned. Må bli litt creepy i svinger og noe fart Jeg mener den ikke ligger mellom BMW og Mercedes, men heller endt opp i ett mindre velykket hybridforsøk ved å ta 70% av Mercedes egenskapene og mikse med 70%BMW for så å tro at dette blir 140%. Blir ikke 100% av å blande 40 med 60% sprit heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet Oktober 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Fytti h****** for en rå lyd i M3'n!! :) Fikk frysninger i hele kroppen! Når vi er inne på rå lyd, noe som AMS tydeligvis er flinke til å få frem, så vil jeg tipse om denne videosnutten. Ferrari 430 Scuderia, pure racing! Lyd er noe Ferrari virkelig kan! http://www.automotorsport.se/tv/?m=11578 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowz Skrevet Oktober 25, 2007 Share Skrevet Oktober 25, 2007 hehe, rått! digger når det er noen nye fete videoer med kule biler og rå lyd! Bra videoer på den siden der, får litt mer inntrykk av bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå