Gå til innhold

rustgarantien til BMW suger

02dag
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for mange fine svar.

Jeg er ikke sjokkert over at metall ruster. Det jeg er sjokkert over er at BMW vet at panser og et par andre steder er rustfeller, uten å vedkjenne seg sitt ansvar og gjøre noe med det.

BMW har den laveste rustgarantien av alle, latterlig lav faktisk. På 6 år så rekker jo ikke bart metall engang å ruste tvers igjennom.

Spør du meg så skulle all verdens BMW-klubber kjørt BMW på dette, slik at de forandret sin praksis.

Om la oss si 5 år så er E46 begynt å bli såpass gammel at omtrent alle har begynt å ruste. Da vil BMW få et seriøst dårlig rykte, og faktisk ende opp som Mercedes. De bilene er det jo ingen som vil kjøpe lenger.

Nå tror jeg du er inne på noe ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange fine svar.

Jeg er ikke sjokkert over at metall ruster. Det jeg er sjokkert over er at BMW vet at panser og et par andre steder er rustfeller, uten å vedkjenne seg sitt ansvar og gjøre noe med det.

BMW har den laveste rustgarantien av alle, latterlig lav faktisk. På 6 år så rekker jo ikke bart metall engang å ruste tvers igjennom.

Spør du meg så skulle all verdens BMW-klubber kjørt BMW på dette, slik at de forandret sin praksis.

Om la oss si 5 år så er E46 begynt å bli såpass gammel at omtrent alle har begynt å ruste. Da vil BMW få et seriøst dårlig rykte, og faktisk ende opp som Mercedes. De bilene er det jo ingen som vil kjøpe lenger.

Dette er en meget god idé og absolut noe de offisielle merkeklubbene burde befatte seg med. Det er imidlertid ikke helt korrekt at ingen kjøper Mercedes-Benz lenger... de selger faktisk bedre enn BMW gjør i mange markeder. Det var spesielt modellene W140 [s-klasse 1991-98] og W210 [E-klasse 1996-02] som var plaget av mye og alvorlig rust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med mercedes var jo litt satt på spissen, men jeg vil ihvertfall aldri kjøpt en 96-02 E-modell.

Jeg har sendt et brev til BMW-klubben, men jeg har liten tro på at de kan hjelpe meg med dette. For meg fremstår bmw-klubben som lite annet enn en gjeng som synes at et bilmerke er kult og så arrangerer de et treff i ny og ne. Thats it!

Men det kan jo hende at jeg tar feil. Men har lite håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg fremstår bmw-klubben som lite annet enn en gjeng som synes at et bilmerke er kult og så arrangerer de et treff i ny og ne. Thats it!

Men det kan jo hende at jeg tar feil. Men har lite håp.

Synd med ditt rustproblem. Men ville du fått noe mer hjelp fra Audi, Opel eller Ford klubben f.eks? Har absolutt ikke noe inntrykk at noen av de klubbene er mindre patriotiske eller at de gjør så mye mer for sine medlemmer enn ett å annet treff i ny & ne :roll: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ville du fått noe mer hjelp fra Audi, Opel eller Ford klubben f.eks?

Nei det er sikkert ikke noe bedre der, men nå har jeg jo en BMW da.

Det hadde vært ønskelig om BMW-klubben hadde begynt å presse BMW til å gjøre ting som medlemsmassen kan dra positivt nytte av. Vi er jo en ganske stor og ressursterk gruppe, som jeg tror ville blitt hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme dritten på min e39 2000, oppdaget rust 6 år og 8 mnd. Kontaktet først lokale merkeverksted og ble henvist til BMW norge. De var fullstendig avvisende og påpekte at 6 år allerede var "goodwill" pga garantien sier gjennomrusting, noe som er en idiotisk garanti da det skal mye til å oppnå dette.

De burde iallfall opplyse om at enkelte modeller ikke tåler å være utendørs i Norge.

Er ganske misfornøyd med BMW nå og vil nok ikke kjøpe fler. (dette er min tredje på 14 år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...