Kevin=) Skrevet September 20, 2007 Share Skrevet September 20, 2007 Noen som har noen erfaringer med disse bilene? Blir mellom 2000 og 2004 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet September 20, 2007 Share Skrevet September 20, 2007 Liten erfaring utover noen timer bak rattet, men har da kjørt dem begge. Fine biler med fine detaljer (med unntak av all plasten i midtkonsollen). Liker forøvrig utseendet på X-typen bedre enn S-typen som for meg blir i overkant nostalgisk i utseendet. Kunne gjerne tatt imot en moderat senket X-type Estate med fullskinn, utstyr og en litt frekk motor... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 20, 2007 Share Skrevet September 20, 2007 X-Type er litt for mye Ford Mondeo etter min mening... den er fin, men er ikke overbevisende en Jaguar. S-Type er mer Jaguar, men man skal like retrodesignet for å kunne leve med den. Skal man ha en skikkelig Jaguar bør man derfor gå for XJ eller XK seriene. Alle motorene over 3 liter (inkl. V6 dieselmotoren på 2,7 liter) er det imidlertid skikkelig klasse over... de har bra med effekt og de gjør en meget fin figur i alle modellene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwrasaren Skrevet September 20, 2007 Share Skrevet September 20, 2007 Satt på med en slektning av meg som har en XJR. Fy fader for et skyv! Helt rå bil! Men jeg kan ikke skryte av bakseteplassen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet September 21, 2007 Share Skrevet September 21, 2007 Kjøp en S-type 4-liter. (Kult med emblemet der det står JAGUAR 4-LITRE) Vet om en som hadde en slik og hadde problemer med at den gikk rart i regn noen ganger. Så sjekk det iallefall. Vet ikke om det er slik på nye Jaguarer, men på de eldre var elektronikken visstnok noe spesiell. Jeg har hørt at karosseriet var + istedet for - osv, men sier ikke at det er slik på de nyere. Skal du ha S-Type så kan du lakkere grillramma svart for å minske blyantspisserlooken. Bilen ser ganske grei ut etterpå! S-Type R grillen ser litt sånn rice-racing ut med grå netting, men med svart kan den nok være veldig fin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kevin=) Skrevet September 21, 2007 Forfatter Share Skrevet September 21, 2007 X-Type er litt for mye Ford Mondeo etter min mening... den er fin, men er ikke overbevisende en Jaguar. S-Type er mer Jaguar, men man skal like retrodesignet for å kunne leve med den. Skal man ha en skikkelig Jaguar bør man derfor gå for XJ eller XK seriene. Alle motorene over 3 liter (inkl. V6 dieselmotoren på 2,7 liter) er det imidlertid skikkelig klasse over... de har bra med effekt og de gjør en meget fin figur i alle modellene. dette var en spennende komentar. Hvorfor for mye mondeo,? fordi den er bygd på samme ramme eller syns du utseende er likt? Syns de ser helt forskjellige ut jeg. De som er mest aktuelle er Jaguar X-type 2.5 V6 Sport eller en S-type 3.0 V6. Kjørte en del en Jaguar XKR 2007 Modell i usa og var veldig fornøyd med denne, men den koster så mye mere her og motoren er jo noe for seg selv der. Hvis jeg kjøper denne så er det ikke store planer å gjøre noe med den enn vanlig vedlikehold. Jeg flytter til England og derfor jeg skal kjøpe denne bilen.. hvertfal det som er planen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet September 21, 2007 Share Skrevet September 21, 2007 jaguar er Jaguar da..rent luksus problem, da mener jeg luksus problem lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet September 21, 2007 Share Skrevet September 21, 2007 Er enig i at X-type er for mye Mondeo (liker ikke tanken på å betale ekstra for en bil som skal være litt spesiell hvis jeg vet at den egentlig er en Mondeo med litt penere utseende), men regner med det ihvertfall er snakk om AWD og ikke FWD i ditt tilfelle. Er også enig i at XJ er bilen å se etter hvis man virkelig skal ha en fin jaguar (og den er vel ikke så dyr i GB heller?) Av dine to alternativer ville jeg nok først og fremst vurdert S-type fordi jeg synes den fremstår som mest Jaguar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kevin=) Skrevet September 21, 2007 Forfatter Share Skrevet September 21, 2007 Er enig i at X-type er for mye Mondeo (liker ikke tanken på å betale ekstra for en bil som skal være litt spesiell hvis jeg vet at den egentlig er en Mondeo med litt penere utseende), men regner med det ihvertfall er snakk om AWD og ikke FWD i ditt tilfelle.Er også enig i at XJ er bilen å se etter hvis man virkelig skal ha en fin jaguar (og den er vel ikke så dyr i GB heller?) Av dine to alternativer ville jeg nok først og fremst vurdert S-type fordi jeg synes den fremstår som mest Jaguar. Xj er en fin bil, men jeg må tenke litt på forsikring på disse bilene som tar kaka i england på en gutt på 22 år. X-typen er en AWD ja. Litt usikker på om S-Typen er AWD eller RWD. X-typen er bygd på en mondeo ramme ja, men er lagt i fra bare en mere påkostet mondeo. Alt fra skinnet til trepanelet osv. Er masse deler som er produsert for X-typen selv, men ja har blitt brukt deler fra en mondeo og andre ford/volvo osv deler. Men!! man kan trygt se borti fra den tanken om at det er en mere påkostet mondeo bare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 21, 2007 Share Skrevet September 21, 2007 dette var en spennende komentar. Hvorfor for mye mondeo,? fordi den er bygd på samme ramme eller syns du utseende er likt? Syns de ser helt forskjellige ut jeg. De som er mest aktuelle er Jaguar X-type 2.5 V6 Sport eller en S-type 3.0 V6. Kjørte en del en Jaguar XKR 2007 Modell i usa og var veldig fornøyd med denne, men den koster så mye mere her og motoren er jo noe for seg selv der. Hvis jeg kjøper denne så er det ikke store planer å gjøre noe med den enn vanlig vedlikehold. Jeg flytter til England og derfor jeg skal kjøpe denne bilen.. hvertfal det som er planen. X-Type har floppet skikkelig nettopp fordi den fremstår for simpel og billig til å være en skikkelig Jaguar. Poenget med X-Type var ellers å være en slags pendant til BMW´s 3-serie, men der 3-serien både teknisk og opplevelsesmessig fremstår som en slags mini 7-serie er X-Type absolut ingen XJ... og spesielt ikke som FWD kombinert med en dieselrekkefirer. Dette viser hvor sofistikert premiummarkedet er og hvor lite som skal til før folk ikke vil betale mer for et produkt som objektivt ikke er verdt mer. Det handler om image, troverdighet og teknisk substans... en disiplin BMW har utviklet gjennom over 30 år med 3-serien. Løftet for 3-serien kom med M3... en modell som selger minimalt i forhold til resten av 3-serien, men den forteller deg og meg at 3-serien har image, troverdighet og teknisk substans. Det finnes ingen "M3" variant av X-Type... den er slik kundene opplever den kun en slags dyr Ford Mondeo (ikke helt ulikt VW´s problemer med å få markedet til å akseptere Phaeton)... og derfor har Jaguar heller ikke suksess med modellen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kevin=) Skrevet September 21, 2007 Forfatter Share Skrevet September 21, 2007 dette var en spennende komentar. Hvorfor for mye mondeo,? fordi den er bygd på samme ramme eller syns du utseende er likt? Syns de ser helt forskjellige ut jeg. De som er mest aktuelle er Jaguar X-type 2.5 V6 Sport eller en S-type 3.0 V6. Kjørte en del en Jaguar XKR 2007 Modell i usa og var veldig fornøyd med denne, men den koster så mye mere her og motoren er jo noe for seg selv der. Hvis jeg kjøper denne så er det ikke store planer å gjøre noe med den enn vanlig vedlikehold. Jeg flytter til England og derfor jeg skal kjøpe denne bilen.. hvertfal det som er planen. X-Type har floppet skikkelig nettopp fordi den fremstår for simpel og billig til å være en skikkelig Jaguar. Poenget med X-Type var ellers å være en slags pendant til BMW´s 3-serie, men der 3-serien både teknisk og opplevelsesmessig fremstår som en slags mini 7-serie er X-Type absolut ingen XJ... og spesielt ikke som FWD kombinert med en dieselrekkefirer. Dette viser hvor sofistikert premiummarkedet er og hvor lite som skal til før folk ikke vil betale mer for et produkt som objektivt ikke er verdt mer. Det handler om image, troverdighet og teknisk substans... en disiplin BMW har utviklet gjennom over 30 år med 3-serien. Løftet for 3-serien kom med M3... en modell som selger minimalt i forhold til resten av 3-serien, men den forteller deg og meg at 3-serien har image, troverdighet og teknisk substans. Det finnes ingen "M3" variant av X-Type... den er slik kundene opplever den kun en slags dyr Ford Mondeo (ikke helt ulikt VW´s problemer med å få markedet til å akseptere Phaeton)... og derfor har Jaguar heller ikke suksess med modellen. Noe sier meg at du skal alltid konkurere med bmw med alt? Hehe. Finnes det noe variant av C65AMG hos Bmw? eller andre AMG biler fra mercedes med disse kraftige motorene? M3 er noe for seg selv og det ikke vanlig at en vipper mellom å kjøpe en M3 eller en 65AMG.. Man vet godt hva man vil ha når man skal ha en sånn en bil. Når du sier at X-typen ikke ble en slager, er det på verdens basis du mener eller i Norge. Ja i Norge slår den ikke ann fordi her er avgiftene så høye og da får man det inntrykket av "dyr mondeo" Vel dra til utlandet, i england så er det faktisk en del solgte X-typer og hvis du ser på prisene der så er de faktisk ganske så like med hva en mondeo med litt ustsyr vil koste. Er her i Norge biler som Jaguar, Lexus, og sånne merker skal koste, mens i utlandet er de på pris med hva som helst annet. viste du at alle Jaguarer er satt sammen ved hjelp av håndkraft. Eneste delen som bli montert med en robott er vindu foran på bilen. Har selv vært på fabrikken i England da min onkel jobber der. En som vil kjøpe en jaguar og står for det kjøper en XJ eller en S. Men en som vil ha en bil, en jaguar liksom, kan kjøpe en X. I en familie der mannen i huset kjøper XJ så ville han aldri kjøpt en X til kona, da ville kona fått en XK eller en S. Mens i en Bmw familie kunne kona faktisk fått en 3 serie. mens mannen kjører en 7 serie. Du ligger ikke på rudskogen med en Jaguar, den cruiser du med på vidda og land veien med. Trenger ikke en konkurent til en M3 da vettu. Men X-typen er langt i fra en Failure fra Jaguar sin side og tror ikke de angrer på at den kom i produksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet September 21, 2007 Share Skrevet September 21, 2007 Tror du satte ord på følelsene mine der Fredrik med det siste innlegget ditt! Når det gjelder salget av X-type så er det vel slik at de sliter med å bli kvitt bilene (sikkert noe litt annet i GB siden mange der vil ha bil fra eget land). Etterfølgeren til S-type som er på vei i disse dager er vel nok en gang "bilen som skal redde Jaguar og snu de røde tallene", slik X-type en gang var, og er vel derfor den ikke akkurat har et klassisk Jaguar-utseende, for å bli mer mainstream.. - Dessverre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 21, 2007 Share Skrevet September 21, 2007 Noe sier meg at du skal alltid konkurere med bmw med alt? Hehe. Nei... det gjør jeg ikke, men ingen bilprodusenter kan markedet for kompakte premiumbiler bedre enn BMW... uavhengig om jeg liker BMW eller ikke. Finnes det noe variant av C65AMG hos Bmw? eller andre AMG biler fra mercedes med disse kraftige motorene? M3 er noe for seg selv og det ikke vanlig at en vipper mellom å kjøpe en M3 eller en 65AMG.. Man vet godt hva man vil ha når man skal ha en sånn en bil. Tja... mange vil vel mene at den kommende E90 M3 vil være en mer fokusert konkurrent til Mercedes-Benz C65 AMG. Disse modellene er først og fremst konstruert for å være imageskapende... at de i tillegg som f.eks M3 har glimrende kjøreegenskaper forteller mer om hvor seriøse BMW er enn om hvor bilteknisk objektive potensielle kunder er. Når du sier at X-typen ikke ble en slager, er det på verdens basis du mener eller i Norge. X-Type har dessverre floppet på verdensbasis... spesielt i England og i USA. Det er usikkert om Jaguar kommer til å utvikle en ny liten Jaguar. Den nye XF kommer til å bli posisjonert mellom S-Type og XJ... i et ledd for å gjøre Jaguar mer eksklusivt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kevin=) Skrevet September 21, 2007 Forfatter Share Skrevet September 21, 2007 Har aldri sett for meg at britiske biler konkurerer om å vinne noe marked fra andre. Jaguar er Jaguar, MG er MG, Mens man kan konkurere som 3 serie VS C-klassen, Avensis VS Vektra VS Passat osv.. men Jaguar konkurerer ikke med sånne, de kan ikke stilles på like linjer med andre biler. Man kan ikke stille en Porche mot en Ferrari f.eks. De prøver ikke vinne eiere, de som skal ha kjøper det. X-typen er ikke floppet så mye som du skal ha det til og de fortsetter produksjonen av denne bilen. Å ha en Jaguar i seg selv er et Image Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 21, 2007 Share Skrevet September 21, 2007 Har aldri sett for meg at britiske biler konkurerer om å vinne noe marked fra andre. Jaguar er Jaguar, MG er MG, Mens man kan konkurere som 3 serie VS C-klassen, Avensis VS Vektra VS Passat osv.. men Jaguar konkurerer ikke med sånne, de kan ikke stilles på like linjer med andre biler. Man kan ikke stille en Porche mot en Ferrari f.eks. De prøver ikke vinne eiere, de som skal ha kjøper det. X-typen er ikke floppet så mye som du skal ha det til og de fortsetter produksjonen av denne bilen. Å ha en Jaguar i seg selv er et Image Hvilken verden lever du i ?... nesten rørende naiv er den iallfall... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå