Mikael Skrevet September 13, 2007 Skrevet September 13, 2007 Først var den på orange, og det har den vært en stund. så begynte temp.måleren å gå fra normalt og helt ned, og opp igjen. Ikke at temperaturen synker, men at måleren gikk opp og ned. Så kom lampen på første røde lyset. Hva skal jeg gjøre? Mulig at det er et teit spørsmål, men jeg har jo aldri hatt BMW før
Haug530D Skrevet September 13, 2007 Skrevet September 13, 2007 hvis du ikke har tenkt å levere bilen inn på service så er det noen punkt i diagnose kontakten som du kan kortslutte med en prøvelampe, husker desverre ikke sånn i farten hvilke to det var, det med temp måleren vet jeg ikke hva kommer av.
superbmw Skrevet September 13, 2007 Skrevet September 13, 2007 Vet ikke om dette fungerer på E28, men det fungerer op E30 http://www.bmwe30.net/cgi-bin/datacgi/d ... Section=02
rolfi88 Skrevet September 13, 2007 Skrevet September 13, 2007 heisann. for å nullstille diagnosetelleren så finnes det ett verktøy til dette det koster ca 400kr og kan bli kjøpt over nett der de selger bmw spesialverktøy.. problemet med instumentpanelet til e28 er at det ofte kan bli kortslutta kretser, har samme problem med min temp måler. dette skyldes nok at det elektriske har blitt så gammelt at det ikke tåler stort mye. det er svaret jeg fikk på bavaria når jeg var å spurte om dette. mvh rolf erik
Mikael Skrevet September 21, 2007 Forfatter Skrevet September 21, 2007 heisann. for å nullstille diagnosetelleren så finnes det ett verktøy til dette det koster ca 400kr og kan bli kjøpt over nett der de selger bmw spesialverktøy.. mvh rolf erik Hvor får man kjøpt dette verktøyet? prøvde det med å sette prøvelampene mellom to av de anviste punktene på kontakten, men lysene var bare grønne en stund...
rolfi Skrevet September 22, 2007 Skrevet September 22, 2007 heisann. for å nullstille diagnosetelleren så finnes det ett verktøy til dette det koster ca 400kr og kan bli kjøpt over nett der de selger bmw spesialverktøy.. mvh rolf erik Hvor får man kjøpt dette verktøyet? prøvde det med å sette prøvelampene mellom to av de anviste punktene på kontakten, men lysene var bare grønne en stund... Sånn er det på min og. De blir fine og grønne litt, så blir de røde igjen. Det er visstnok det drit-dyre kortet baki der som har klikka. Blinker det litt i de røde lysa også kanskje? Jeg lodda inn nye batterier også, uten at det hjalp i noen særlig grad.
Mikael Skrevet September 22, 2007 Forfatter Skrevet September 22, 2007 Nei, blinker ikke i de røde lysa..
Morty999 Skrevet September 22, 2007 Skrevet September 22, 2007 min var også slik att jeg nullstillte den så blei de grønne helt til jeg skrudde av tenninga i mer enn 5 min.. så var det rødt igjen.. jeg demonterte hele sjiten og så att det var masse irr osv ved batteriene.. så ejg tok likeså godt ett annet jeg hadde og bare flytta over turtellern og speedoen (260km/t) over i ett annet jeg hadde.. og da funka det fint.. og det funker ennå..
rolfi88 Skrevet Oktober 7, 2007 Skrevet Oktober 7, 2007 jeg husker ikke den siden i huet desverre.. men det du kan gjøre er å koble av batteriet og la bilen stå noen dager... for service telleren går på elektronisk minne. og reserve batteriet dets varer bare noen dager.. når det går tomt så nullstilles telleren.. har gjort det noen ganger med min siden jeg ikke har dette utstyret jeg heller.. funker glimrende d.
Allez Skrevet Oktober 8, 2007 Skrevet Oktober 8, 2007 heisann. for å nullstille diagnosetelleren så finnes det ett verktøy til dette det koster ca 400kr og kan bli kjøpt over nett der de selger bmw spesialverktøy.. mvh rolf erik Hvor får man kjøpt dette verktøyet? prøvde det med å sette prøvelampene mellom to av de anviste punktene på kontakten, men lysene var bare grønne en stund... de er somregel batteria i si-korte som har tatt kvelden som gjere dette. koster 90dkk på koed:D
greven666 Skrevet November 28, 2007 Skrevet November 28, 2007 http://norway.schmiedmann.com/ her selger di nullstiller
Evopower Skrevet November 28, 2007 Skrevet November 28, 2007 Eller du kan bare ta en ledning mellom pol 1 og 7 på kontakten i motorrommet. Ha tenninga på i mer enn 15 sekunder til service indikatoren lyser grønt igjen. Det er veldig vanlig E28 problem med at det av og til ikke går an å nullstille indikatoren, temp.måleren spretter opp og ned som du sier. Også at speedometeret og turteller kutter ut. Da er det batteriene bak på panelet som må byttes ut ved å lodde dem av og på. Dette er litt jobb. Du kan få tak i fra en delebil, men holder ikke stort lenger før det begynner å tulle også. Alle E28 jeg har hatt har hatt dette problemet desverre!
Bonden Skrevet November 28, 2007 Skrevet November 28, 2007 Noen av di såkalte spesialverktøy til nullstilling, er kun en dyr prøvelampe.
Mikael Skrevet November 29, 2007 Forfatter Skrevet November 29, 2007 Eller du kan bare ta en ledning mellom pol 1 og 7 på kontakten i motorrommet. Ha tenninga på i mer enn 15 sekunder til service indikatoren lyser grønt igjen.Det er veldig vanlig E28 problem med at det av og til ikke går an å nullstille indikatoren, temp.måleren spretter opp og ned som du sier. Også at speedometeret og turteller kutter ut. Da er det batteriene bak på panelet som må byttes ut ved å lodde dem av og på. Dette er litt jobb. Du kan få tak i fra en delebil, men holder ikke stort lenger før det begynner å tulle også. Alle E28 jeg har hatt har hatt dette problemet desverre! Har jo et speedometer liggende da. hvor sitter disse batteriene da?
Morty999 Skrevet November 29, 2007 Skrevet November 29, 2007 sitter midt bak bensinnåla og temp nåla.. på printkortet.. fort gjort å lodde ut og inn nye.. gjorde dette på min selv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå