Gå til innhold

E28 Service intervall-indikatoren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først var den på orange, og det har den vært en stund. så begynte temp.måleren å gå fra normalt og helt ned, og opp igjen. Ikke at temperaturen synker, men at måleren gikk opp og ned.

Så kom lampen på første røde lyset. Hva skal jeg gjøre?

Mulig at det er et teit spørsmål, men jeg har jo aldri hatt BMW før :lol:

Skrevet

hvis du ikke har tenkt å levere bilen inn på service så er det noen punkt i diagnose kontakten som du kan kortslutte med en prøvelampe, husker desverre ikke sånn i farten hvilke to det var, det med temp måleren vet jeg ikke hva kommer av.

Skrevet

heisann. for å nullstille diagnosetelleren så finnes det ett verktøy til dette det koster ca 400kr og kan bli kjøpt over nett der de selger bmw spesialverktøy.. problemet med instumentpanelet til e28 er at det ofte kan bli kortslutta kretser, har samme problem med min temp måler. dette skyldes nok at det elektriske har blitt så gammelt at det ikke tåler stort mye.

det er svaret jeg fikk på bavaria når jeg var å spurte om dette.

mvh rolf erik :wink:

Skrevet
heisann. for å nullstille diagnosetelleren så finnes det ett verktøy til dette det koster ca 400kr og kan bli kjøpt over nett der de selger bmw spesialverktøy.. mvh rolf erik :wink:

Hvor får man kjøpt dette verktøyet? prøvde det med å sette prøvelampene mellom to av de anviste punktene på kontakten, men lysene var bare grønne en stund...

Skrevet
heisann. for å nullstille diagnosetelleren så finnes det ett verktøy til dette det koster ca 400kr og kan bli kjøpt over nett der de selger bmw spesialverktøy.. mvh rolf erik :wink:

Hvor får man kjøpt dette verktøyet? prøvde det med å sette prøvelampene mellom to av de anviste punktene på kontakten, men lysene var bare grønne en stund...

Sånn er det på min og. De blir fine og grønne litt, så blir de røde igjen.

Det er visstnok det drit-dyre kortet baki der som har klikka.

Blinker det litt i de røde lysa også kanskje?

Jeg lodda inn nye batterier også, uten at det hjalp i noen særlig grad.

Skrevet

min var også slik att jeg nullstillte den så blei de grønne helt til jeg skrudde av tenninga i mer enn 5 min.. så var det rødt igjen.. :(

jeg demonterte hele sjiten og så att det var masse irr osv ved batteriene.. så ejg tok likeså godt ett annet jeg hadde og bare flytta over turtellern og speedoen (260km/t) over i ett annet jeg hadde.. og da funka det fint.. og det funker ennå.. ;)

• 2 weeks later...
Skrevet

jeg husker ikke den siden i huet desverre.. men det du kan gjøre er å koble av batteriet og la bilen stå noen dager... for service telleren går på elektronisk minne. og reserve batteriet dets varer bare noen dager.. når det går tomt så nullstilles telleren.. har gjort det noen ganger med min siden jeg ikke har dette utstyret jeg heller.. funker glimrende d.

Skrevet

de er somregel batteria i si-korte som har tatt kvelden som gjere dette.

koster 90dkk på koed:D

• 1 month later...
Skrevet

Eller du kan bare ta en ledning mellom pol 1 og 7 på kontakten i motorrommet. Ha tenninga på i mer enn 15 sekunder til service indikatoren lyser grønt igjen.

Det er veldig vanlig E28 problem med at det av og til ikke går an å nullstille indikatoren, temp.måleren spretter opp og ned som du sier. Også at speedometeret og turteller kutter ut.

Da er det batteriene bak på panelet som må byttes ut ved å lodde dem av og på. Dette er litt jobb. Du kan få tak i fra en delebil, men holder ikke stort lenger før det begynner å tulle også. Alle E28 jeg har hatt har hatt dette problemet desverre!

Skrevet
Eller du kan bare ta en ledning mellom pol 1 og 7 på kontakten i motorrommet. Ha tenninga på i mer enn 15 sekunder til service indikatoren lyser grønt igjen.

Det er veldig vanlig E28 problem med at det av og til ikke går an å nullstille indikatoren, temp.måleren spretter opp og ned som du sier. Også at speedometeret og turteller kutter ut.

Da er det batteriene bak på panelet som må byttes ut ved å lodde dem av og på. Dette er litt jobb. Du kan få tak i fra en delebil, men holder ikke stort lenger før det begynner å tulle også. Alle E28 jeg har hatt har hatt dette problemet desverre!

Har jo et speedometer liggende da.

hvor sitter disse batteriene da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...